Mrugające kontrolki a alternator

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: piotreldiablo » pt sie 06, 2010 21:34

Poddaje się. Szukałem wszędzie i nie ma tego czerwonego kabla. Nawet w tej kostce gdzie się kończy nie ma metalowego styku na podanie impulsu dalej. Rozebrałem zegary i tam jest tylko ten niebieski kabel. mogę coś uszkodzić gdybym podpiął odwrotnie kabelki od alternatora ?


PIOTR

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: Zico63b » sob sie 07, 2010 00:09

No to pozostaje poprowadzić kabelek od pinu numer 10 kostki licznika aż do komory silnika. Dalej dolutowałbym ten nowy do tego starego, który się gubi na rozruszniku, z pominięciem tamtejszego wtyku i obrotomierz ma ruszyć.
Niebieskiemu dać spokój jak altek ładuje.
Odwrotne podłączenie kiedyś w Golfie 2 z silniczkiem 1,6TD nic nie nabroiło (poza niedziałaniem), ale to była "dwójka" więc dla "trójki glowy nie daję; ale czemu Kolega miałby zamieniać?



Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: piotreldiablo » sob sie 07, 2010 21:31

Byłem u elektromechanika i powiedział ze czegoś takiego jeszcze nie widział żeby działało na jednym kablu. Obejrzał cały silnik i wszystkie wiązki i nigdy nie było tam czerwono - czarnego kabla. Wtyczka na rozruszniku jest oryginalnie zalepiona. To jak wyglądało jakby mój samochód kiedyś był na benzynę i miał wymieniany silnik ale jakim cudem to działało wcześniej na jednym kablu. Powiedział ze jedyna rada to położyć nowy kabel od obrotomierza. Mógłbym to sam zrobić tylko mi powiedzcie w jaki pin wpiąć czerwono- czarny a w jaki niebieski ? I jeszcze pytanie czy obrotomierz porusza się na zasadzie mocy impulsu? np przy przepływie 8V pokazuje np 2 tys obrotów a przy podaniu 9V 3 tys obrotów ?


PIOTR

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: Zico63b » sob sie 07, 2010 21:45

Pin 10 licznika. Sterowanie jest prowadzone nie mocą czy napięciem impulsu ale częstotliwością - zależną od obrotów alternatora a zatem zmianami pola magnetycznego.
Licznik nie miał prawa działać bez podłączenia pinu 10, stąd niepomierne zdziwienie elektryka (przy okazji należą mu się niejakie przeprosiny ode mnie za sugestię, że coś nie zrobił #-o ).



Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: piotreldiablo » sob sie 07, 2010 21:50

Myślałem że może po prostu są kable zamienione. Dzięki teraz wiem gdzie je wpiąć to rozbiorę zegary i będę działał


PIOTR

Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: piotreldiablo » ndz sie 08, 2010 22:33

witam, rozebrałem liczniki, ewidentnie instalacja była kombinowana i coraz bardziej mam wrażenie ze silnik był wymieniany na diesla. Otóż do licznika biegnie ten niebieski kabel i jest wpięty w pin 16 ale co ciekawe przed licznikiem jest własnoręcznie dolutowany jakiś inny który biegnie do jakiejś kostki pod bezpieczniki a w pinie 10 siedzi czerwono biały kabel. Nadał wpinać ten drugi kabel w pin 10 ? Na foto kostka od której biegnie dodatkowy kabel który łączy nie przed licznikime z niebieskim kablem
Obrazek


PIOTR

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: Zico63b » ndz sie 08, 2010 23:41

To kostki pod typowe przekaźniki świateł. Być może jest jakieś uszkodzenie w liczniku, które ktoś ominął tymi połączeniami. Dlatego najpierw usunąć lub uciąć ten z pinu 10, ale w taki sposób by można ewentualnie powrócić do tego połączenia, i sprawdzić czy wszystko pracuje (oprócz obrotomierza na razie, oczywiście).
Kolejnym krokiem jest poprowadzenie zupełnie osobnego, nowego przewodu z pinu 10 do tego wtyku na rozruszniku - w miejsce biało-czerwonego, nie z nim bo kto wie co to jest.



Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: piotreldiablo » pn sie 09, 2010 06:56

Podłączyłem brakujący kabel do pinu 10. Odpaliłem silnik i prędkościomierz od razu skoczył do końca skali ale kontrolka oleju zgasła. Co mam teraz robić, chyba jest coś nie tak ?


PIOTR

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: Zico63b » pn sie 09, 2010 12:06

Czyli jest albo uszkodzony licznik albo to licznik od wersji benzynowej i nic Kolega nie zrobi, chyba że poderwać jakiś Dieslowski licznik i podpiąć na próbę a potem coś kupić na stałe jak ten testowy, pożyczony będzie działał.
Połączone jest dobrze, nic więcej tu się nie wymyśli.



Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: piotreldiablo » pn sie 09, 2010 20:20

Też mi się wydaje że to licznik od benzyny, widocznie ktoś zmieniał silnik kiedyś. Czy istnieje możliwość by sprawdzić czy silnik był przekładany, da się to jakoś rozpoznać ?


PIOTR

Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: piotreldiablo » pn sie 09, 2010 20:37

A jeszcze mam pytanie, jak kupie zegary od diesla to ta wtyczka od tego licznika będzie pasować bez kombinowania ? Zastanawia mnie fakt jak wcześniej to działało, facet musiał mieć nie małe pojecie co robi :)


PIOTR

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: Paweł Marek » pn sie 09, 2010 21:01

Nie ma takiej możliwości że ten pojedynczy kabel idący z altka był podpięty pod wejście W, czyli zamieniony miejscem we wtyczce? I wpięty w wejście w liczniku pin 10? Bo altek będzie ładował bez tego kabla wzbudzającego, trza mu tylko przegazówki wówczas i załapuje?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: Zico63b » pn sie 09, 2010 21:06

Wtyk jest taki sam. Ale przed zakupem w miarę możliwości podepnij na chwilę pożyczony licznik Diesla. To tak dla 101% pewności.
Myślę, że za pomocą identyfikatorów, tzw. dekoderów VIN czyli z numeru nadwozia można odczytać informacje z jakim wyposażeniem wyjechał z fabryki: typ nadwozia, silnik, nawet czy miał i ile elektrycznie sterowanych szyb. Tzw. wlepka w bagażniku zawiera te same dane. Także w ASO VW można te dane w tej sytuacji uzyskać.
Gdyby tam była użyta zaawansowana elektronika, mógłbym przypuszczać, ze wykorzystał tętnienie prądu z kabla wzbudzenia do wysterowania obrotomierza, ale fakt - miał gość łeb!
Paweł Marek pisze:Nie ma takiej możliwości że ten pojedynczy kabel idący z altka był podpięty pod wejście W, czyli zamieniony miejscem we wtyczce? I wpięty w wejście w liczniku pin 10? Bo altek będzie ładował bez tego kabla wzbudzającego, trza mu tylko przegazówki wówczas i załapuje?
A to mi nie przyszło do głowy... =D>
Te przekaźniki z gniazd widocznych na fotkach mogły nawet podawać wzbudzenie na starcie a potem się wyłączać, pozostawiając w pracy obrotomierz.



Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: Mrugające kontrolki a alternator

Post autor: piotreldiablo » pn sie 09, 2010 21:32

Nie możliwe a jednak !!! Jeździłem tym autem 3 lata i wszystko było ok i o niczym nie wiedziałem. A jednak to jakimś cudem działało a jak to nikt nie ma pojęcia. Facet miał głowę :) Stawiam ze auto mogło mieć zmieniany silnik ale mam kartę pojazdu i auto było ściągane w 2002 roku do polski z Hiszpanii i wszędzie jest wbite 1,9D wiec nie wiem jak jest to możliwe i co tu jest grane. Spróbuje na licznikach od diesla bo nie wykombinuje jak to podłączyć na ten zegar. Jutro sprawdzę wszystkie numery żeby wiedzieć jaki silnik miała ta blacha. Przypadek uważam za ciekawy i niech to bedzie przestroga żeby patrzeć co kupujecie.


PIOTR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości