[mk4] Alternator , ładowanie .
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Alternator , ładowanie .
Witam .
Parę miesięcy temu wymieniłem alternator w golf4 1.9tdi 110km , ponieważ co jakiś czas podczas jazdy zapalała się kontrolka od ładowania . Przy zwiększaniu obrotów gasła, ale z czasem już to nie pomagało , dlatego zamówiłem alternator po regeneracji . Po wymianie ładowanie było ok .
Dwa dni temu podczas jazdy nagle zapaliła się kontrolka ladowania , dodanie gazu nie pomaga .
Następnego dnia jak odpaliłem było ok , ale przejechałem kilka km i to samo .
Alternator jest wymieniony , akumulator jest ok , to co to może być?
Gdzieś przerwa na przewodach ?
Parę miesięcy temu wymieniłem alternator w golf4 1.9tdi 110km , ponieważ co jakiś czas podczas jazdy zapalała się kontrolka od ładowania . Przy zwiększaniu obrotów gasła, ale z czasem już to nie pomagało , dlatego zamówiłem alternator po regeneracji . Po wymianie ładowanie było ok .
Dwa dni temu podczas jazdy nagle zapaliła się kontrolka ladowania , dodanie gazu nie pomaga .
Następnego dnia jak odpaliłem było ok , ale przejechałem kilka km i to samo .
Alternator jest wymieniony , akumulator jest ok , to co to może być?
Gdzieś przerwa na przewodach ?
- areczek0000000
- Gadatliwa bestia
- Posty: 630
- Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12
[mk4] Re: Alternator , ładowanie .
Sprawdź woltomierzem ładowanie, ale moim zdaniem alternator, regulator napięcia.
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/
https://auto-doctorek.jimdo.com/
[mk4] Re: Alternator , ładowanie .
Tak jak kolega wcześniej napisał. Trzeba sprawdzić napięcie, czy jest ładowanie. Regeneracja, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, mogła nie być najlepiej wykonana.
[mk4] Re: Alternator , ładowanie .
Sprawdzałem napiecie i wskazanie było poniżej 12V więc ładowania nie ma , ale pomiar wykonywalem jak kontrolka ładowania świeciła się na odpalonym silniku .
Nie wiem ile by pokazał miernik jak kontrolka się nie świeci . Jak jak jak pisałem wcześniej raz się zapaliła , a nastepnym razem nie . Alternator po regeneracji , więc zakładam że jest ok , przynajmniej powinien być . Jest jeszcze jakaś możliwość że ładowania nie ma ?
Nie wiem ile by pokazał miernik jak kontrolka się nie świeci . Jak jak jak pisałem wcześniej raz się zapaliła , a nastepnym razem nie . Alternator po regeneracji , więc zakładam że jest ok , przynajmniej powinien być . Jest jeszcze jakaś możliwość że ładowania nie ma ?
[mk4] Re: Alternator , ładowanie .
To jeszcze zmierz napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze na tej takiej nakrętce co przykręca się ten gruby przewód. Jeżeli tam nie będzie tych 14,5v to alternator do naprawy..... oczywiście podczas pracy silnika
[mk4] Re: Alternator , ładowanie .
Ty najpierw sprawdź kable biegnące do/od altka... Może któryś przełamany, utleniony w środku pod izolacją (szczególnie ten wzbudzający) i działa jak mu zawieje. Najlepiej miernik i pomierzyć - będzie 100% pewność.
Sprawdź/podmień aku z innego auta. Spotkałem się z kilkoma przypadkami gdzie aku miał zwarcie i cuda się działy z elektryką w samochodzie. Jak aku będzie "cegła" też takie rzeczy mogą się dziać: niski poziom ładowania itp - wynikający z faktu że aku więcej przyjąć nie chce bo zwyczajnie zużyty.
Najlepszym testem ładowania byłoby odpalenie silnika na rozładowanym aku (np przy pomocy boostera) bo wówczas altek winien "rozwinąć skrzydła". Mówiąc wprost ładowanie powinno oscylować gdzieś w okolicach 15V bo tyle potrafi pakować sprawny alternator w sprawny a jedynie rozładowany akumulator.
Regeneracje: to jest temat rzeka. Nie wszystko da się dzisiaj naprawić, zregenerować, wielu tematów już się nie da lub nie opłaca. Bardzo często te "regeneracje" to po prostu jakieś przedmuchanie sprężonym powietrzem, jakimś zmywaczem, podmianka części z innych używanych jakich mają na metry bo w lepszym stanie niż twoje i nara. Ewentualnie najtańszy chiński szczotkotrzymacz z regulatorem (za 13zł z Ali) i pryśnięte sprayem żeby wyglądało jak nowe. Trafisz - będzie działać, Nie trafisz - twój problem - odwoź albo odsyłaj na swój koszt. Mało jest zakładów gdzie pytają jak robimy ? (na jakich częściach) bo najtańszy regulator kosztuje 30zł a OEM Boscha, Valeo czy inne MagnetiMarelli - 130zł. Podobnie tulejki, komutatory, bieżnie czy łożyska... To robi cenę. Płacisz 7 czy 8 stów a czasem więcej (kiedy uzywka na szrocie 250, chiński nowy cały altek kosztuje 400 a OE w/w firm od 1200 w górę) ale dostajesz papier i pudełka od użytych komponentów.
Kolejne sprawy z którymi się też kilka razy spotkałem: altek ładował póki zimny. Jak się rozgrzał - przestawał. A wiadomo że zakład regenerujący testuje zawsze na zimnym bo by musiał z 15min pracować pod obciążeniem aby sie rozgrzać. Albo opcja w drugą stronę
Sprawdź/podmień aku z innego auta. Spotkałem się z kilkoma przypadkami gdzie aku miał zwarcie i cuda się działy z elektryką w samochodzie. Jak aku będzie "cegła" też takie rzeczy mogą się dziać: niski poziom ładowania itp - wynikający z faktu że aku więcej przyjąć nie chce bo zwyczajnie zużyty.
Najlepszym testem ładowania byłoby odpalenie silnika na rozładowanym aku (np przy pomocy boostera) bo wówczas altek winien "rozwinąć skrzydła". Mówiąc wprost ładowanie powinno oscylować gdzieś w okolicach 15V bo tyle potrafi pakować sprawny alternator w sprawny a jedynie rozładowany akumulator.
Regeneracje: to jest temat rzeka. Nie wszystko da się dzisiaj naprawić, zregenerować, wielu tematów już się nie da lub nie opłaca. Bardzo często te "regeneracje" to po prostu jakieś przedmuchanie sprężonym powietrzem, jakimś zmywaczem, podmianka części z innych używanych jakich mają na metry bo w lepszym stanie niż twoje i nara. Ewentualnie najtańszy chiński szczotkotrzymacz z regulatorem (za 13zł z Ali) i pryśnięte sprayem żeby wyglądało jak nowe. Trafisz - będzie działać, Nie trafisz - twój problem - odwoź albo odsyłaj na swój koszt. Mało jest zakładów gdzie pytają jak robimy ? (na jakich częściach) bo najtańszy regulator kosztuje 30zł a OEM Boscha, Valeo czy inne MagnetiMarelli - 130zł. Podobnie tulejki, komutatory, bieżnie czy łożyska... To robi cenę. Płacisz 7 czy 8 stów a czasem więcej (kiedy uzywka na szrocie 250, chiński nowy cały altek kosztuje 400 a OE w/w firm od 1200 w górę) ale dostajesz papier i pudełka od użytych komponentów.
Kolejne sprawy z którymi się też kilka razy spotkałem: altek ładował póki zimny. Jak się rozgrzał - przestawał. A wiadomo że zakład regenerujący testuje zawsze na zimnym bo by musiał z 15min pracować pod obciążeniem aby sie rozgrzać. Albo opcja w drugą stronę
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
[mk4] Re: Alternator , ładowanie .
Jak podłączę akumulator sprawdze kable , ten wzbudzający gdzie znajdę , który to dokładnie jest ? Akumulator wyciągnąłem i miał 12,0V . Rozładowany był , ale chyba nie tak bardzo .
Alternator regenerowany , który zamontowałem lądował, może nie idealnie 14,4V ( troche mniej ) , ale jeździłem na nim pół roku i nagle kontrolka ladowania się zaświeciła , dlatego jestem ciekawy czy to alternator czy jednak cos z kablami w samochodzie . Może ma ktoś schemat , które kable i gdzie są podłączone żebym nie musiał szukać .
Alternator regenerowany , który zamontowałem lądował, może nie idealnie 14,4V ( troche mniej ) , ale jeździłem na nim pół roku i nagle kontrolka ladowania się zaświeciła , dlatego jestem ciekawy czy to alternator czy jednak cos z kablami w samochodzie . Może ma ktoś schemat , które kable i gdzie są podłączone żebym nie musiał szukać .
[mk4] Re: Alternator , ładowanie .
W tym grubym przewodzie co idzie od alternatora do aku a dokładnie w jego oplocie jest gruby przewód od ładowania oraz 2 lub 4 cienkie. Jeden z tych cienkich jest od wzbudzania alternatora. Nie wiem jak dokładnie jest w dieslach ale e benzynach ten przewód miał złączkę w takiej osłonce zamontowanej na rozruszniku. Tam też często się przecierało lub przerywało. Tyle tylko że to jest do wzbudzenia ładowania na niskich obrotach silnika zaraz po uruchomieniu. Normalnie każdy alternator wzbudzi się samoistnie po przekroczeniu ok 2000 obr silnika lub trochę więcej. Jeżeli na wysokich obrotach silnika brak jest ładowania to albo przewód albo alternator jest zepsuty.
[mk4] Re: Alternator , ładowanie .
Do alternatora podłączony jest gruby kabel prądowy i wtyczka z dwoma pinami .
[mk4] Re: Alternator , ładowanie .
I tam jest jeden z tych 2 jako wzbudzenie alternatora. Nie pamiętam dokładnie ale to był taki 2 kolorowy przewód...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 102 gości