Adaptacja minimalnego wychylenia wtrysku 1,6 TDI CAYC

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DxSury
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt cze 20, 2014 10:07
Lokalizacja: Żory

Adaptacja minimalnego wychylenia wtrysku 1,6 TDI CAYC

Post autor: DxSury » śr lis 08, 2017 14:29

Witam wszystkich po tak długiej nie obecności.
Do rzeczy :) !
Mam problem iż lekko szarpie mi silnikiem nie za każdym razem a zwłaszcza na zimnym, czasem jest jakby nie rowna praca tegoż o to niemieckiego wymysłu:)
Znalazłem gdzieś na forach o "moving injector" by przeprowadzić adaptacje. podobno ecu dostosowuje sterowanie bądź przyucza się ( albo cos w tym stylu )
w VCDS znalazłem coś jak " Adopting injector minimum deviation quantity" HA, no wlasnie na logike wydaje mi się ze bycmoze chodzi o to z tym moving injector.
Przeprowadzam adaptacje która nie było poprowadzona do końca bo sam nie wiem ile czasu się to adoptuje przy czym zauwazylem ze po 3 min. i przerwaniu adaptacji silnik zaczol lepiej pracować w sensie nie szarpie i takie tam .....
lecz lekko się przestraszyłem bo i tez nie wiem do końca czego się ta adaptacja tyczy w sensie nie mam pewności.
W związku z tym pytanie czy ktoś już cos takiego robił w tym silniku 1,6TDI CAYC 77KW.
Udostepniam fotke i link do filmiku
Obrazek



Awatar użytkownika
DxSury
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt cze 20, 2014 10:07
Lokalizacja: Żory

Adaptacja minimalnego wychylenia wtrysku 1,6 TDI CAYC

Post autor: DxSury » śr lis 08, 2017 14:32

https://www.youtube.com/watch?v=uIbew4qXFLg" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
DxSury
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt cze 20, 2014 10:07
Lokalizacja: Żory

Adaptacja minimalnego wychylenia wtrysku 1,6 TDI CAYC

Post autor: DxSury » czw lis 09, 2017 08:37

czyzby nikt nie wiedział o co chodzi, tyle odsłon i ani jednej podpowiedzi ?????



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Adaptacja minimalnego wychylenia wtrysku 1,6 TDI CAYC

Post autor: grg474 » pt lis 10, 2017 00:58

dużo odsłon, bo ciekawe pytanie, natomiast brak odpowiedzi bo pewnie ten co to robił, jeszcze tu nie zajrzał :bigok:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
DxSury
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt cze 20, 2014 10:07
Lokalizacja: Żory

Adaptacja minimalnego wychylenia wtrysku 1,6 TDI CAYC

Post autor: DxSury » sob lis 11, 2017 01:14

A wiec po adaptacji( oczywiscie nie dokonczonej) sterownik po ponownym uruchomieniu auta sam dokonczyl procedure podczas jazdy. Przynajmniej tak mi sie wydaje, towazyszyly przy tym dziwne zachowania obrotomierza momentami nie schodzil do900 a zachowywal sie jakby wypalal filtr czastek stalych na postoju czyli 1000/min po przejechaniu kilometra zszedl do 900 po czym po ponownym zatrzymaniu znowu wskoczyl na 1000. I tak w kolo macieju.
W efekcie ustaly szarpania podczas ruszania i zniknely rowniez szarpania po zmianie biegu.
W srodku praca silnika wydaje sie plynniejsza cichsza.
Tak jakby ten typ chcial zyc.
Byc moze cos go bolalo i trafilem w sedno poniewaz rok tak jezdzilem po wymianie rozrzadu ale z miesiaca na miesiac pogarszalo sie cierpienie.
Tlumaczac sobie ze moze te silniki tak maja i fakt maja podobnie ale zalecam po wymianie rozrzadu badz pracy przy wtryskach o adaptacje owa minimalnego dawkowania gdyz ten inteligent potrzebuje pomocy w ustaleniach .
Mimo ....
PYTANIE WCIAZ ZOSTAWIAM AKTYWNE.
CZY KTOS TO ROBIL, JAK TAK TO OPISZ PROSZE DLA POTOMNYCH JAK I JA WLASNIE TO ZROBILEM.
JA ROZUMIE ZE MECHANICY SZARPIA KASE ALE DLACZEGO? to sa czasy mechatroniki a zwykly krzysio z warsztatu co wymienia opony codziennie nie wie albo nie chce mu sie pomuc drugiemu czlowiekowi CZYLI W MYCH OCZACH TAK ZWANY PAJAC bo bierze kase za oszustwo. No dobra polecialem troszku na inny temat ale mimo pytanie zostawiam otwarte.
Pomozcie innym



bazyl27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn kwie 16, 2018 15:56
Auto: Volkswagen Golf

Re: Adaptacja minimalnego wychylenia wtrysku 1,6 TDI CAYC

Post autor: bazyl27 » pn kwie 16, 2018 16:03

Witajcie, właśnie dopadła mnie awaria, ale od początku: najpierw błąd P0201 i wtryskiwacz do regeneracji, wtryskiwacz zregenerowany ale silnikiem rzuca jak kotem po obierkach, odpalamy VCDS wybieramy adaptację i widzimy na ekranie że należy wcisnąć pedał hamulca i gazu do oporu!!! faktycznie tak to ma wyglądać ??? niestety kalibracji nie ukończyłem bo troszkę się wystraszyłem do tego doszły dwa nowe błędy i auto zaczeło kopcić na czarno :( wtryski (tym razem wszystkie) pojechały do sprawdzenia/regeneracji, czy ktoś może mi powiedzieć jak ta kalibracja powinna wyglądać ??? czy to powinno odbywać się na wolnych obrotach czy jednak trzeba trzymać hamulec i gaz ???



Awatar użytkownika
DxSury
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt cze 20, 2014 10:07
Lokalizacja: Żory

Re: Adaptacja minimalnego wychylenia wtrysku 1,6 TDI CAYC

Post autor: DxSury » ndz kwie 29, 2018 17:54

Najpierw wypala sie filtr czastek stalych ok 30min.
Nastepnie adaptacja minimalnego wychylenia wtrysku ktora trwa ok 30min.
A propo pierwsze slysze ze wtryski siemens mozna regenerowac!
Z tego co mi wiadomo to raczej tylko wymiana na nowy i zaprogramowanie go do ecu kodem ktory jest na zlaczce w gornej czesci wtrysku.
Moim zdaniem jak ktos ci regenerowal wtrysk to niezly przekret z niego bo tego wtrysku nie da sie regenerowac ze wzgledu na specyficzna iglice. Oczywiscie na regeneracjach nie znam sie i moge cie w blad wprowadzic ale jak miales blad na wtrysku, polecam wymiane na nowke sztuke programowanie wtrysku. Wypalenie filtra DPF a potem adaptacje minimalnego wychylenia dawki paliwa przez zawory wtryskowe.

Kiedys rozmawialem z ludzmi ktorzy regeneroja wtryski i mowili ze siemens ktory jest zamontowany w silniku cayc 1.6tdi podejmowali sie regeneracji i po nie przechodzily pozytywnie testu dawki paliwa. Ludzi znam od malego i siedza w temacie cwierc wieku conajmniej a zwlaszcza w silnikach diesla.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Adaptacja minimalnego wychylenia wtrysku 1,6 TDI CAYC

Post autor: wesol » ndz kwie 29, 2018 18:01

Jacek z Łowicza powiada że coś tam przy Siemensach też może pogrzebac. Owszem może nie wymieni rozpylacza ale nie zawsze trzeba go wymieniać. Ważne by po naprawie wtryski pracowały wszystkie tak samo na każdych obrotach. I tu mogę z całą pewnością powiedzieć że wie co robi. Też mi pompki po pierwsze w jednej była dziabnieta cewka to zrobil/wymienił co trzeba no i poustawiał ciśnienia na właściwe czyli 290-295 barów z rozrzutu jaki na nich był od 240 barów w zwyż.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Re: Adaptacja minimalnego wychylenia wtrysku 1,6 TDI CAYC

Post autor: AFN140KM » pn lis 12, 2018 23:46

Witajcie,
mam takie pytanie dotyczące procedury "Wyucz.wtryskiw.: odchyl.najmniejszej dawki wtrysku". Otóż mam problem z jej uruchomieniem. Silnik uruchomiony i rozgrzany 90°C, olej ponad 80°C, bieg jałowy i gdy chcę ją uruchomić, to pojawia się komunikat: "BŁĄD: Polecenie poza zakresem".
O co może chodzić?


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 83 gości