Witam!
Od kilku dni chodzi mi po głowie zastosowanie szybkozłączek do przewodów, zamiast lutowania. Przewody, które chcę łączyć, będą wykorzystane do komunikacji CAN między drzwiami, a modułem komfortu. W jednej szybkozłączce będą złączone 4 przewody idące do jednego pinu, a w drugiej 3 przewody idące do drugiego. Kwestia tylko taka, czy napięcie w takich kablach nie będzie ponad siły takiej szybkozłączki? Skłaniam się ku tej opcji, bo jest ona mniej inwazyjna niż lutowanie. Kwestia tylko jak z jakością takich połączeń? Jeśli jednak jest to bezsensowne, to czy zwykła lutownica transformatorowa, cyna i rurka termokurczliwa wystarczy do bezpiecznego złączenia takich ilości przewodów?
Pozdrawiam!
Komunikacja CAN, a szybkozłączka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Komunikacja CAN, a szybkozłączka
Napięcie w magistrali CAN w mk4 jest na poziomie 5V (suma sygnałów H i L), więc złączki jak najbardziej mogą być.
Niektórzy producenci zabraniają lutowania przewodów sygnałowych magistrali CAN a każą stosować jedynie złączki zaciskane (nie mylić z tymi tanimi chińskimi), inni nie...
Ja osobiście lutuję przewody i jedynie musisz trzymać się żelaznej zasady, że przewód lutowany "staje się twardy" w miejscu lutowania i jeśli ma pracować w tym miejscu to pęknie, dlatego jeśli chcesz lutować przewody w przelotce drzwi to odradzam bo pęknie, lepiej tam zrobić na złączki.
Niektórzy producenci zabraniają lutowania przewodów sygnałowych magistrali CAN a każą stosować jedynie złączki zaciskane (nie mylić z tymi tanimi chińskimi), inni nie...
Ja osobiście lutuję przewody i jedynie musisz trzymać się żelaznej zasady, że przewód lutowany "staje się twardy" w miejscu lutowania i jeśli ma pracować w tym miejscu to pęknie, dlatego jeśli chcesz lutować przewody w przelotce drzwi to odradzam bo pęknie, lepiej tam zrobić na złączki.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości