Problemy z odpalaniem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
synek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Vw bora 2,8 vr6
Silnik: Bde

Problemy z odpalaniem

Post autor: synek13 » śr maja 03, 2017 17:02

Witam
2.3 v5 agz 98r.
Panowie potrzebuje pomocy bo mnie szlak trafi, po wymianie krućca wody, mam problem z odpaleniem auta, głównie rano kiedy jest zimny silnik bądź dłużej stoi kiedy silnik całkowicie ostygnie. Kruciec był wymieniany bo miał nieszczelność (pęknięcie przy uszczelce)
Po wymianie stało się tak że nie działa ssanie, nie włącza się pompa wtórnego powietrza i po dłuższej jeździe kiedy już silnik się nagrzeje nie pracuje dodatkowa pompa wody.
To co udało mi się sprawdzić to tak na silniku żadnych błędów. Podmienialem też czujnik przy kruccu z 4pinami ale żadnych efektów. Prawdopodobnie on odpowiada za temperaturę dla kompa tak ? Co prawda nie był nowy i do końca nie wiem czy jest sprawny.
Co mogę jeszcze sprawdzić ewentualnie wymienić żeby wszystko wróciło do normy.
A i na zegarach wskazanie temp. Normalnie się podnosi do 90 i koniec.
Proszę o pomoc. Pozdrawiam



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Problemy z odpalaniem

Post autor: bioly05011 » śr maja 03, 2017 19:28

tylko czujnik i pozostaje okablowanie być może pękł przewód gdzieś,ale komp by pokazał błąd g62


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
synek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Vw bora 2,8 vr6
Silnik: Bde

Problemy z odpalaniem

Post autor: synek13 » śr maja 03, 2017 22:59

Dobra tylko teraz który czujnik ten z 4 pinami tak bo już nie czaje tego ręce opadają. A podobne objawy mogły by być jak by układ był jeszcze zapowietrzony czy raczej nie. A jestem po długiej trasie 180km w połowie robiłem przerwę na zewnątrz 8stopni i wentylator na chłodnicy nie wlacza się. Czy to też powiązane z tym samym czujnikiem.
Zapomniałem dopisać ze sprawdzałem styki w przekazniku pod aku i wszystko ok. Chociaż nie sprawdziłem czy prąd tam dochodzi.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Problemy z odpalaniem

Post autor: bioly05011 » czw maja 04, 2017 10:22

z czterema pinami,po takiej trasie powinien się odpowietrzyć


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
synek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Vw bora 2,8 vr6
Silnik: Bde

Problemy z odpalaniem

Post autor: synek13 » czw maja 04, 2017 11:42

A mam pytanie w blokach pomiarowych można odczytać temp. Czujników dwóch czy te dwa wskazania maja być równe ? Skoro czujniki występują obok siebie, gdzieś czytałem że tam jest jakaś zależność. Kiedy sprawdzałem vagiem auto nie było kompletnie ostygniete jeden czujnik pokazywał 65stopni drugi ok.35. Myślę że termostat można wykluczyć bo temp. Na liczniku trzyma się 90 i koniec



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problemy z odpalaniem

Post autor: Qto » czw maja 04, 2017 16:25

Temperatura ma być zbliżona...jedna wartość sprawdzasz w silniku a druga w liczniku



Awatar użytkownika
synek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Vw bora 2,8 vr6
Silnik: Bde

Problemy z odpalaniem

Post autor: synek13 » pt maja 05, 2017 16:25

Dzisiaj dokonałem drobnych pomiarów poczuciem styki, masy i tak wentylatory się włączyły. Na trasie licznik pokazywał ciągle 90stopni, bez żadnych odchyleń. Nagrzewalem auto na postoju sprawdzając przy tym temp. (Co prawda było to od 70st.)vag pokazywał max. 96st.W blokach pomiarowych wtedy wentylatory się włączyły spadało do 94st. I tak w kółko. Czy to jest dobry objaw ? Tak to ma działać czy czujnik coś przeklamuje. Taka sama wartość temp. Była pokazywana w blokach pomiarowych w liczniku. A na liczniku wskazówka stała na 90stopni. Rozumiem że licznik nie pokaże dokładnej wartości.Na zewnątrz temp. 15 st..
Stąd moje pytanie czy to jest bezbłędne działanie ukladu czy nie.

Jeszcze jedno vag w silniku w blokach pomiarowych chyba na kanale 4 obok jest jeszcze jedno wskazanie temp. Czy to jest od jakiegoś czujnika cieczy czy temp. zasysanego powietrza bo wahadło się w granicach 52-55st.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problemy z odpalaniem

Post autor: Qto » pt maja 05, 2017 18:53

synek13 pisze:Na trasie licznik pokazywał ciągle 90stopni, bez żadnych odchyleń. Nagrzewalem auto na postoju sprawdzając przy tym temp. (Co prawda było to od 70st.)vag pokazywał max. 96st.W blokach pomiarowych wtedy wentylatory się włączyły spadało do 94st. I tak w kółko. Czy to jest dobry objaw ? Tak to ma działać czy czujnik coś przeklamuje. Taka sama wartość temp. Była pokazywana w blokach pomiarowych w liczniku. A na liczniku wskazówka stała na 90stopni.
czujnik na licznik działa prawidłowo i wentylatory też włączają się prawidłowo



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8849
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problemy z odpalaniem

Post autor: marcin7x5 » pt maja 05, 2017 20:36

Ta druga temp to temp zasysanego powietrza.



Awatar użytkownika
synek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Vw bora 2,8 vr6
Silnik: Bde

Problemy z odpalaniem

Post autor: synek13 » sob maja 06, 2017 12:41

Dalej z tym walczę ogólnie to tak kupiłem drugi czujnik 4 pinowy, i bez wyciągania Starego połączyłam go do instalacji I odpalilem auto
i co obroty 1100 pompa wtórnego włączyła się wszystko pięknie. Vag pokazywał z czujnika 18 stopni, czyli ssanie i pompa musiała sie włączyć . Więc tokiem myślenia wymieniłem czujnik. Dziś rano kiedy auto stało po całej nocy bez odpalania,pierwsze co podlaczylem vag sprawdzenie temp. 14st. Odpalam i Hu... 600obrotów prawie zdechł. Pompa wtórnego nie włączyła się. Więc co jest nie tak bo już sobie wlosy wyrwalem z głowy.

Dodam że system był odpowietrzony.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8849
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problemy z odpalaniem

Post autor: marcin7x5 » sob maja 06, 2017 18:55

Skoro sterownik widzi temperaturę w miarę realną to ja widzę winę w nim niestety. Tym bardziej że to on steruje i przepustnicą i czasem wtrysku czyli elementami odpowiedzialnymi za rozruch i pracę zimnego silnika.



Awatar użytkownika
synek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Vw bora 2,8 vr6
Silnik: Bde

Problemy z odpalaniem

Post autor: synek13 » sob maja 06, 2017 19:18

Z trzy godz. Temu odpalalem auto i wszystko się włączyło, już nie wiem co mu dolega raz działa raz nie działa.
Najbardziej odsunięta myśl że trzeba wymienić element. mówiąc sterownik rozumiem że chodzi o sterownik silnika czyli tzw. komputer. Jak sprawdzić ze sterownik pracuje poprawnie bądź się sypie. Jedyne co mi przychodzi do głowy albo podmianka albo podjechać na sprawdzenie do firmy która mapuje sterowniki, (zajmuje się tuningiem) tak? Bo nie widzę nikogo innego kto by się tym zajął.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Problemy z odpalaniem

Post autor: Hubi14 » sob maja 06, 2017 19:21

może Ci coś po prostu przy kostce od czujnika nie styka



Awatar użytkownika
synek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Vw bora 2,8 vr6
Silnik: Bde

Problemy z odpalaniem

Post autor: synek13 » sob maja 06, 2017 21:45

Sprawdzane przejście, kable przeginalem ruszalem ale ciągle było czyli raczej to nie to. Rozbieralem całe podszybie żeby do wtyczki sterownika się dokopać do sprawdzenia przejscia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości