Akumlator do wymiany?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Eryk9720
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 21, 2016 17:57

Akumlator do wymiany?

Post autor: Eryk9720 » pn sty 09, 2017 10:10

Czesc wam!
Mam pewien problem z akumlatorem. Otoz auto nie odpala, pomyslalem ze to wina akumlatora. I chyba trafiłem. Ładowałem go całą noc, z 10-11godz. Po odłączeniu prostownika sprawdzilem miernikiem miał ponad 14v, nie podłączałem go auta, bo chcialem sprawdzic co bedzie dalej. Po godzinie sprawdziłem akumlator miał 13.25v nastepnie po kolejnych 30min sprawdzilem miał 13.15v. Takze chyba jest z nim cos nie tak. Dodam ze akumlator stoi caly czas w domu, w dodatniej temperaturze. Co o tym sądzicie?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Akumlator do wymiany?

Post autor: Qto » pn sty 09, 2017 10:46

jeśli jest to standardowy aku 12v to na pewno nie będzie trzymał 14v...naładowałeś go to pakuj do auta i...jeździj - jeśli aku na to pozwoli.
naładowany aku powinien mieć ok 12.6v



Eryk9720
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 21, 2016 17:57

Akumlator do wymiany?

Post autor: Eryk9720 » pn sty 09, 2017 10:51

Wczoraj przy 13.10v nie miał siły przekrecic rozrusznikiem wiec chyba jest cos nie tak.



Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Akumlator do wymiany?

Post autor: Peran » pn sty 09, 2017 10:53

Qto pisze:jeśli jest to standardowy aku 12v to na pewno nie będzie trzymał 14v...naładowałeś go to pakuj do auta i...jeździj - jeśli aku na to pozwoli.
naładowany aku powinien mieć ok 12.6v
Podepne się do tematu.
W sobotę ładowałem aku 8h w między czasie zrobiłem ok 120km.
Dzisiaj mierze napięcie 12.2V
Aku ma 3 lata czyżby nadszedł jego kres?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Akumlator do wymiany?

Post autor: Qto » pn sty 09, 2017 10:59

Eryk9720 pisze:Wczoraj przy 13.10v nie miał siły przekrecic rozrusznikiem wiec chyba jest cos nie tak.
najlepiej zmierzyć napięcie podczas próby rozruchu...ale wygląda że aku umarł.

Peran, trochę mało...ale mialem 2 aku centra Futura które miały ok 12v (chyba niecałe nawet - opisywałem w podwieszonym temacie) i normalnie dawały radę.
jeśli nie ma problemów, to po co ich szukać...a jeśli są, to trzeba się bliżej przyjrzeć



Eryk9720
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 21, 2016 17:57

Akumlator do wymiany?

Post autor: Eryk9720 » pn sty 09, 2017 11:14

Podłączyłem i nadal nic z tego, nie odpala..



Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Akumlator do wymiany?

Post autor: Peran » pn sty 09, 2017 12:42

Qto pisze:
Peran, trochę mało...ale mialem 2 aku centra Futura które miały ok 12v (chyba niecałe nawet - opisywałem w podwieszonym temacie) i normalnie dawały radę.
jeśli nie ma problemów, to po co ich szukać...a jeśli są, to trzeba się bliżej przyjrzeć
Chciałem odpalić w sobotę rano przy -19 zakręciłem kilka sekund i padł.
Ładowałem go przez 10h odpalił. Wczoraj przy -16 tez zapalił ale było trzeba kilka sekund kręcić.
Dziś -8 12.2V rozrusznikiem kręcił ale zegary przygasaly i zaswiecal się ABS.



Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Akumlator do wymiany?

Post autor: Peran » wt sty 17, 2017 21:02

Kurcze po tygodniu nowy akumulator pokazuje 12.5v.
Po włączeniu silnika ładowanie jest 14.4V tyko że po włączeniu radia świateł spada do 13.5V
Altek do wymiany??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Akumlator do wymiany?

Post autor: Qto » wt sty 17, 2017 21:11

Peran pisze:po włączeniu radia świateł spada do 13.5V
w dieslu (ma wyższe obroty biegu jałowego niż benzyna) tragedia...
walcząc z ładowaniem u mnie, sprawdzałem ładowanie w około 10 TDI w mk4 - włączałem wszystko co mogłem...i każdy trzymał 14.4V :chytry:



Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Akumlator do wymiany?

Post autor: Peran » wt sty 17, 2017 21:20

Mam alternator Valeo jakiś 0124515010 nie zauważyłem ile to ma mocy.
Zastanawiam się nad wymiana regulatora czy to coś da.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Akumlator do wymiany?

Post autor: Qto » śr sty 18, 2017 08:18

Od czegoś trzeba zacząć...zwykle zaczyna się od oględzin szczotek



macsta12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt sty 31, 2014 17:34
Lokalizacja: Ryki

Re: Akumlator do wymiany?

Post autor: macsta12 » śr sty 18, 2017 11:04

Ja u siebie wymieniłem kabel alternator- akumulator i pomogło. Trzeba zmierzyć czy na altku pod obciążeniem też spada do tych 13.5V

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 926
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

Re: Akumlator do wymiany?

Post autor: luckyboy » śr sty 18, 2017 15:18

Napiecie akumulatora 12,6 nie swiadczy o tym ze akku ma poprawna pojemność. Ladowanie powyzej 13V jest poprawne tym bardziej 13.5 pod obciążeniem. Optymalne byłoby 14,4v ale są różne altki. Czasami inny regulator podniesie napięcie.
Najlepiej akku sprawdzić testerem, wtedy okaże się ile % pojemności fabrycznej zostało, jaki prąd rozruchowy ma.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Akumlator do wymiany?

Post autor: Qto » śr sty 18, 2017 16:38

luckyboy pisze:Ladowanie powyzej 13V jest poprawne
Nie jest
luckyboy pisze:tym bardziej 13.5 pod obciążeniem
Dołóż do tych świateł grzanie szyby, wycieraczki i jedziesz na samym akumulatorze...
W 1.4 owszem...ładowanie jest słabe że względu na niskie obroty biegu jałowego. W TDI nie może takie być.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 56 gości