Akumlator do wymiany?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Akumlator do wymiany?
Czesc wam!
Mam pewien problem z akumlatorem. Otoz auto nie odpala, pomyslalem ze to wina akumlatora. I chyba trafiłem. Ładowałem go całą noc, z 10-11godz. Po odłączeniu prostownika sprawdzilem miernikiem miał ponad 14v, nie podłączałem go auta, bo chcialem sprawdzic co bedzie dalej. Po godzinie sprawdziłem akumlator miał 13.25v nastepnie po kolejnych 30min sprawdzilem miał 13.15v. Takze chyba jest z nim cos nie tak. Dodam ze akumlator stoi caly czas w domu, w dodatniej temperaturze. Co o tym sądzicie?
Mam pewien problem z akumlatorem. Otoz auto nie odpala, pomyslalem ze to wina akumlatora. I chyba trafiłem. Ładowałem go całą noc, z 10-11godz. Po odłączeniu prostownika sprawdzilem miernikiem miał ponad 14v, nie podłączałem go auta, bo chcialem sprawdzic co bedzie dalej. Po godzinie sprawdziłem akumlator miał 13.25v nastepnie po kolejnych 30min sprawdzilem miał 13.15v. Takze chyba jest z nim cos nie tak. Dodam ze akumlator stoi caly czas w domu, w dodatniej temperaturze. Co o tym sądzicie?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Akumlator do wymiany?
jeśli jest to standardowy aku 12v to na pewno nie będzie trzymał 14v...naładowałeś go to pakuj do auta i...jeździj - jeśli aku na to pozwoli.
naładowany aku powinien mieć ok 12.6v
naładowany aku powinien mieć ok 12.6v
Akumlator do wymiany?
Wczoraj przy 13.10v nie miał siły przekrecic rozrusznikiem wiec chyba jest cos nie tak.
Re: Akumlator do wymiany?
Podepne się do tematu.Qto pisze:jeśli jest to standardowy aku 12v to na pewno nie będzie trzymał 14v...naładowałeś go to pakuj do auta i...jeździj - jeśli aku na to pozwoli.
naładowany aku powinien mieć ok 12.6v
W sobotę ładowałem aku 8h w między czasie zrobiłem ok 120km.
Dzisiaj mierze napięcie 12.2V
Aku ma 3 lata czyżby nadszedł jego kres?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Akumlator do wymiany?
najlepiej zmierzyć napięcie podczas próby rozruchu...ale wygląda że aku umarł.Eryk9720 pisze:Wczoraj przy 13.10v nie miał siły przekrecic rozrusznikiem wiec chyba jest cos nie tak.
Peran, trochę mało...ale mialem 2 aku centra Futura które miały ok 12v (chyba niecałe nawet - opisywałem w podwieszonym temacie) i normalnie dawały radę.
jeśli nie ma problemów, to po co ich szukać...a jeśli są, to trzeba się bliżej przyjrzeć
Re: Akumlator do wymiany?
Chciałem odpalić w sobotę rano przy -19 zakręciłem kilka sekund i padł.Qto pisze:
Peran, trochę mało...ale mialem 2 aku centra Futura które miały ok 12v (chyba niecałe nawet - opisywałem w podwieszonym temacie) i normalnie dawały radę.
jeśli nie ma problemów, to po co ich szukać...a jeśli są, to trzeba się bliżej przyjrzeć
Ładowałem go przez 10h odpalił. Wczoraj przy -16 tez zapalił ale było trzeba kilka sekund kręcić.
Dziś -8 12.2V rozrusznikiem kręcił ale zegary przygasaly i zaswiecal się ABS.
Re: Akumlator do wymiany?
Kurcze po tygodniu nowy akumulator pokazuje 12.5v.
Po włączeniu silnika ładowanie jest 14.4V tyko że po włączeniu radia świateł spada do 13.5V
Altek do wymiany??
Po włączeniu silnika ładowanie jest 14.4V tyko że po włączeniu radia świateł spada do 13.5V
Altek do wymiany??
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Akumlator do wymiany?
w dieslu (ma wyższe obroty biegu jałowego niż benzyna) tragedia...Peran pisze:po włączeniu radia świateł spada do 13.5V
walcząc z ładowaniem u mnie, sprawdzałem ładowanie w około 10 TDI w mk4 - włączałem wszystko co mogłem...i każdy trzymał 14.4V
Re: Akumlator do wymiany?
Mam alternator Valeo jakiś 0124515010 nie zauważyłem ile to ma mocy.
Zastanawiam się nad wymiana regulatora czy to coś da.
Zastanawiam się nad wymiana regulatora czy to coś da.
Re: Akumlator do wymiany?
Ja u siebie wymieniłem kabel alternator- akumulator i pomogło. Trzeba zmierzyć czy na altku pod obciążeniem też spada do tych 13.5V
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
Re: Akumlator do wymiany?
Napiecie akumulatora 12,6 nie swiadczy o tym ze akku ma poprawna pojemność. Ladowanie powyzej 13V jest poprawne tym bardziej 13.5 pod obciążeniem. Optymalne byłoby 14,4v ale są różne altki. Czasami inny regulator podniesie napięcie.
Najlepiej akku sprawdzić testerem, wtedy okaże się ile % pojemności fabrycznej zostało, jaki prąd rozruchowy ma.
Najlepiej akku sprawdzić testerem, wtedy okaże się ile % pojemności fabrycznej zostało, jaki prąd rozruchowy ma.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Akumlator do wymiany?
Nie jestluckyboy pisze:Ladowanie powyzej 13V jest poprawne
Dołóż do tych świateł grzanie szyby, wycieraczki i jedziesz na samym akumulatorze...luckyboy pisze:tym bardziej 13.5 pod obciążeniem
W 1.4 owszem...ładowanie jest słabe że względu na niskie obroty biegu jałowego. W TDI nie może takie być.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 56 gości