Dopasowanie transpondera do immo

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

spawak87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: czw lip 16, 2015 22:32

Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: spawak87 » sob paź 08, 2016 14:06

Witam , mam problem otóż mam 2 kluczyki do samochodu i na początku wszystkie działały , po jakiś 2 miesiącach od zakupu na 1 kluczyku auto nie odpala , ale centralka działa , I teraz nie wiem jak dopasować transponder do immo , vag-comem itp .

Wydaje mi się ze tam już ktoś grzebał :
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c47932c6f9c28eba" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fotosik.pl/zdjecie/694782cd5f2f57fc" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest to kluczyk tego typu

http://www.fotosik.pl/zdjecie/09f3eae8b52c93c3" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy musi być nowy transponer czy warto spróbować dopasować znowu tego ?



Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: Aligator30 » ndz paź 09, 2016 12:16

spawak87, jak znasz pin licznika spróbuj stary ponownie zakodowac lub kup nowy transponder (megamos crypto id 48) koduje się wszystkie klucze (te działające też )

KODOWANIE KLUCZY ZA POMOCA VAG KKL



Potrzebujemy:

- Interfejs VAG
- Prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik)
- Kod immobilizera (powinien znajdować sie na przywieszce pod zdrapka przy plastikowym kluczyku)

Podlaczamy interfejs VAG. Wkładamy kluczyk i włączamy zapłon. Uruchamiamy program VAG-COM i wchodzimy w opcje [25 - Immobilizer]. Jezeli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników. Należy wiec wybrać opcje [17 - Instruments], dalej [Login - 11]. Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaściwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci. Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [Save]. W tym samym miejscu gdzie wcześniej wpisaliśmy 0, podajemy ile kluczyków chcemy zaprogramować (np. 2). Nastepnie wybieramy [Test] i [Save]. W tym momencie kluczyk, który jest obecnie w stacyjce powinien sie zaprogramować a kontrolka zgasnąć. Wybieramy [Done, Go Back], [Close Controller, Go Back - 06]. Wyłączamy zapłon. Wkładamy kolejny klucz i włączamy zapłon. Kontrolka powinna w ciągu 2s zgasnąć. Wylaczamy zaplon. Jezeli chcielismy zakodowac wiecej kluczy to teraz wkladamy kolejny i powtarzamy procedure. Na koncu uruchamiamy silnik ostatnim zakodowanym kluczem.


Uwagi:

- Ten sposob działa w autach z niebieskim podświetleniem. Nie wiem jak ma sie do aut wcześniejszych, ponieważ auta z podświetleniem zielonym miały inny rodzaj immobilizera, a co za tym idzie kluczyk który da sie zakodować tylko raz.
- Po wpisaniu samego pinu (bez procedury kodowania kluczy) zapala sie kontrolka od IMMO i nawet gdy rozlaczymy interfejs i wlaczymy/wylaczymy zapłon, nie gaśnie! Należy wtedy odłączyć klemę akumulatora na 30s.
- Gdy chcemy zakodować 2 klucze, a przez pomyłkę wpisalisny np. 3 to kontrolka będzie migać dotąd aż włożymy 3 klucz. Jezeli go nie mamy należy cala procedure powtórzyć podajac poprawna liczbe kluczy do zakodowania.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: Qto » ndz paź 09, 2016 13:56

Aligator30 pisze:Ten sposob działa w autach z niebieskim podświetleniem. Nie wiem jak ma sie do aut wcześniejszych, ponieważ auta z podświetleniem zielonym miały inny rodzaj immobilizera, a co za tym idzie kluczyk który da sie zakodować tylko raz.
Który mk4 ma zielone podświetlenie?

W mk4 tylko immo3 jest jednokrotnego kodowania...pastylki które były zakodowane pod immo2 można kodowac ponownie...dopóki nie zakodujemy jej pod immo3, co można zrobić jeden raz. Oczywiście można to przeskoczyć zmianami w eepromie licznika.



Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: Aligator30 » ndz paź 09, 2016 16:24

Qto, procedura kodowania kluczy sciagnięta z neta dotyczyła tez pasatów ,a tam występowały liczniki z zielonym podświetleniem



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: Qto » ndz paź 09, 2016 16:50

W B5 owszem, na początku produkcji...temat dotyczy mk4 a nic nie wspomniałeś że info jest skopiowane



spawak87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: czw lip 16, 2015 22:32

Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: spawak87 » ndz paź 09, 2016 18:15

Golf jest z 99roku , jak myślicie będzie immo 2 czy immo 3 ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: Qto » ndz paź 09, 2016 18:18

immo2...jeśli licznik nie był zmieniany na nowszy



pq28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lut 12, 2009 00:41
Lokalizacja: W-wa

Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: pq28 » czw sty 05, 2017 02:59

Mam pytanko:
Mam golfa 4 1,9TDI 2000r, do którego dokupiłem sobie kluczyk w scyzoryku (oryginalnie nie miał). Miał natomiast centralny zamek sterowany pilotem, który niestety padł i musiałem wymienić całą puszkę ze zdalnym sterowaniem i kupiłem całość z kluczem w scyzoryku. Sam grot został docięty i pasuje do zamka i stacyjki, centralny zamek działa z pilota, ale nie wiem jak zrobić (zakodować) kluczyk, tak aby uruchomić silnik. Po przekręceniu kluczyka miga kontrolka o błędnym kluczu.
Aligator30 pisałeś o kodowaniu nowych kluczyków, a jak wygląda sprawa, gdy nie chce kasować już zapamiętanych tylko dodać nowe, czyli mam 2 działające i chce dołożyć 2 dodatkowe - czy to jest możliwe i ew. jak zrobić np. na VAGu ?



dzygi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr paź 21, 2015 10:27

Re: Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: dzygi » czw sty 05, 2017 03:13

Przelóż pastylke ze starego kluczyka do nowego, albo gdy chcesz dodac mowe.to np. kablem vagtacho dodaj nowy kluczyk, vagiem tego się nie da.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: grg474 » czw sty 05, 2017 17:13

dzygi pisze:vagiem tego się nie da.
da się - mając pin immo można dopisywać kluczyki - VAG>17>11>pin immo>test i save> adaptacja 10> kanał 21> liczba kluczy > test i save


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

pq28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lut 12, 2009 00:41
Lokalizacja: W-wa

Re: Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: pq28 » czw sty 05, 2017 18:42

dzygi pisze:Przelóż pastylke ze starego kluczyka do nowego....
No właśnie chciałem zostawić stare klucze, na wszelki wypadek. Chyba, że nie będzie innego wyjścia

grg474 pisze: da się - mając pin immo można dopisywać kluczyki - VAG>17>11>pin immo>test i save> adaptacja 10> kanał 21> liczba kluczy > test i save
A jak sprawdzić jaki jest pin immo?
Mam jakiś kod dodany do oryginalnego kluczyka, ale jest 7 cyfrowy - czy to ten? Jaki powinien być?



Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: Aligator30 » czw sty 05, 2017 19:54

pq28, pin jest 5 cyfrowy



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Dopasowanie transpondera do immo

Post autor: grg474 » pt sty 06, 2017 01:12

Aligator30 pisze:pin jest 5 cyfrowy
a właściwie 0 + cztery cyfry - piszę bo podczas odczytu pinu można uzyskać pin czterocyfrowy i co by nie było pytań co z piątą .....


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości