Dopasowanie transpondera do immo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dopasowanie transpondera do immo
Witam , mam problem otóż mam 2 kluczyki do samochodu i na początku wszystkie działały , po jakiś 2 miesiącach od zakupu na 1 kluczyku auto nie odpala , ale centralka działa , I teraz nie wiem jak dopasować transponder do immo , vag-comem itp .
Wydaje mi się ze tam już ktoś grzebał :
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c47932c6f9c28eba" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/zdjecie/694782cd5f2f57fc" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest to kluczyk tego typu
http://www.fotosik.pl/zdjecie/09f3eae8b52c93c3" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy musi być nowy transponer czy warto spróbować dopasować znowu tego ?
Wydaje mi się ze tam już ktoś grzebał :
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c47932c6f9c28eba" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/zdjecie/694782cd5f2f57fc" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest to kluczyk tego typu
http://www.fotosik.pl/zdjecie/09f3eae8b52c93c3" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy musi być nowy transponer czy warto spróbować dopasować znowu tego ?
-
- Użytkownik
- Posty: 465
- Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
- Lokalizacja: SPS
Dopasowanie transpondera do immo
spawak87, jak znasz pin licznika spróbuj stary ponownie zakodowac lub kup nowy transponder (megamos crypto id 48) koduje się wszystkie klucze (te działające też )
KODOWANIE KLUCZY ZA POMOCA VAG KKL
Potrzebujemy:
- Interfejs VAG
- Prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik)
- Kod immobilizera (powinien znajdować sie na przywieszce pod zdrapka przy plastikowym kluczyku)
Podlaczamy interfejs VAG. Wkładamy kluczyk i włączamy zapłon. Uruchamiamy program VAG-COM i wchodzimy w opcje [25 - Immobilizer]. Jezeli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników. Należy wiec wybrać opcje [17 - Instruments], dalej [Login - 11]. Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaściwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci. Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [Save]. W tym samym miejscu gdzie wcześniej wpisaliśmy 0, podajemy ile kluczyków chcemy zaprogramować (np. 2). Nastepnie wybieramy [Test] i [Save]. W tym momencie kluczyk, który jest obecnie w stacyjce powinien sie zaprogramować a kontrolka zgasnąć. Wybieramy [Done, Go Back], [Close Controller, Go Back - 06]. Wyłączamy zapłon. Wkładamy kolejny klucz i włączamy zapłon. Kontrolka powinna w ciągu 2s zgasnąć. Wylaczamy zaplon. Jezeli chcielismy zakodowac wiecej kluczy to teraz wkladamy kolejny i powtarzamy procedure. Na koncu uruchamiamy silnik ostatnim zakodowanym kluczem.
Uwagi:
- Ten sposob działa w autach z niebieskim podświetleniem. Nie wiem jak ma sie do aut wcześniejszych, ponieważ auta z podświetleniem zielonym miały inny rodzaj immobilizera, a co za tym idzie kluczyk który da sie zakodować tylko raz.
- Po wpisaniu samego pinu (bez procedury kodowania kluczy) zapala sie kontrolka od IMMO i nawet gdy rozlaczymy interfejs i wlaczymy/wylaczymy zapłon, nie gaśnie! Należy wtedy odłączyć klemę akumulatora na 30s.
- Gdy chcemy zakodować 2 klucze, a przez pomyłkę wpisalisny np. 3 to kontrolka będzie migać dotąd aż włożymy 3 klucz. Jezeli go nie mamy należy cala procedure powtórzyć podajac poprawna liczbe kluczy do zakodowania.
KODOWANIE KLUCZY ZA POMOCA VAG KKL
Potrzebujemy:
- Interfejs VAG
- Prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik)
- Kod immobilizera (powinien znajdować sie na przywieszce pod zdrapka przy plastikowym kluczyku)
Podlaczamy interfejs VAG. Wkładamy kluczyk i włączamy zapłon. Uruchamiamy program VAG-COM i wchodzimy w opcje [25 - Immobilizer]. Jezeli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników. Należy wiec wybrać opcje [17 - Instruments], dalej [Login - 11]. Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaściwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci. Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [Save]. W tym samym miejscu gdzie wcześniej wpisaliśmy 0, podajemy ile kluczyków chcemy zaprogramować (np. 2). Nastepnie wybieramy [Test] i [Save]. W tym momencie kluczyk, który jest obecnie w stacyjce powinien sie zaprogramować a kontrolka zgasnąć. Wybieramy [Done, Go Back], [Close Controller, Go Back - 06]. Wyłączamy zapłon. Wkładamy kolejny klucz i włączamy zapłon. Kontrolka powinna w ciągu 2s zgasnąć. Wylaczamy zaplon. Jezeli chcielismy zakodowac wiecej kluczy to teraz wkladamy kolejny i powtarzamy procedure. Na koncu uruchamiamy silnik ostatnim zakodowanym kluczem.
Uwagi:
- Ten sposob działa w autach z niebieskim podświetleniem. Nie wiem jak ma sie do aut wcześniejszych, ponieważ auta z podświetleniem zielonym miały inny rodzaj immobilizera, a co za tym idzie kluczyk który da sie zakodować tylko raz.
- Po wpisaniu samego pinu (bez procedury kodowania kluczy) zapala sie kontrolka od IMMO i nawet gdy rozlaczymy interfejs i wlaczymy/wylaczymy zapłon, nie gaśnie! Należy wtedy odłączyć klemę akumulatora na 30s.
- Gdy chcemy zakodować 2 klucze, a przez pomyłkę wpisalisny np. 3 to kontrolka będzie migać dotąd aż włożymy 3 klucz. Jezeli go nie mamy należy cala procedure powtórzyć podajac poprawna liczbe kluczy do zakodowania.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Dopasowanie transpondera do immo
Który mk4 ma zielone podświetlenie?Aligator30 pisze:Ten sposob działa w autach z niebieskim podświetleniem. Nie wiem jak ma sie do aut wcześniejszych, ponieważ auta z podświetleniem zielonym miały inny rodzaj immobilizera, a co za tym idzie kluczyk który da sie zakodować tylko raz.
W mk4 tylko immo3 jest jednokrotnego kodowania...pastylki które były zakodowane pod immo2 można kodowac ponownie...dopóki nie zakodujemy jej pod immo3, co można zrobić jeden raz. Oczywiście można to przeskoczyć zmianami w eepromie licznika.
-
- Użytkownik
- Posty: 465
- Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
- Lokalizacja: SPS
Dopasowanie transpondera do immo
Qto, procedura kodowania kluczy sciagnięta z neta dotyczyła tez pasatów ,a tam występowały liczniki z zielonym podświetleniem
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Dopasowanie transpondera do immo
W B5 owszem, na początku produkcji...temat dotyczy mk4 a nic nie wspomniałeś że info jest skopiowane
Dopasowanie transpondera do immo
Mam pytanko:
Mam golfa 4 1,9TDI 2000r, do którego dokupiłem sobie kluczyk w scyzoryku (oryginalnie nie miał). Miał natomiast centralny zamek sterowany pilotem, który niestety padł i musiałem wymienić całą puszkę ze zdalnym sterowaniem i kupiłem całość z kluczem w scyzoryku. Sam grot został docięty i pasuje do zamka i stacyjki, centralny zamek działa z pilota, ale nie wiem jak zrobić (zakodować) kluczyk, tak aby uruchomić silnik. Po przekręceniu kluczyka miga kontrolka o błędnym kluczu.
Aligator30 pisałeś o kodowaniu nowych kluczyków, a jak wygląda sprawa, gdy nie chce kasować już zapamiętanych tylko dodać nowe, czyli mam 2 działające i chce dołożyć 2 dodatkowe - czy to jest możliwe i ew. jak zrobić np. na VAGu ?
Mam golfa 4 1,9TDI 2000r, do którego dokupiłem sobie kluczyk w scyzoryku (oryginalnie nie miał). Miał natomiast centralny zamek sterowany pilotem, który niestety padł i musiałem wymienić całą puszkę ze zdalnym sterowaniem i kupiłem całość z kluczem w scyzoryku. Sam grot został docięty i pasuje do zamka i stacyjki, centralny zamek działa z pilota, ale nie wiem jak zrobić (zakodować) kluczyk, tak aby uruchomić silnik. Po przekręceniu kluczyka miga kontrolka o błędnym kluczu.
Aligator30 pisałeś o kodowaniu nowych kluczyków, a jak wygląda sprawa, gdy nie chce kasować już zapamiętanych tylko dodać nowe, czyli mam 2 działające i chce dołożyć 2 dodatkowe - czy to jest możliwe i ew. jak zrobić np. na VAGu ?
Re: Dopasowanie transpondera do immo
Przelóż pastylke ze starego kluczyka do nowego, albo gdy chcesz dodac mowe.to np. kablem vagtacho dodaj nowy kluczyk, vagiem tego się nie da.
Dopasowanie transpondera do immo
da się - mając pin immo można dopisywać kluczyki - VAG>17>11>pin immo>test i save> adaptacja 10> kanał 21> liczba kluczy > test i savedzygi pisze:vagiem tego się nie da.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Dopasowanie transpondera do immo
No właśnie chciałem zostawić stare klucze, na wszelki wypadek. Chyba, że nie będzie innego wyjściadzygi pisze:Przelóż pastylke ze starego kluczyka do nowego....
A jak sprawdzić jaki jest pin immo?grg474 pisze: da się - mając pin immo można dopisywać kluczyki - VAG>17>11>pin immo>test i save> adaptacja 10> kanał 21> liczba kluczy > test i save
Mam jakiś kod dodany do oryginalnego kluczyka, ale jest 7 cyfrowy - czy to ten? Jaki powinien być?
-
- Użytkownik
- Posty: 465
- Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
- Lokalizacja: SPS
Dopasowanie transpondera do immo
a właściwie 0 + cztery cyfry - piszę bo podczas odczytu pinu można uzyskać pin czterocyfrowy i co by nie było pytań co z piątą .....Aligator30 pisze:pin jest 5 cyfrowy
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości