Witam
Z powodu podwyższonych obrotów jałowych tzn. 1300-1400 obr/min (czasem ok.1800) i dużego spalania - ok. 14l/100km sprawdziłem kody błyskowe - wyszedł mi kod 1111 (uszkodzone ECU). Czy może mi ktoś powiedzieć czy w tych sterownikach występowała jakaś typowa usterka, czy da się go w jakiś sposób naprawić i sprawdzić czym spowodowany jest błąd?
Dodam tylko, że niebieski czujnik sprawdzony, rezystancja jest ok i sonda sprawdzona miernikiem - też ok.
Tydzień temu wymieniłem akumulator i wydaje mi się, że od tego czasu pojawił się problem
Kilka lat wstecz wymieniałem już ECU ze względu na duże spalanie, dlatego chciałbym wiedzieć czy 'one tak mają' czy np. u mnie coś nie tak z instalacją itp?
Z góry dzięki za odpowiedź
Sterownik 443907403D / 028000734 błąd 1111
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- etz_prorider
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: wt gru 16, 2014 23:30
- Lokalizacja: Kościerzyna
Sterownik 443907403D / 028000734 błąd 1111
W pierwszej kolejności to wyciągnij całe ECU z podszybia i delikatnie pędzelkiem przeczyść styki głównej wtyczki. Wtyczkę wydmuchaj sprężarką, ewentualnie popraw pędzelkiem. ECU możesz wziąć do domu i położyć w okolicy grzejnika, żeby złapał "temperaturę pokojową". Cały proces zajmie może 1.5 godziny a przez ten czas, gdy będzie odłączony zresetujesz go całkowicie, przeczyścisz styki, osuszysz ewentualne zawilgocenie w okolicach połączeń, przy ponownym montażu sprawdź, czy ECU ma pewne połączenie z masą, bo to bardzo ważne.
Sterownik 443907403D / 028000734 błąd 1111
Dzisiaj podmieniłem ECU - póki co problem nie ustąpił. Przejechałem tylko ok 10 km i zrobiłem kody - znowu wyszło 1111. Przed zamontowaniem ECU leżało w domu więc kwestia wilgoci odpada, przeczyściłem też styki. Pojeżdżę jakiś czas i zobaczę czy coś się zmieni, bo i tak muszę czekać za starym ECU, które dałem do elektryka do sprawdzenia. Co rozumiesz przez połączenie z masą? Znalazłem w necie informację, że na 5 pinie jest masa - czy wystarczy jak sprawdzę miernikiem napięcie między '+' akumulatora i tym pinem? Czy są jeszcze jakieś połączenia masowe z ECU?
MK2 Fire&Ice 1.8 RP
Golf V Variant 1.9 BKC
Golf V Variant 1.9 BKC
- etz_prorider
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: wt gru 16, 2014 23:30
- Lokalizacja: Kościerzyna
Sterownik 443907403D / 028000734 błąd 1111
Chodzi mi, żeby ECU miało kontakt z masą przez obie obudowy. Wydaje mi się, że źle odczytujesz kody...
Sterownik 443907403D / 028000734 błąd 1111
Odebrałem ECU od znajomego elektryka. Przelutował 2 kondensatory bo były jego zdaniem podejrzane. Auto nadal ma podwyższone obroty (chociaż zachowuje się trochę inaczej niż wcześniej, czasem ok 1000 obr/min, czasem ok.1500-1800 obr/min), pali nadal dużo tj. ok 15l, w spalinach czuć paliwo. Dlaczego uważasz, że źle odczytuję kody? Będę próbował dalej szukać przyczyny jak trochę mrozy odpuszczą
MK2 Fire&Ice 1.8 RP
Golf V Variant 1.9 BKC
Golf V Variant 1.9 BKC
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 48 gości