Witam,
Zabieram się do sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej w moim MK4 1.6 16V BCB, według tej instrukcji: http://tnij.org/2sk1p46. Jest to instrukcja do Audi A6 ale myślę, że ze względu na budowę i działanie tego czujnika mogę taką samą procedurę zastosować w moim Golfie. Mam kilka pytań do was:
1. Czy wykres temperatury do rezystancji ze strony 7 będzie prawidłowy w moim przypadku?
2. Gdzie znajduję się wtyczka ECU i który to pin od czujnika temperatury?
3. "Earth connection (sender earth) – Wiązka przewodów silnika" czy ktoś może mi powiedzieć która jest to wiązka i gdzie w niej jest uziemienie?
Powodem dla którego chcę sprawdzić czujnik jest wskazówka która prawię cały czas wskazuję 0. Tylko czasami wskazuję 90 stopni. Oraz sporadyczne zdarza się iż muszę chwilę dłużej pokręcić rozrusznikiem aby odpalił.
Test ciągłości przewodów do czujnika temperatury
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Test ciągłości przewodów do czujnika temperatury
środek podszybia - pin 93 kolor niebieskiB0rewicz0 pisze:2. Gdzie znajduję się wtyczka ECU i który to pin od czujnika temperatury?
a to już inne przewody - bo sterownik silnika dostaje info o temp z tego samego czujnika który jest podwójny , wtedy np pin 1 czujnika idzie do pinu 4 wtyczki obok akumulatora a stamtąd do licznika pin 8, a pin 2 to masa z licznika dla wielu czujnikówB0rewicz0 pisze:Powodem dla którego chcę sprawdzić czujnik jest wskazówka która prawię cały czas wskazuję 0
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Test ciągłości przewodów do czujnika temperatury
grg474 dzięki za informację
Sprawdziłem dzisiaj ten czujnik. Na początku Polskim Vagiem. Lecz niestety nie wiedziałem w którym bloku szukać informacji o tym czujniku więc postanowiłem sprawdzić go multimetrem. Ze względu iż do czujnika jest słaby dostęp musiałem wymontować go z króćca. Schłodzony w zimnej wodzie wskazywał między pinami A-B ->~1kOhm i również między pinami C-D->~1kOhm czyli jakieś 40 stopni (o wiele za dużo). Więc najprawdopodobniej przyczyną problemu jest czujnik. Nie posiadając nowego pod ręką zamontowałem stary tymczasowo.
W jaki sposób odpowietrzyć układ chłodzenia prawidłowo po takim zabiegu? Po uruchomieniu silnika i pracy przez ok 10 min zgasiłem go i odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego po czym dolałem do stanu płynu chłodniczego. Po jakiś 2 godzinach zajrzałem pod maskę i jeszcze raz musiałem dolać płynu. W sumie prawie litr płynu już wlałem. Czy wystarczy takie odpowietrzenie układu czy trzeba coś jeszcze wykonać? Jakiś odpowietrznik?
Sprawdziłem dzisiaj ten czujnik. Na początku Polskim Vagiem. Lecz niestety nie wiedziałem w którym bloku szukać informacji o tym czujniku więc postanowiłem sprawdzić go multimetrem. Ze względu iż do czujnika jest słaby dostęp musiałem wymontować go z króćca. Schłodzony w zimnej wodzie wskazywał między pinami A-B ->~1kOhm i również między pinami C-D->~1kOhm czyli jakieś 40 stopni (o wiele za dużo). Więc najprawdopodobniej przyczyną problemu jest czujnik. Nie posiadając nowego pod ręką zamontowałem stary tymczasowo.
W jaki sposób odpowietrzyć układ chłodzenia prawidłowo po takim zabiegu? Po uruchomieniu silnika i pracy przez ok 10 min zgasiłem go i odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego po czym dolałem do stanu płynu chłodniczego. Po jakiś 2 godzinach zajrzałem pod maskę i jeszcze raz musiałem dolać płynu. W sumie prawie litr płynu już wlałem. Czy wystarczy takie odpowietrzenie układu czy trzeba coś jeszcze wykonać? Jakiś odpowietrznik?
Test ciągłości przewodów do czujnika temperatury
sam się odpowietrzy
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości