Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » śr maja 04, 2016 14:27

Stare chyba też VDO, przynajmniej to podaje VCDS. Uruchomiłem VAG EEPROM PROGRAMMER i połączył się z zegarami elegancko, wyczytał eeprom i szukam pinu i nie mogę go znaleźć, gdzie jest on ukryty? W załączniku mój obecny EEPROM.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


90km->120->160->???

Awatar użytkownika
PiotrekG87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr lis 26, 2014 12:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: VW Bora
Silnik: AKL

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: PiotrekG87 » śr maja 04, 2016 14:44

PIN jest na dole okna w polu immobilizer:
Login: 2947



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » śr maja 04, 2016 22:41

Próbowałem w VCDS wpisywać ten pin ale nie działał, dopiero teraz wpadłem na to że przed piniem dodaje się chyba 0 tak? Jeżeli tak to jutro będę próbował i może się uda :) Jak przyjdą do mnie te zegary to kopiować mój EEPROM do nowych zegarów czy modzić tamten? Jakby była jakaś instrukcja jak kopiować EEPROM to byłbym wdzięczny :)


90km->120->160->???

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Qto » śr maja 04, 2016 22:52

Możesz kopiować...ale upewnij się, że zegary są tego samego producenta i eeprom tej samej długości - żeby nie uwalić licznika złym eepromem
Do pinu dodaj 0 na początku i powinno zagadać



Awatar użytkownika
PiotrekG87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr lis 26, 2014 12:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: VW Bora
Silnik: AKL

Re: Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: PiotrekG87 » czw maja 05, 2016 08:20

Seerq pisze:Próbowałem w VCDS wpisywać ten pin ale nie działał, dopiero teraz wpadłem na to że przed piniem dodaje się chyba 0 tak? Jeżeli tak to jutro będę próbował i może się uda :) Jak przyjdą do mnie te zegary to kopiować mój EEPROM do nowych zegarów czy modzić tamten? Jakby była jakaś instrukcja jak kopiować EEPROM to byłbym wdzięczny :)
Otwierasz wsad i następnie Dash -> Write Eeprom
Lepiej skopiować stary eeprom żeby uniknąć problemu na nowych zegarach z czujnikiem oleju (chyba, że trafisz na nowszą wersję zegarów i da się wyłączyć). Do starego eepromu musisz przełożyć stare tarcze ( wskazówki zdejmuje się kręcąc w lewo).



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » czw maja 05, 2016 09:12

Ok, to jak przyjdą do mnie zegary to wstawię tutaj i stary i nowy eeprom, żebyście fachowym okiem stwierdzili czy mogę kopiować czy nie.


90km->120->160->???

Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » pt maja 06, 2016 09:33

@Odświeżam (Przepraszam za post pod postem)
Zegary przyszły do mnie wczoraj, dzisiaj zamontowałem i rozczarowanie... Fis świeci praktycznie gorzej niż w moich, zegary spakowałem i odsyłam dzisiaj albo w poniedziałek. Ale rodzi się nowy problem. Po włożeniu zegarów zauważyłem, świecącą się kontrolkę AIRBAGU :shock: Pytanie czy jest to wina kodowania czy faktycznie braku komunikacji która być powinna bo przecież zegary immo2.

Błąd z VCDS
01321 - Control Module for Airbags (J234)
49-00 - No Communications
Skoro Airbag ma się palić i na IMMO2 i na IMMO3 to wolałbym wstawić IMMO3 :)
Co ciekawe sprawdziłem jeszcze przekłamania prędkości i o dziwo jadąc na jedynce bez gazu miałem na liczniku tyle samo ile na starych zegarach, może nie trzeba zmieniać eepromu?


90km->120->160->???

Awatar użytkownika
PiotrekG87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr lis 26, 2014 12:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: VW Bora
Silnik: AKL

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: PiotrekG87 » pt maja 06, 2016 11:45

Jeżeli były zakodowane w 19 CANGATEWAY na 00006 czyli po CAN to kontrolka musiała świecić, prawidłowe kodowanie dla Ciebie to 00002.
Jeżeli nie zmieniałeś tarcz to będą pokazywać prawidłowo, jeszcze zostaje zakodowanie ostatniej cyfry w kodowaniu licznika 17 INSTRUMENTS, ale ona daje niewielkie przekłamanie i możliwe, że była taka sama jak w starych zegarach.
Im nowszy licznik tym większa szansa, że wyświetlacz będzie w dobrym stanie, kupowanie na allegro to jest loteria, nikt tam nie wie w jakim wyświetlacz jest stanie.



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » sob maja 07, 2016 09:14

Jest możliwym żeby cangateway sam się przekodował po włożeniu innych zegarów i po wyjęciu i włożeniu starych wrócił do normy? Przed włożeniem innych zegarów patrzałem i było kodowanie 00002, ale po włożeniu nowych zapomniałem to sprawdzić. Panowie a co z zegarami z "5" na końcu, np: 1J0920825B IMMO2, IMMO3 czy co? Po zdjęciach widać że niby immo2.


90km->120->160->???

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: cinek2004 » sob maja 07, 2016 11:00

CAN Gateway jest w zegarach, więc nic Ci się nie przekodowało.
825 to immo 2.



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » sob maja 07, 2016 11:58

cinek2004 pisze:CAN Gateway jest w zegarach
To dużo by wyjaśniało :bajer:
Mam jeszcze jedno pytanie. W mojej okolicy widzę że ktoś ma na sprzedaż zegary, wszystko ładnie pięknie skala do 220, 1/2 fis tylko jedno ale. Immo3. Lepiej by było jakbym mógł sprawdzić te zegary przed kupnem bo znowu zamówię coś z neta a fis będzie padnięty, tylko zastanawia mnie jak wyłączę czujnik oleju w nowych zegarach. Bo wsadu nie wgram starego o czym było mówione przy zeszłych zegarach.


90km->120->160->???

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: cinek2004 » sob maja 07, 2016 12:59

W 1J5920826 do benzyny można kodowaniem wyłączyć czujnik. Podejrzewam, że w pozostałych immo 3 również.
Niestety nie mam żadnych zegarów pod ręką żeby to sprawdzić.



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » sob maja 07, 2016 13:28

No to będę musiał przemyśleć sprawę i jak będę miał chwilę czasu to tam podjadę żeby sprawdzić te zegary i może sprawię sobie IMMO3, wyłączę tą kontrolkę AIRBAGU i spokój.


90km->120->160->???

Awatar użytkownika
PiotrekG87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr lis 26, 2014 12:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: VW Bora
Silnik: AKL

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: PiotrekG87 » sob maja 07, 2016 16:35

825 to immo2 ale bez analogowej obsługi poduszek.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości