Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Qto » wt maja 03, 2016 20:26

Twoje tarcze nie podejdą - inny układ kontrolek
a przekodowanie...VAG widzę że jest, więc pół minuty roboty



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: ciarek15 » wt maja 03, 2016 20:34

Jeżeli nie będzie błędów to system będzie działał normalnie. Wgranie nowego wsadu nie jest skomplikowane i zajmuje kilka minut. Co do instrukcji to nie ma problemu znaleźć w razie czego mogę Ci wysłać bo zbieralem różne instrukcje kiedy wymienienialem licznik u siebie, dodatkowo zmieniając wsad.

Co do zmiany tarcz to z tego co pamiętam w liczniku z immo3 różnią się od tych w licznikach z immo2.

Licznik z końca posta jest wyskalowany w milach, 1/2 Fis, immo3, skala do 220km/h.



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » wt maja 03, 2016 22:11

No tak zapomniałem że kontrolka immo w zegarach IMMO3 jest w prędkościomierzu a w starszych w obrotomierzu. Będę szukał za wszelką cenę zegarów IMMO2 z 1/2 FIS, w ostateczności wstawię IMMO3. Dzięki za rady, mam nadzieje że jak znajdę zegary nie będę miał problemów z ich adaptacją. Muszę robić coś jeszcze prócz przypisywania kluczy w przypadku wstawiania zegarów IMMO2?


90km->120->160->???

Awatar użytkownika
PiotrekG87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr lis 26, 2014 12:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: VW Bora
Silnik: AKL

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: PiotrekG87 » wt maja 03, 2016 23:43

Najprostrza i najtańsza opcja to kupić angielskie zegary 920, 921, 922 może być nawet benzyna. Kopiujesz eeprom ze starych zegarów do nowych i nic nie musisz juz kodować. przekładasz swoje tarcze i wszystko działa.



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: ciarek15 » śr maja 04, 2016 07:25

Trzymając się instrukcji nie powinieneś mieć żadnych problemów ;) Po wymianie licznika zmienisz kodowanie na takie jakie miałeś w starych licznikach (chociaż tu nie do końca bo w zależności od lat produkcji licznika kodowanie ustawia sie według dwóch trochę innych parametrów, ale w razie problemów wyślę Ci instrukcje) oraz zaadaptujesz immo. Z tego co pamiętam podczas adaptacji immo2 można wykorzystać stare transpondery a w immo3 należy je wymienić na czyste.



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » śr maja 04, 2016 09:28

Zegary zamówione, końcówka 822. Poda ktoś instrukcję jak zmienić kodowanie na takie jak miałem w starym liczniku? Dodam że licznik jest wyskalowany inaczej czyli do 260 i 130 na środku :)


90km->120->160->???

ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: ciarek15 » śr maja 04, 2016 10:31

Na vag-com wchodzimy w 17 - instruments, kodowanie 07 i wpisujemy cyfry jakie miałeś w starym liczniku ;) A właśnie... jakie miałeś kodowanie? Różnica o której pisałem wcześniej polegała na tym że w licznikach przed 2000r czwarta cyfra odpowiadała liczbie cylindrów w aucie, za to po 2000r. Cyfra ta uzależniona jest od czujnika poziomu i ciśnienia oleju:

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (bis MJ 1999)

4 - 4-Zylinder
5 - 5-Zylinder
6 - 6-Zylinder

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (ab MJ 2000)

0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0)
1 - Flexibles Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG1)
2 - Festes Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG2)
3 - Fahrzeuge ohne Serviceintervallanzeige (USA,Kanada

Seerq pisze:Dodam że licznik jest wyskalowany inaczej czyli do 260 i 130 na środku
Co do tego nie mam pewności, ale wydaje mi się że trzeba będzie zmienić wsad nowego licznika, podmieniając komórki odpowiedzialne za wskazania prędkośći ze starego licznika który był inaczej wyskalowany. Pozostawiając w tym stanie prędkośc była by przekłamana... ale niech się wypowie ktoś bardziej obeznany.



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » śr maja 04, 2016 11:33

U mnie kodowanie wygląda tak:
Obrazek
Rozumiem że jeżeli w nowych zegarach czwarta cyfra będzie odpowiadała za ilość cylindrów nie ma problemów ale jeżeli będzie, związane to z olejem to co tam wpisać?

Co do skali licznika zastanawiają mnie ostatnie liczby w kodowaniu, może to odpowiada właśnie za skale na liczniku?

Czym najlepiej będzie zczytać pin oraz zmienić przebieg mając kabel VAG KKL od Vikaena?


90km->120->160->???

ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: ciarek15 » śr maja 04, 2016 12:04

Pierwsza i druga cyfra oznacza funkcje dodatkowe:

00 - brak opcji
+01 - "czujnik" zużycia klocków
+02 - zapięcie pasów
+04 - kontrola płynu do spryskiwaczy
+16 - nawigacja

jeśli posiadamy kilka funkcji sumujemy cyfry ze sobą i wynik wpisujemy jako dwie pierwsze cyfry w kodowaniu.

XX3XX
trzecia cyfra oznacza lokalizację (chodzi o wskazanie dystansu (mile lub kilometry) i czas 12 lub 24h) (w naszym przypadku 1)

1 - Reszta świata (24h Uhr)
2 - USA (12h Uhr)
3 - Kanada (12h Uhr)
4 - UK (24h Uhr)
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia

XXX4X
czwarta cyfra oznacza ilość cylindrów:

4 - 4-Zylinder (1999-2001)
5 - 5-Zylinder (1999-2001)
6 - 6-Zylinder (1999-2001)

Albo tak jak mówiłem może tyczyć się czujnika ciśnienia i temperatury oleju...

XXXX5
piąta cyfra oznacza ilość impulsów z impulsatora :
dopasowujemy w zależnośći od auta poszczególne wartości przypisane są poniżej

1 - 4345
2 - 3528
3 - 4134
4 – 3648
Seerq pisze:Rozumiem że jeżeli w nowych zegarach czwarta cyfra będzie odpowiadała za ilość cylindrów nie ma problemów ale jeżeli będzie, związane to z olejem to co tam wpisać?
A masz może czujnik w misce olejowej? U siebie wstawiłem licznik z powyżej 2000r, z końcówka 842, nie mając czujnika poziomu i temperatury oleju w misce dlatego wyświetlało mi w górnej części fisa błąd i musiałem wgrać wsad od licznika 840 żeby problem zniknął... Ciebie to wydaje mi się nie będzie dotyczyć bo pewnie nie ma dodatkowej kontrolki od tego która mogła by świecić.
Seerq pisze:Co do skali licznika zastanawiają mnie ostatnie liczby w kodowaniu, może to odpowiada właśnie za skale na liczniku?
Jeśli już to ostatnia tylko cyfra... ale to prędzej tyczyło by się obrotomierza. Ale może wypowie się jeszcze ktoś bardziej obeznany w temacie ;)



Awatar użytkownika
PiotrekG87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr lis 26, 2014 12:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: VW Bora
Silnik: AKL

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: PiotrekG87 » śr maja 04, 2016 12:32

Seerq pisze:Rozumiem że jeżeli w nowych zegarach czwarta cyfra będzie odpowiadała za ilość cylindrów nie ma problemów ale jeżeli będzie, związane to z olejem to co tam wpisać?
Będzie tam kilka opcji, jedną z nich jest brak czujnika , masz ten czujnik?
Seerq pisze:Co do skali licznika zastanawiają mnie ostatnie liczby w kodowaniu, może to odpowiada właśnie za skale na liczniku?
Odpowiadają za naliczanie kilometrów i też za prędkość, powinieneś przepisać tę wartość ze starych zegarów. Skalę zmienia się edytując komórki w pamięci eeprom, jezeli chciałbyś założyć swoje stare tarcze do 220 km/h. Tak przy okazji to odkupił bym te tarcze do 260 km/h ;)
Seerq pisze:Czym najlepiej będzie zczytać pin oraz zmienić przebieg mając kabel VAG KKL od Vikaena?
VAG EEPROM Programmer 1.19



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » śr maja 04, 2016 13:49

Czujnika w misce nie posiadam. Będziecie w stanie wysłać jakąś instrukcję jak i jakie komórki muszę edytować żeby licznik hulał? Co do sprzedania tarcz to w sumie mi bez różnicy czy będę miał 260 czy 220 bo i tak do tylu się nie rozpędzę :hmm:


90km->120->160->???

Awatar użytkownika
PiotrekG87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr lis 26, 2014 12:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: VW Bora
Silnik: AKL

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: PiotrekG87 » śr maja 04, 2016 14:10

Mogę Ci odpowiednio edytować eeprom. Miałem problem z tym czujnikiem oleju (też nie mam) w liczniku 922A nie miałem możliwości wyłączenia (tylko wybór liczby cylindrów). Pomogło wgranie wsadu z 820B, który nie wyrzuca błędu o braku czujnika. Nowe zegary masz VDO czy Motometer?



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: Seerq » śr maja 04, 2016 14:13

Nowe zegary będą VDO


90km->120->160->???

Awatar użytkownika
PiotrekG87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr lis 26, 2014 12:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: VW Bora
Silnik: AKL

Wymiana zegarów, jakie zegary szukać.

Post autor: PiotrekG87 » śr maja 04, 2016 14:16

Stare też są VDO? Jeżeli tak to można by było wgrać eeprom z starych do nowych.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości