Kontrolka ładowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka ładowania
Witam was. Problem w mojej piątce (1.9 TDI) pojawił się wczoraj wieczorem gdy odpaliłem samochód, to zauważyłem, że zapaliła się kontrolka ładowania o.O I tak było za każdym razem po odpaleniu silnika. Po kilku próbach dałem sobie spokój i wstawiłem samochód do garażu. Lecz dzisiaj coś mnie tknęło żeby sprawdzić czy problem nadal występuje i co się okazało, że kontrolka się już nie zapala. Niestety nie posiadam miernika żeby zmierzyć mu ładowanie :/ Ale zastanawia mnie dlaczego dzisiaj problem sam z siebie ustąpił?? Już się nawet pogodziłem z tym że muszę wymienić alternator. Dodam jeszcze że gdy problem występował to po odpaleniu silnika obroty były zawyżone (ale też nie zawsze). Czy miał ktoś podobną sytuację? Dlaczego obroty silnika były zawyżone i dlaczego problem ustąpił? Mógłby ktoś pomóc?
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Kontrolka ładowania
Ja bym na samym poczatku przejrzal przewody (lacznie z wtyczka) dochodzace do alternatora czy wszystko styka i nie jest luzne, zasniedziale oraz samo ladowanie alternatora, jak i polaczenie pomiedzy alternatorem a akumulatorem. Jesli faktycznie sam alternator to przyczyn moze byc kilka np. konczace sie szczotki, komutator albo jakis syfek na komutatorze jest ewentualnie zwarcie miedzy jednym a drugim pierscieniem i wymieniac moge jeszcze. Bym byl blisko to chetnie bym go przejrzal.
Mowi sie to tylko alternator, kilka elementow, co tam moze pojsc. Z doswiadczenia wiem, ze lubia zaskakiwac przeroznymi usterkami mimo, ze to tylko kilka elementow na krzyz.
Powiedz czy na wolnych obrotach normalnie laduje a na wysokich ladowania brak?
Mowi sie to tylko alternator, kilka elementow, co tam moze pojsc. Z doswiadczenia wiem, ze lubia zaskakiwac przeroznymi usterkami mimo, ze to tylko kilka elementow na krzyz.
Powiedz czy na wolnych obrotach normalnie laduje a na wysokich ladowania brak?
Kontrolka ładowania
Dzięki za zainteresowanie. Problem występował na normalnych jak i na podwyższonych obrotach. A przewody przejrzałem od razu i nawet styki przeczyściłem, lecz nie pomogło. Wszystkie Kable i wtyczki siedzą sztywno. Jutro przyniosę z pracy miernik i zmierzę mu ładowanie. I domyślam się że przyczyn może być dużo, ale podejrzewam że powoli kończy się alternator. A co Ty byś mi kolego proponował? Bo nie chcę żeby okazało się, że gdzieś w trasie problem znowu się pojawi, a wtedy już nie będzie tak łatwo.
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Kontrolka ładowania
Jesli masz czas i checi to mozesz go wyciagnac i w niego popatrzec, chyba, ze chcesz uniknac problemow to daj na regeneracje i za ok. 100zl Ci zrobia go.
Jesli wszystko jest dobrze z przewodami, brak luzow itp. to zdemontuj alternator i sprawdz szczotki i pierscienie. Jesli tak, trzeba bedzie wymienic szczotki i pierscienie o ile sa wyeksploatowane. Gorzej jak beda OK to trzeba sie blizej przyjrzeć. Alternator masz albo Valeo albo Bosch (mile widziana fota lub numer), jesli Valeo to tam latwo szczotki sie wymienia, jesli Bosch to gorzej, ale sie da. Najpierw znajdzmy usterke bo byc moze ani nie szczotki ani pierscienie. Licz sie, ze jesli cos z tych 2 rzeczy to bedziesz musial sie w nie zaopatrzyc a to w 1 dzien nie przyjdzie i samochod bedzie stal.
Jesli wszystko jest dobrze z przewodami, brak luzow itp. to zdemontuj alternator i sprawdz szczotki i pierscienie. Jesli tak, trzeba bedzie wymienic szczotki i pierscienie o ile sa wyeksploatowane. Gorzej jak beda OK to trzeba sie blizej przyjrzeć. Alternator masz albo Valeo albo Bosch (mile widziana fota lub numer), jesli Valeo to tam latwo szczotki sie wymienia, jesli Bosch to gorzej, ale sie da. Najpierw znajdzmy usterke bo byc moze ani nie szczotki ani pierscienie. Licz sie, ze jesli cos z tych 2 rzeczy to bedziesz musial sie w nie zaopatrzyc a to w 1 dzien nie przyjdzie i samochod bedzie stal.
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2016 22:42 przez G0 Karcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontrolka ładowania
Zdemontowałem regulator napięcia i tak oto wyglądają szczotki (zamieszczam fote). Ale co mnie martwi to jest duże wcięcie na wałku w tym miejscu co trze po nim szczotka. (zamieszczam fote) Czy to jest dobrze? Czy tak powinno być? Szczotki też już zużyte z tego co widzę. Co o tym powiecie?
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Kontrolka ładowania
Powiem Ci, ze juz wysmigane sa czesci, choc moglo sie zdarzyc, ze szczotka sie zawiesila i stad bylo brak ladowania, ale widac po gornym pierscieniu i gornej szczotce, ze koniec sie zbliza. Alternator Valeo, wiec szczotki znacznie latwiej wymienisz, dzwon i zamawiaj szczotki i komutator, nawet gdyby to nie byl alternator to i tak pora wziac sie za regeneracje. NIe pamietam juz jaka minimalna grubosc komutatora powinna byc. Komutator troche gorzej bedzie wymienic w przeciwienstwie do komutatora z Boscha, ale nie ma tragedi. Na wirniku czesto wystepuje okragly czarny, plastikowy pierscien, ktory jest wklejony, trzeba go sciagnac, tu uwazaj na 2 kableki, ktore wychodza z wirnika do komutatora, bardzo latwo je skrocic a znacznie trudniej przedluzyc. Nieumiejetne jego przedluzenie doprowadzi do zwarcia uzwojenia wirnika do jego masy lub po prostu jego zerwanie przy duzych obrotach alternatora co w konsekwencji doprowadzi do braku ladowania. Przyda sie poxipol, lutownica, cyna i prasa (nie chodzi o gazete w czasie zrobienia przerwy na fajke ).
Kontrolka ładowania
Dużo rzeczy sam robiłem, ale szczerze mówiąc z alternatorem pierwszy raz się bawię i nie znam się na tym kompletnie, więc jutro wyjmę alternator i zawiozę go do naprawy, a regulator wraz ze szczotkami kupę nowy więc już się nie będę z nimi bawił A tobie kolego dzięki wielkie za pomoc Po całej operacji napiszę jaki był koszt i czy pomogło
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Kontrolka ładowania
Nie kupuj nowego regulatora bo dostaniesz zamiennik. Oryginal kosztuje duzo za duzo a Twoj jest oryginal , rzadko padaja (no chyba, ze stwierdza, ze jest uszkodzony to nie masz wyjscia). Skoro dasz alternator do regeneracji to tylko powiedz, ze szczotki chcesz wymienic a nie regulator. za szczotki Cie policza grosze, do wymiany rowniez komutator i niech sprawdza lozyska bo rowniez moga juz wyć. Zaplacisz wtedy ok.100zl a tak jeszcze za regulator zamiennik z 50zl co g_wno wart jest.
Kontrolka ładowania
Jednak kolega mi podpowiedział inaczej, bo jego znajomy sprowadza między innymi golfy v na części i jutro ma mi przywieźć używany alternator BOSH'a za 150zł Oczywiście na miejscu kazałem mu sprawdzić szczotki, komutator i łożysko, żeby nie kupić g_wna Wymiana szczotek i komutatora wyniosła by pewnie troche mniej, ale przynajmniej już nie będę musiał się bawić z tym wszystkim, no i będę miał bosh'a a nie valeo
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Kontrolka ładowania
A zle, ze miales Valeo ? Jak bys oddal do regeneracji to zaoszczedzilbys ok.50zl, a jak samemu bys sie wzial to ponad stowke . Najwazniejsze, ze bedzeisz mial sprawny.
Kontrolka ładowania
No o Valeo chodzą niezbyt dobre opinie A koniec końców wymieniłem tylko szczotki i hasa...koszt 5zł
Kontrolka ładowania
Moze ktos mi pomoze w wsprawie nie ladowania akumulatora ????? Alternator sprawdzony regulator nowy i nic A tylko 1 dzien ladowal jak wzbudzilem regulator dzis znowu nie laduje ???????
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Kontrolka ładowania
Zacznij od sprawdzenia na alternatorze i akumulatorze jakie jest napięcie ładowania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości