VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: ciarek15 » wt lut 02, 2016 17:54

Witam. W mojej Borze z 99r. wiszą dwie wtyczki i nie mam pojęcia od czego one są. Jedna wisi zaraz za zderzakiem razem z czujnikiem temperatury zewnętrznej przy klaksonie, a druga po przeciwnej stronie przy zbiorniczku z płynem spryskiwaczy. Wychodzi z wiązki razem z czujnikiem poziomu płynu spryskiwaczy i wiązką kabli do reflektora. Jak widać są to dwie rózne wtyczki... tylko do czego one są skoro wszystko działa? :)


ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: Qto » wt lut 02, 2016 18:16

pierwsza od dodatkowego klaksonu a druga od czujnika otwarcia maski - wtyczka od klaksonu jest zawsze a zamek pewnie był wymieniany



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: ciarek15 » wt lut 02, 2016 19:52

Z tym zamkiem że był wymieniany to całkiem możliwe, bo praktycznie pewien jestem że wczesniej moje autko miało jakąś kolizję. Z tego co teraz wyczytałem to czujniki otwarcia maski montuje się kiedy na wyposażeniu jest alarm... zgadza się?
Jeśli tak to jak to sprawdzić bo do tej pory nie zauważyłem żadnej aktywnośći alarmu.
Jakiś czas temu zmieniałem licznik na taki z fisem i wraz z nim zmieniałem sterownik silnika. Rozbierając podszybie zauważyłem 'klakson" i wypiętą obok niego wtyczkę. Podpiąłem ją ale żadnych zmian nie zauważyłem. Czy to była syrena od alarmu? Bo fajnie by bylo gdyby działał skoro fabrycznie jest zamontowany... a do tej pory o tym nie wiedziałem :)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: Qto » wt lut 02, 2016 20:24

ciarek15 pisze:Z tego co teraz wyczytałem to czujniki otwarcia maski montuje się kiedy na wyposażeniu jest alarm... zgadza się?
jeśli jest czujnik poziomu/temperatury oleju to także jest czujnik otwarcia maski. Nie wiem natomiast czy czujnik poziomu/temperatury oleju występował bez alarmu.
ciarek15 pisze:Czy to była syrena od alarmu?
tak



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: chmurapawel » wt lut 02, 2016 20:25

Tak to była na pewno syrena alarmu.
Według mnie ta po prawej to na 100% czujnik temp. zewnętrznej.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: Qto » wt lut 02, 2016 20:32

chmurapawel pisze:Według mnie ta po prawej to na 100% czujnik temp. zewnętrznej
ciarek15 pisze:Jedna wisi zaraz za zderzakiem razem z czujnikiem temperatury zewnętrznej



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: chmurapawel » wt lut 02, 2016 20:35

A widzisz teraz zaczaiłem. Sorki



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: ciarek15 » wt lut 02, 2016 21:14

Qto pisze:jeśli jest czujnik poziomu/temperatury oleju to także jest czujnik otwarcia maski.
Czyli skoro mam czujnik otwarcia maski, to pewne jest że był także czujnik poziomu i temperatury oleju? Bo w tym samochodzie zauważyłem już kilka kombinowanych rzeczy. Przekladałem już też silnik i w obecnej misce nie mam czujnika, a przy poprzednim silniku była miska olejowa z czujnikiem (mam też tą miskę odłożoną). Ale nigdzie nie widziałem wtyczki by podpiąć się do tego czujnika. Czyli pewne jest że była... ale została np. gdzieś "ukryta" lub wyrwana?

Pytam o to bo po przekładce liczników musiałem wgrać wsad licznika od innego modelu żeby się pozbyć błedu który informował właśnie o niepodłaćżonym owym czujnika. Gdyby się okazało że ta wtyczka gdzieś tam jest to wymieniłbym miskę i wgrał zpowrotem wsad obsługujący czujnik oleju.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: Qto » wt lut 02, 2016 22:09

jeśli w aucie jest alarm, to jest też czujnik otwarcia maski...ale nie wiem czy w każdym takim aucie jest czujnik poziomu/temperatury oleju
jeśli w aucie jest czujnik poziomu/temperatury oleju, to jest też czujnik otwarcia maski...ale nie wiem czy w każdym takim aucie jest alarm

także w odpowiedzi na pytanie:
ciarek15 pisze:Czyli skoro mam czujnik otwarcia maski, to pewne jest że był także czujnik poziomu i temperatury oleju?
- nie wiem
Na pewno masz alarm i na pewno miałeś czujnik otwarcia maski.
ciarek15 pisze:nigdzie nie widziałem wtyczki by podpiąć się do tego czujnika...została np. gdzieś "ukryta" lub wyrwana?
szukaj :bajer:
viewtopic.php?f=140&t=588718" onclick="window.open(this.href);return false; - tu masz kilka fotek, u Ciebie wiązka do czujnika będzie wychodziła w tym samym miejscu - tam zacząłbym szukanie, w plastikowym kanale przy akumulatorze



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: ciarek15 » wt lut 02, 2016 22:27

Więc teraz już rozumiem... czujnik otwartej maski oznacza obecność alarmu, albo czujnika poziomu oleju... albo tego i tego :)

Czytałem już kilka tematów o czujniku poziomu oleju, i rozumiem że mogę dołożyć ten czujnik wpinając się w wiązke w plastikowym kanale (jak na zdjęciu z linka od Ciebie) tak? Wtedy jeszcze podmiana miski z czujnikiem i powrót do wsadu licznika z obsługą tego czujnika i wszystko będzie działać... tak? Warto się bawić w takie coś? :)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: Qto » wt lut 02, 2016 22:49

ciarek15 pisze:rozumiem że mogę dołożyć ten czujnik wpinając się w wiązke w plastikowym kanale (jak na zdjęciu z linka od Ciebie) tak?
nie mówię że tam się wpiąć - tam zacząłbym szukać istniejącej wiązki...jeśli tam ją zlokalizujesz to możesz po "kablu" dojdziesz gdzieś bliżej miski - nie wiadomo gdzie i czy ktoś wiązkę uciął
ciarek15 pisze:Warto się bawić w takie coś?
tu musisz sobie sam odpowiedzieć...ja np często montuje coś, niemałymi kosztami i nakładami pracy, czego nigdy nie użyję - montuję dla zabawy, dla mnie warto ;)



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: ciarek15 » wt lut 02, 2016 23:22

No właśnie mam podobny "pociąg" do kombinowania jak sobie zajęcie znaleść :) Tylko mam pewną nieścisłość, bo znalazłem instrukcję dołożenia czujnika poziomu oleju:

pin 1 - żółto/czarny - zasilanie z bezpiecznika 5 - kabel ten łączony jest we tyczce 14 pinowej obok pompy ABS - pin 11
pin 2 - brązowy - masa
pin 3 - brązowo/niebieski idzie poprzez wtyczkę 14 pinową (jw) pin 12 - idzie do licznika pin 22 niebieskiej wtyczki
wtyczka 3D0 973 703


A w opisie pinoutu licznika pin 22 niebieskiej wtyczki to "Lampka kontrolna temperatury płynu chłodzącego i wskaźnik braku płynu chłodzącego -K28-", a nie kontrola poziomu oleju czy coś w tym stylu



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

VW Bora - Dwie wolne wtyczki

Post autor: Qto » śr lut 03, 2016 08:09

pin 18 zielonej wtyczki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości