Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

demo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sty 02, 2016 22:09

Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Post autor: demo » śr sty 06, 2016 00:17

A widzisz nie masz racji :)

To jest czujnik analogowy i jest mierzone ciśnienie oleju.
Problem z ciśnieniem oleju jest dość popularną przypadłością tych silników i z reguły pomaga wymiana pokrywy z wałkami rozrządu.

Mój czujnik (praktycznie nowy) na rozgrzanym silniku wskazuje wartości pomiędzy 180Ω a 297Ω.
Na zimnym nie sprawdzałem bo multimetru zapomniałem z piwnicy zabrać.
Ale metodą prób i błędów (właściwie na 2 strzały i kilkoma tabelami podobnych czujników z grupy VAG) zastosowałem rezystory 7 i 14Ω co okazało się trafioną wartością.
To tyle z faktów automatyki.

Amatorsko badając sytuację to aktualnie mamy duże prozy na pomorzu a silnik dłużej pracował bez alarmu co jest zrozumiałe bo olej dłużej był gęsty i w efekcie ciśnienie dłużej utrzymywało się w odpowiednim zakresie.
Latem sprawdzałem to manometrem i tak jak w tamtym czasie doczytałem się z manuala powyżej 2000obr ciśnienie musi być na poziomie ponad 2bar.

I tak teraz wracając do rezystancji.
Stosując rezystor 150Ω alarm uruchamiał się po przekroczeniu 2000obr.
Stosując rezystor 300Ω alarm praktycznie po przekroczeniu 1000obr.
Na rezystorze 7 i 14Ω brak alarmu czyli tak jak to wyglądało na wykresach podobnych czujników ciśnienia oleju.
Brak czujnika daje od razu alarm (czyli przerwany obwód).
Podłączenie sygnału czujnika do masy też daje błąd zwarcia na czujniku co oczywiście jest zrozumiałe.
Czujnik na zgaszonym silniku charakteryzuje się otwartym obwodem czyli NO gdy jest OFF.
Czyli test własny już przed przekręceniem zapłonu wykaże błąd czujnika gdy jest na zwarciu do masy więc nie mógł by być to czujnik cyfrowy NO/NC jak sugerujecie.

Tak więc skoro manual przewiduje alarmy w określonych zakresach niskiego ciśnienia to czujnik nie może być cyfrowy a analogowy ;)
I tak jest z mojego doświadczenia teraz...



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Post autor: bioly05011 » śr sty 06, 2016 11:29

ale Ty głupoty piszesz,widzę jakiż Ty jesteś doświadczony,pisałem Ci ja, Hubi14, Ci też pisał ,niech napisze ktoś jeszcze inny oby tylko nie był tak samo doświadczony :banghead:


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

demo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sty 02, 2016 22:09

Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Post autor: demo » śr sty 06, 2016 12:22

Kolego bioly05011, to powiedz dlaczego licznik sprawdza ciśnienie oleju a nie tylko jego minimalną wartość ??

Dlaczego poprzedni i ten czujnik ciśnienia oleju jest czujnikiem analogowym??

Powtórzę się:
Czujnik na zgaszonym silniku nie ma żadnej rezystancji i zachowuje sygnał NO
Po odpaleniu wyraża wartości analogowe na podstawie rezystancji do masy.
Rezystancja wzrasta wraz z rozgrzewaniem się silnika czyli wyraża spadek ciśnienia oleju bo olej im cieplejszy tym rzadszy a że układ ciśnieniowy jest nieszczelny to pojawia się spadek tego ciśnienia.

Gdyby to był czujnik cyfrowy to wyrażał by tylko wartości 1-0 czyli NO-NC.



demo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sty 02, 2016 22:09

Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Post autor: demo » śr sty 06, 2016 12:33

Aha i jeszcze jedno muszę dodać.

Z opornikiem 150Ω alarm zapalał się już przy ponad 1000obr...może prawie 2000obr bo nie pamiętam...ale kontrolka gasła gdy silnik miał wolne obroty.
Z opornikiem 300Ω kontrolka już nie gasła na wolnych obrotach jak się zapaliła.

Więc tu nawet bez większej wiedzy nawet laik zauważy że jednak jakiś pomiar jest a nie tylko wskazanie.
Gdyby odczyt był cyfrowy to kontrolka musiała by się palić zawsze jak czujnik będzie w stanie NO lub zgodnie zaprogramowaną funkcją wyświetlania tego alarmu.

Wadliwy czujnik ciśnienia jest w stanie płatać figle ale ja test przeprowadzałem na stałych a nie zmiennych wartościach.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Post autor: Hubi14 » śr sty 06, 2016 13:04

jeżeli pomiar ciśnienia w Golfie IV jest dynamiczny a nie statyczny to faktycznie czujnik może wykazywać się zmianą rezystancji pod wpływem ciśnienia oleju.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Post autor: jeryk10 » śr sty 06, 2016 15:25

Podłącz przewód czujnika ciśnienia pod przewód wzbudzenia alternatora i zobacz czy to pomoże .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Post autor: bioly05011 » śr sty 06, 2016 17:32

D+ być może pomoże,może być tak że kupił czujnik rozwalony sam w sobie i też będzie źle...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

demo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sty 02, 2016 22:09

Re: Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Post autor: demo » śr sty 06, 2016 19:29

jeryk10 pisze:Podłącz przewód czujnika ciśnienia pod przewód wzbudzenia alternatora i zobacz czy to pomoże .
To już jakieś cuda wianki.
Po co??

Proszę przeczytać ponownie od początku.

Ciśnienie było sprawdzane manometrem i niestety po rozgrzaniu spada z ponad 2bar na prawie ZERO.

Czujnik był wymieniony przed badaniem manometrem ale oczywiście może być uszkodzony.
Tylko tak czy siak pomiar manometrem pokazuje problem z ciśnieniem.

Uszkodzony czujnik cyfrowy cechował by się albo ciągłym zwarciem albo otwartym obwodem lub zmianą stanu przy niewłaściwych dla niego wartościach ciśnienia.
Ten czujnik cały czas wykazuje zmienną rezystancję tak więc jeśli jest uszkodzony to pokazuje najwyżej błędne wartości dla właściwej skali.



demo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sty 02, 2016 22:09

Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Post autor: demo » śr sty 06, 2016 19:31

Przedstawiłem swoje obserwacje.
Alarm niskiego ciśnienia już nie występuje więc założony cel został osiągnięty.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Post autor: bioly05011 » śr sty 06, 2016 21:04

to nie cuda wianki tylko to jest tak jak ktoś chce szkłem dupe utrzyć,więc rozwal butle i wytrzyj pupe.... :rotfl:


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

demo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sty 02, 2016 22:09

Re: Golf IV 1.4 16V 2001 rezystacja czujnika ciśnienia oleju

Post autor: demo » śr sty 06, 2016 21:28

bioly05011 pisze:to nie cuda wianki tylko to jest tak jak ktoś chce szkłem dupe utrzyć,więc rozwal butle i wytrzyj pupe.... :rotfl:
Błyskasz jak zgaszona gwiazda.
Jak nie masz nic mądrego i konstruktywnego do napisania to idź do garażu i sobie rower napraw.
Tam ci miernik i inteligencja niepotrzebna.

Wyraźnie napisałem co i po co chcę zrobić.
Tylko usunąć denerwujący mamusię alarm.

Silnika nie opłaca się remontować i tyle w temacie dochodzenia usterki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości