przewód wzbudzenia alternatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 17:57
- Lokalizacja: lubelskie
przewód wzbudzenia alternatora
Witam! Od jakiegoś czasu zauważyłem ze po włączneiu świateł, zapalaja sie one mocniej dopiero po przegazówce. Doszedłem do wniosku że to cos z ładowaniem, zwłaszcza że kontrolka od ładowania wogóle sie nie zapala. Przejrzałem forum i dowiedziałem sie ze powodem tego stanu rzeczy może byc urwany kabel od wzbudzenia alternatora. I tu powstaje moje pytanie, a mianowicie czy jest on podłączany do wtyczki zaznaczonej na zdjęciu?? Zaglądałem pod maske i dostęp do alternatora jest troszkę trudny bez podnośnika czy kanału, natomiast ta wtyczke jest widoczna na górze i jeśli to ona, to w miare łatwo byłoby ja sprawdzić...
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 17:57
- Lokalizacja: lubelskie
przewód wzbudzenia alternatora
To dziwne, u mnie jest tam tylko jeden przewód i do tego czarny....wtyczka jest dwupinowa...niebieski kabelek idzie do kontrolki
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
przewód wzbudzenia alternatora
Niebieski biegnie często tylko od samochodu do złącza na rozruszniku; dalej, już jako czarny do alternatora. A jaki to silniczek?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
przewód wzbudzenia alternatora
faktycznie...nie każdy mk4 ma tam dwa kabelki, ale to nie ja zapomniałem podać rocznika i silnikamarian6666 pisze:u mnie jest tam tylko jeden przewód
i tu jest tak jak Kolega Zico63b pisze...do złącza na rozruszniku idą kolorowe kable...od tego złącza idą czarne, także przy alternatorze w zależności od modelu będzie jeden lub dwa kabelki w kolorze czarnym - trochę się rozpędziłemmarian6666 pisze:i do tego czarny....
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 17:57
- Lokalizacja: lubelskie
Re: przewód wzbudzenia alternatora
Sorry już sprawdziłem i podaję:) Wg VIN-u bedzie to: Silnik 1.4 16V, symbol AKQ, rok 1999 I kwartał. Czyli jeśli dobrze rozumuję, musze sprawdzić ten czarny kabel przy alternatorze ( wzbudzenie ma miec ok 12V??), a jesli tu nie bedzie ok, to przy rozruszniku??
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
przewód wzbudzenia alternatora
więc jeden kabelekmarian6666 pisze:Silnik 1.4 16V, symbol AKQ, rok 1999 I kwartał
tak, odepnij wtyczkę i podaj na odpięty kabelki masę...jeżeli kontrolka się zaświeci to kabel ok, jak nie to sprawdzamy od wtyczki do złącza na rozruszniku...i od złącza do licznika, pin 12 niebieskiej wtyczkimarian6666 pisze:Czyli jeśli dobrze rozumuję, musze sprawdzić ten czarny kabel przy alternatorze
przewód wzbudzenia alternatora
a ja mam tak ze kontrolka żarzy cały czas w 1.4 16VAKQ regulator wymieniony a dalej żarzy kontrolka i przy dodawaniu gazu światła i mocniej świecą i wentylator szybciej kreci czy u mnie tez problem ze wzbudzeniem i szukać od altka do liczników?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pn paź 26, 2015 22:14
przewód wzbudzenia alternatora
Witam!
Ja mam golfa IV 1.4 ten sam alternator i urwał mi się ten kabelek czarny. Jakie mogą być tego konsekwencje? .
Ja mam golfa IV 1.4 ten sam alternator i urwał mi się ten kabelek czarny. Jakie mogą być tego konsekwencje? .
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2015 13:21 przez misterbociek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: pn paź 26, 2015 22:14
Re: przewód wzbudzenia alternatora
Witam,
Odgrzeję temat. Mam problem ze wzbudzaniem alternatora.
Kontrolka po zapłonie nie zapala się, po włączeniu silnika brak ładowania (12,4V na aku) gdy go przegazuję pojawia się ładowania (14,06V na aku).
Po odpięciu wtyczki od alternatora i podaniu napięcia na kabel (pin 2) kontrolka ładowania na desce zapala się więc wnioskuję że obwód alternator - licznik jest ok.
Co w takim wypadku może być problemem?? Szczotki, regulator napięcia??
Odgrzeję temat. Mam problem ze wzbudzaniem alternatora.
Kontrolka po zapłonie nie zapala się, po włączeniu silnika brak ładowania (12,4V na aku) gdy go przegazuję pojawia się ładowania (14,06V na aku).
Po odpięciu wtyczki od alternatora i podaniu napięcia na kabel (pin 2) kontrolka ładowania na desce zapala się więc wnioskuję że obwód alternator - licznik jest ok.
Co w takim wypadku może być problemem?? Szczotki, regulator napięcia??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości