Szarpanie w deszczowe dni. Uszkodzona cewka

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

manx89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lis 17, 2015 10:48

Szarpanie w deszczowe dni. Uszkodzona cewka

Post autor: manx89 » wt lis 17, 2015 11:05

Witam wszystkich!

Mam silnik 1.6 AKL, nie w golfie lecz w A3, ale to jedno i to samo :). Wasze forum działa prężnie i widzę tutaj dużo pomocy, więc postawnowiłem się poradzić.

Otóż jakiś czas temu jadąc w dużą ulewę po 100 kilometrach nagle samochód stracił moc przy przyśpieszaniu i zaczął poszarpywać, uczucie było jakby ktoś mnie z tyłu trzymał. Mam wrażenie że jechał też na 3 cylindry. Samochód postał z 2godz, przestało padać i się rozpogodziło, problem ustąpił. Potem była ładna pogoda i takich objawów też nie. Ale ostatnio jak samochód stał 3 dni w czasie których padało, to już po odpaleniu było źle. Objawy takie same jak poprzednio.

Kable i świece mają przejechane 10tys. Kable Bosha, świece NGK. Więc podejrzenie na cewkę. Akurat znajomy miał taką samą, niby starą po wymianie, ale która jak się okazała była nie potrzebna bo cewka była dobra. Tak więc sobie zamieniłem moją z tą jego. Zauważyłem, że moja ma spore pęknięcia, zdjęcia poniżej.

I moje pytanie. Ponieważ czekam na deszczowe dni, żeby sprawdzić czy jest ok, pomyślałem że może po samych zdjęciach będzie można wywnioskować czy takie zachowanie samochodu mogło być spowodowane takimi uszkodzeniami?

Obrazek

Obrazek

Dzięki za odp :)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Szarpanie w deszczowe dni. Uszkodzona cewka

Post autor: marcin7x5 » wt lis 17, 2015 19:58

Jaknajbardziej jest to mozliwe. Każde pęknięcie obudowy lub izolacji to mozliwośc przebicia a tym samym utraty zapłonu na którymś z cylindrów a więc i brak mocy.



Awatar użytkownika
tzsherman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lis 22, 2014 21:05
Lokalizacja: RBR

Re: Szarpanie w deszczowe dni. Uszkodzona cewka

Post autor: tzsherman » pt lis 20, 2015 00:48

Miałem ten sam problem w mk3. Przyczyną problemu był moduł pod cewką. Po wymianie cewki zapłonowej problem ustąpił. Znajomy miał również taki sam problem w Pasku B5 i problem tkwił w tym samym.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości