Elektryka wariuje. kilka problemów.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Elektryka wariuje. kilka problemów.
Popsikanie WD40 lub podobnym środkiem bez ściągania pomoże, czy to raczej nie ma sensu?Qto pisze:Ogólnie w zamku...byc może wystarczy go wyczyścić i będzie ok.
Elektryka wariuje. kilka problemów.
Tego akurat się domyśliłem, lecz spróbować zawsze można
Pytanko:
Czy po ściągnięciu tapicerki i wykręceniu wszystkich śrub z blachy, trzeba jeszcze coś odkręcić/poluzować? Śruby, które okręciłem zaznaczyłem na zdjęciu:
Dodatkowo zauważyłem, że cała blacha jest na kleju, co wydaje mi się drobnym problemem...
Czy zważyć uwagę na jeszcze jakieś sprawy, które mogą się zdarzyć przy ściągnięciu blachy, czy to wszystko?
Pytanko:
Czy po ściągnięciu tapicerki i wykręceniu wszystkich śrub z blachy, trzeba jeszcze coś odkręcić/poluzować? Śruby, które okręciłem zaznaczyłem na zdjęciu:
Dodatkowo zauważyłem, że cała blacha jest na kleju, co wydaje mi się drobnym problemem...
Czy zważyć uwagę na jeszcze jakieś sprawy, które mogą się zdarzyć przy ściągnięciu blachy, czy to wszystko?
Elektryka wariuje. kilka problemów.
To nie klej a uszczelka bardzo miękka, która pod wpływem czasu przywarła. Uważaj, żeby szyby nie zbić.
Re: Elektryka wariuje. kilka problemów.
W jakiej pozycji trzymać szybę, aby tego nie zrobić?Eyk88 pisze:Uważaj, żeby szyby nie zbić.
Dodatkowo za bardzo nie mam pomysłu jak ją podważyć?
- elemenateur
- Sprzedawca
- Posty: 460
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
- Kontakt:
Elektryka wariuje. kilka problemów.
W blasze masz 2 otwory serwisowe, musisz je otworzyć, opuścić szybę aby były widoczne śruby mocowania szyby, luzujesz je. Po poluzowaniu podnosisz szybę do góry, przyklejasz do drzwi taśmą i możesz już spokojnie wyciągać podnośnik z drzwi, oczywiście po odkręceniu również 2 śrub przy zamku.
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
Elektryka wariuje. kilka problemów.
Ok.
Aż do tego momentu wszystko jasne
Jak stwierdzić, iż zamek działa prawidłowo pod względem mojego problemu?
Nie mam VAG, a tylko dwoje drzwi więc stwierdzam, że łatwiej będzie po prostu zrobić to samodzielnie na oby dwóch zamkach, przy okazji zabezpieczyć przed zepsuciem kolejnego.
To już chyba ostatnia sprawa, w której nie jestem pewny, aby rozpocząć rozwiązywanie problemu, tak więc będzie to bardzo pomocne
Aż do tego momentu wszystko jasne
Jak stwierdzić, iż zamek działa prawidłowo pod względem mojego problemu?
Nie mam VAG, a tylko dwoje drzwi więc stwierdzam, że łatwiej będzie po prostu zrobić to samodzielnie na oby dwóch zamkach, przy okazji zabezpieczyć przed zepsuciem kolejnego.
To już chyba ostatnia sprawa, w której nie jestem pewny, aby rozpocząć rozwiązywanie problemu, tak więc będzie to bardzo pomocne
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Elektryka wariuje. kilka problemów.
wpinasz miernik (zakładam że masz) pomiędzy kabelki brązowy i brązowo/biały (w drzwiach kierowcy jest dodatkowo brązowo/żółty) i sprawdzasz czy na otwartym zamku jest zwarcie a na zamkniętym nie ma. Jeśli nie masz miernika to sprawdzasz żarówką (jakąś niedużą...10W powiedzmy) z dwoma kabelkami:
Brązowy kabelek zamka do masy, brązowy z paskiem do żarówki...drugi kabel od żarówki do plusa (+12V) i wtedy operujesz zamkiem.
Brązowy kabelek zamka do masy, brązowy z paskiem do żarówki...drugi kabel od żarówki do plusa (+12V) i wtedy operujesz zamkiem.
Elektryka wariuje. kilka problemów.
Próbówka samochodowa wystarczy?
Rozumiem, że jeśli podepnę się pod ten pin przy zamkniętych drzwiach i wynik będzie "pozytywny" (lampka będzie świecić) to znaczy, że z tej strony zamek działa nieprawidłowo?
Rozumiem, że mówimy o podpięciu się do kostki, która znajduje się za dźwignią otwarcia maski?
Z drugiej strony to samo.
Przepraszam za tak dużą ilość pytań, ale nie da się ukryć że jestem trochę zielony w te sprawy..
Rozumiem, że jeśli podepnę się pod ten pin przy zamkniętych drzwiach i wynik będzie "pozytywny" (lampka będzie świecić) to znaczy, że z tej strony zamek działa nieprawidłowo?
Rozumiem, że mówimy o podpięciu się do kostki, która znajduje się za dźwignią otwarcia maski?
Z drugiej strony to samo.
Przepraszam za tak dużą ilość pytań, ale nie da się ukryć że jestem trochę zielony w te sprawy..
Elektryka wariuje. kilka problemów.
Już się trochę w tym wszystkim pogubiłem
I wyszedł nowy fakt, który możliwe że coś pomoże w rozwiązaniu problemu.
Otóż okazało się, że oświetlenie w podsufitce ma zrobione zwarcie na kablu, bo teoretycznie powinno w podsufitce świecić cały czas.
I tutaj moje pytanie czy to zwarcie nie spowodowało jakichś spraw, które także powinienem sprawdzić, a mogły spowodować problem, z którym się borykam?
Dodatkowo czy mierzenie próbówką ma być robione z podłączoną lampką w drzwiach?
Robiłem to wczoraj na szybko i nie było możliwości, żeby sprawić aby próbówka zaświeciła. W tym momencie nie jestem pewny czy lampka powinna być podłączona czy ja zrobiłem coś źle.
Otóż próbnik włożyłem w miejsce gdzie jest brązowy kabel, a drugi kabelek podłączyłem pod brązowo-biały kabelek (wsadziłem do środka pinu), drugą końcówką kabelka (tego co jest w brązowo-białym) podłączyłem pod koniec próbnika (do metalu znajdującego się na końcu).
Uznałem, że w ten sposób powinno działać, ale teraz sam nie wiem.
Z góry dziękuję za kolejną podpowiedź, bo coraz bardziej sprawa staję się rozjaśniona
I wyszedł nowy fakt, który możliwe że coś pomoże w rozwiązaniu problemu.
Otóż okazało się, że oświetlenie w podsufitce ma zrobione zwarcie na kablu, bo teoretycznie powinno w podsufitce świecić cały czas.
I tutaj moje pytanie czy to zwarcie nie spowodowało jakichś spraw, które także powinienem sprawdzić, a mogły spowodować problem, z którym się borykam?
Dodatkowo czy mierzenie próbówką ma być robione z podłączoną lampką w drzwiach?
Robiłem to wczoraj na szybko i nie było możliwości, żeby sprawić aby próbówka zaświeciła. W tym momencie nie jestem pewny czy lampka powinna być podłączona czy ja zrobiłem coś źle.
Otóż próbnik włożyłem w miejsce gdzie jest brązowy kabel, a drugi kabelek podłączyłem pod brązowo-biały kabelek (wsadziłem do środka pinu), drugą końcówką kabelka (tego co jest w brązowo-białym) podłączyłem pod koniec próbnika (do metalu znajdującego się na końcu).
Uznałem, że w ten sposób powinno działać, ale teraz sam nie wiem.
Z góry dziękuję za kolejną podpowiedź, bo coraz bardziej sprawa staję się rozjaśniona
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Elektryka wariuje. kilka problemów.
źle, jeden koniec do kabelka brązowego z paskiem a drugi do plusa (+12v)timas111 pisze:Otóż próbnik włożyłem w miejsce gdzie jest brązowy kabel, a drugi kabelek podłączyłem pod brązowo-biały kabelek (wsadziłem do środka pinu), drugą końcówką kabelka (tego co jest w brązowo-białym) podłączyłem pod koniec próbnika (do metalu znajdującego się na końcu).
Uznałem, że w ten sposób powinno działać, ale teraz sam nie wiem.
nie wiem o co chodzi...timas111 pisze:Otóż okazało się, że oświetlenie w podsufitce ma zrobione zwarcie na kablu, bo teoretycznie powinno w podsufitce świecić cały czas.
Re: Elektryka wariuje. kilka problemów.
timas111 pisze:Otóż okazało się, że oświetlenie w podsufitce ma zrobione zwarcie na kablu, bo teoretycznie powinno w podsufitce świecić cały czas.nie wiem o co chodzi...
Mam na myśli to, że są tam 2 małe kabelki, które zauważyłem mają zdartą izolację i gdy się stykają to światła w podsufitce nie działają, bo przecież błędem zamka jest to, że pokazuje że drzwi są cały czas otwarte, więc te światełka powinny świecić zawsze, nie zważając na sytuację.
Gdy oddzieliłem jeden kabel od drugiego to wszystkie 3 diody w podsufitce zaczęły świecić. (Nie ważne czy drzwi były otwarte czy nie).
Mówimy o plusie np. z akumulatora, czy plusem w tym wypadku jest kabelek brązowy?Qto pisze: źle, jeden koniec do kabelka brązowego z paskiem a drugi do plusa (+12v)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości