Problem z zegarami 1/2FIS

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

raku_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lip 09, 2014 22:13
Lokalizacja: Tychy/Jaworzno

Problem z zegarami 1/2FIS

Post autor: raku_ » pn sie 10, 2015 00:33

Wstęp.
Koledzy, na początku witam się oficjalnie, Jeszcze nie było okazji :bigok:

Chciałem Wam przedstawić problem z jakim się borykam od początku posiadania mojego Golfa. Na początku nie zwróciłem na to uwagi - wcześniej jeździłem astrą f - brak jakiejkolwiek elektroniki :).
Ale do rzeczy. Mam problemy z komputerem.

Konkrety:

Zegary
VCDS-Lite Version: Release 1.1
Wednesday, 08 July 2015, 19:41:24.
Control Module Part Number: 1J0 920 821 B
Component and/or Version: A4-KOMBIINSTR. VDO V25
Software Coding: 05142
Work Shop Code: WSC 19411
VCID: 23396C8FA2DB
Additional Info: IMMO-IDENTNR:
VWZ7Z0Y2260257
No fault code found.

Manetka
4BO 953 503 H

Komfort
VCDS-Lite Version: Release 1.1
Wednesday, 08 July 2015, 19:38:32.
Control Module Part Number: 1J0 959 799 AH
Component and/or Version: 4H Zentral-SG Komf.
0001
Software Coding: 00257
Work Shop Code: WSC 00046
VCID: 847B8F138715
Additional Info: 1J1959801C 4H
Tőrsteuerger. FS0002r
Additional Info: 1J1959802D 4H
Tőrsteuerger. BF0002r
No fault code found.



Opis sytuacji:

Nigdzie podczas przeglądania forum nie natrafiłem na podobny problem, ale może ktoś się już spotkał z tym, że nie działa połowicznie zmiana poszczególnych pozycji wyświetlania w 1/2 FIS (działa tylko w dół) oraz przycisk reset, sam FIS lubi się też często bez powodu wyłączyć tzn. wyświetlacz robi się czarny. Ponadto, kiedy wyskakuje mi jakiś błąd (np. niski poziom płynu do szyb) FiS potrafi się wyłączyć, oraz wlączyć parę razy na minutę, oczywiście za każdym razem krzycząc biiiip!!!

Moje dochodzenie:

Oczywiście dokładne przejrzenie forum, razem z tematami o podmianie zegarów (69 stron) oraz wiele pokrewnych.

Manetka sprawdzona multimetrem czy prąd przechodzi jak ma przechodzić. Ba! została nawet kupiona inna manetka w przypływie optymizmu (jakiś "spec" powiedział, że to tylko manetka walnięta i wszystko będzie ok - ehh człowiek naiwny)

Zegary, tak jak wypluty raport z VCDS, niby wszystko ok.

Sprawdziłem instalację na drodze Manetka - kostka z zegarów. (gdzieś się doszukałem, że jak jest regulowana kolumna kierownicy to coś się tam lubi złamać.) Oczywiście wszystko ok.


Moje pomysły:

1) Podczas sprawdzania instalacji (Manetka-zegary) patrzyłem tylko na przejście prądu, nie sprawdzałem oporów, może mają tam być spełnione jakieś szczególne warunki. Może nadłamany przewód pokaże przejście prądu, ale opór jest już inny, i komputer tego nie 'zobaczy' ?

2) Same zegary, sprawdzałem i VCDSem, VAG COMem i VAG K Can Comanderem. Rapory z rosstechów czyste, k can commanderem też połączyłem się bez problemu po linii K, zgrałem sobie eeprom, odczytałem pin. Ale, nie potrafiłem się połączyć z silnikiem, może tu jest jakiś problem? (samego połączenia na drodze zegary- silnik, nie sprawdzałem, bo wychodzę z założenia, że jak już ten FIS działa to pokazuje spalania. Może jest coś nie tak ze wsadem do zegarów? Może zegary gryzą się z ECU?
Jeśli to będzie konieczne to jeszcze wrzucę numer ECU (to będzie ten pod pozycją 01Silnik ??)

3) Jakieś ogólne niedopasowanie elektroniki...
Jestem już 3 właścicielem auta, i z tego co widać ktoś kiedyś sporo pieniędzy wpakował w wóz, po czym przed sprzedażą wymontował to co najlepsze zamieniając częściami mniej dopasowanymi. tzn. mam resztki po instalacji car audio, w komorze silnika znalazłem adapter/przejściówkę pod palniki ksenonów itp.
Może ktoś miał jakieś inne zegary wcześniej, może takie szpanerskie 1J5 i przed sprzedażą auta zmienił je na obecne.
Nie wiem jak się ma do tego moduł komfortu, pewnie nijak, ale na wszelki wypadek go też załączyłem na początku.

4) najgorsze rozwiązanie, gdzieś faktycznie jest walnięta instalacja. gdzieś dalej.... tylko gdzie szukać na początku?
Pewnie lepiej kupić nową wiązkę i podmienić, ale to chyba gra nie warta świeczki :)

Poratujcie mnie radą, skomentujcie, czy tok myślenia słuszny, pomóżcie :)
Zaznaczam, że jestem auto-elektronicznym laikiem, ale łudzę się że przy odrobinie czasu uda mi się przynajmniej nie pogorszyć stanu auta :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości