Przepływomierz 4 -ro pinowy a 5-cio pin

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Przepływomierz 4 -ro pinowy a 5-cio pin

Post autor: hyper74 » ndz lip 26, 2015 10:05

Witam .

Pacjent Passat B5 1999 silnik 1.8T APU 150 km ( z jedną sondą lambda) Dopadł mnie problem a właściwie dylemat. Poprzedni właśiciciel postanowił wymienić przepływkę... chwała mu za to. Tylko poszedł do sklepu i kupił przepływkę x xxx xxx o32 a nie 0 280 217 117 czyli kupił 5 pinowy do auta z instalacją 4 pinową ( chodzi o sondy lambda jedna lub dwie ) Jakiś magik podłaczył 4 piny a 5ty zostawił nie podpięty. Auto nie daje odczuć za bardzo że coś nie tak tylko pod vag-iem ptzepływ jest 0.00 mg /l :( chcę kupić 117- tke 4 pinową tylko powiedzcie czy można było podłączyć 5 pinowy tak aby było ok i czy jak przepływ 0.00 w vagu nie daje jakiś błędnych przeliczeń... wyskakuje tylko błąd niski poziom sygnału ... I pomimo że jeżdzi jak trzeba to Jak to się mówi dupy nie urywa. Silnik podobno jak mi powiedział jeden z kolegów ( koleś w SABIE siedzi ) że nierówno terkocze jak to nazwał i stwierdził coś o mapie awaryjnej że motor przechodzi w tryb awaryjny pomimo braku wyświetlenia cheka. Pomóżcie co z tym zrobić . Nadmienie że przepływka 032 ( jest do Passata 1.8T tylko z dwiema sondami ) i jest kupiona nowa ( bosch) Nieukrywam że koledzy z Vaglodz nie podjeli tematu ... tylko odesłali do was :)


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przepływomierz 4 -ro pinowy a 5-cio pin

Post autor: grg474 » ndz lip 26, 2015 10:38

APU 1999
pin 2 zasilanie
3 do T121/27 ge
4 do T121/53 ws/gn
5 do T121/29 gn

w przypadku 4 pinowego to:
1 masa
2 sygnałowy do sterownika silnika (T80/12)
3 zasilanie
4 sygnałowy (T80/13)

pytanie jest jedno - ile pinów ma twój sterownik silnika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Przepływomierz 4 -ro pinowy a 5-cio pin

Post autor: hyper74 » ndz lip 26, 2015 11:11

Moja wiązka była na 4 piny .... ktoś ją .... usunął i podpiął 5 pinową z tym że jeden pin ( z przepływomierza jest wolny) I tak z wiązki z auta idzie

gruby czarny / żóto szarym przepływomierza 5 pinowego

żółto biały / brązowy przepływomierza 5 pinowego

żółto zielony / czerwono biały przepływomierza 5 pinowego

biało zielony / żółto szary przepływomierza 5 pinowego

i pozostaje nie podłączony zielono biały z przepływomierza 5 cio pinowego


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przepływomierz 4 -ro pinowy a 5-cio pin

Post autor: grg474 » wt lip 28, 2015 20:31

wybacz ale w żadnym ze schematów nie ma takich kolorów - pozostaje dostać się do sterownika silnika i ustalić jakie kolory masz w pinach:
27, 29, 53, 32, oraz jaki kolor ma pin 1 któregokolwiek elektrozaworu bo powinny być w silniku APU 1999 pin 32 czarny, pin 27 żółty, pin 53 biało/zielony, pin 29 zielony, a zielono/żółty z bezpiecznika 34


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Przepływomierz 4 -ro pinowy a 5-cio pin

Post autor: hyper74 » czw lip 30, 2015 09:48

ok dzięki pozostaje mi kupić przepływkę 117 i wtyczką z instalacji i spiąć wszystko do kupy tak jak powinno być :) i tak zrobie :) dzięki grg474


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przepływomierz 4 -ro pinowy a 5-cio pin

Post autor: Qto » czw lip 30, 2015 11:02

oryginalnie zdaje się jest wtyczka 5pin, kabli jest też 5...ale podłączone tylko cztery...piąty to ekran. Pin nr 1 we wtyczce pozostaje wolny.
Dokop się do oryginalnej wiązki...lub jak będzie potrzeba to do sterownika, zobaczysz który kabel jest który.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości