Witam. Problem był już od dawna, golf odpalał rzadziej niż nie odpalał, dopiero po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolki grzania świec. Teraz nie odpala już wcale.
Sprawdziłem przekaźnik 109- jest sprawny załącza się, do przekaźnika dochodzi prawidłowe napięcie. 4 bezpiecznik od lewej na akumulatorze napięcie jest. Na zaworze na pompie również jest. Natomiast dziwi mnie napięcie na bezpieczniku 30A w skrzynce bezpieczników z lewej strony, przez który idzie prąd z P109 - idą do niego 2 kable niebieski-12V i czerwony z fioletowym paskiem- 6,7V, ponad to- napięcie na 1 i 2 pinie w ecu wynosi 1v. Nad golfem siedzę już 2 dobę i nie mam pomysłów , dziś raz zapaliła się kontrolka od grzania świec także zamiast odpalać postanowiłem pomierzyć napięcia wtedy kiedy da się go odpalić i różni się na czerwonym kablu z fioletowym paskiem przy bezpieczniku 30A- wynosi 12v zamiast 6,7, oraz na 1 i 2 pinie w ecu- wtedy również jest 12v zamiast 1v. Golf odpalił i chodził normalnie 5 minut, zgasiłem i do końca dnia nie udało mi się już go uruchomić. Z vagiem oczywiście brak połączenia:
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-00 - No Communications
Co mogę dodać: próbowałem zrobić zwarcie na P109, oraz dać bezpośrednio + na przewód przy bezpieczniku 30A który pokazuje 6v, bez rezultatów. Próbowałem też dać bezpośrednio prąd na zawór na pompie po wyciągnięciu P109, też nic. Auto na plaka odpala. Chciałem dać +12v na 1 i 2 pin w ecu ale nie wiem czy nie narobiłbym większych szkód dlatego zostawiłem
Ma ktoś może schemat albo wie chociaż jaka jest droga kabli od bezpiecznika 30A w skrzynce(kable niebieski i czerwony)? Oraz co odpowiada z napięcie wychodzące z 1 i 2 pin z ecu. Ciężko jest mi rozbebeszyć całą wiązkę żeby iść po kablu, jest dość głęboko schowana, lub może spotkał się ktoś z takim problemem? Z góry dziękuje za pomoc.
GOLF IV 1.9 TDI 110KM nie odpala, brak kontrolki świec
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: wt sie 12, 2014 17:33
GOLF IV 1.9 TDI 110KM nie odpala, brak kontrolki świec
rozumiem że stacyjka sprawna? i kostka od niej też
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: wt sie 12, 2014 17:33
Re: GOLF IV 1.9 TDI 110KM nie odpala, brak kontrolki świec
W sumie nie wiem jak się zabrać do sprawdzenia jej, nie wiem jakie mają być napięcia i gdzie, w każdym razie na 1 rzut oka wszystko jest w porządku ze stacyjką zapłon działa, rozrusznik kręci.
GOLF IV 1.9 TDI 110KM nie odpala, brak kontrolki świec
Czy problem został rozwiązany? I co było przyczyną? Chyba mam to samo...
Na przekaźniku 109 najpierw poprawiłem połączenia lutownicze, w między czasie zamówiłem używany przekaźnik 109 na allegro, jak dotarł to sprawdziłem czy działa i było wszystko OK, zamontowałem więc ten stary skoro problemu już nie było, który działał dobrze po "reanimacji" przez jakieś 1,5 miesiąca - aż do dzisiaj, a ten który zakupiłem przez allegro zostawiłem w razie jakby coś zaczęło się dziać z tym lutowanym. Pomyślałem na początku, że tylko podmienię przekaźniki i po kłopocie, jednak kontrolka świec dalej nie mryga po przekręceniu kluczyka, rozrusznik kręci, a autko nie odpala. Przekaźniki zarówno ten nowy jak i stary jak się dotyka to można wyczuć, że się przełączają. Co jeszcze może być nie tak? Jak sprawdzić stacyjkę? Help!!!
Po kilku godzinach podjechałem do samochodu z kompem i zapasowym kluczykiem. O dziwo z zapasowego kluczyka kontrolka świec mrygnęła na starcie tak jak powinna i auto odpaliło od strzała. Po podłączeniu kompa znalazłem dwa błędy, które pewnie do tego się przyczyniły:
Address 01: Engine
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
Address 17: Instruments
01176 - Key
07-10 - Signal too Low - Intermittent
Wygląda na to, że był problem z Immobilizerem mimo, że kontrolka od immo na zegarach gasła jak zwykle. Teraz odpala dobrze na obu kluczykach. Trzeba poobserwować przez jakiś czas czy problem będzie wracał czy nie.
Na przekaźniku 109 najpierw poprawiłem połączenia lutownicze, w między czasie zamówiłem używany przekaźnik 109 na allegro, jak dotarł to sprawdziłem czy działa i było wszystko OK, zamontowałem więc ten stary skoro problemu już nie było, który działał dobrze po "reanimacji" przez jakieś 1,5 miesiąca - aż do dzisiaj, a ten który zakupiłem przez allegro zostawiłem w razie jakby coś zaczęło się dziać z tym lutowanym. Pomyślałem na początku, że tylko podmienię przekaźniki i po kłopocie, jednak kontrolka świec dalej nie mryga po przekręceniu kluczyka, rozrusznik kręci, a autko nie odpala. Przekaźniki zarówno ten nowy jak i stary jak się dotyka to można wyczuć, że się przełączają. Co jeszcze może być nie tak? Jak sprawdzić stacyjkę? Help!!!
Po kilku godzinach podjechałem do samochodu z kompem i zapasowym kluczykiem. O dziwo z zapasowego kluczyka kontrolka świec mrygnęła na starcie tak jak powinna i auto odpaliło od strzała. Po podłączeniu kompa znalazłem dwa błędy, które pewnie do tego się przyczyniły:
Address 01: Engine
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
Address 17: Instruments
01176 - Key
07-10 - Signal too Low - Intermittent
Wygląda na to, że był problem z Immobilizerem mimo, że kontrolka od immo na zegarach gasła jak zwykle. Teraz odpala dobrze na obu kluczykach. Trzeba poobserwować przez jakiś czas czy problem będzie wracał czy nie.
Ostatnio zmieniony wt lip 21, 2015 20:58 przez Andryou, łącznie zmieniany 1 raz.
GOLF IV 1.9 TDI 110KM nie odpala, brak kontrolki świec
W takich warunkach silnik powinien normalnie odpalić nawet z uszkodzoną stacyjką i jechać więc coś jest nie halo.00Sikora00 pisze:óbowałem zrobić zwarcie na P109, oraz dać bezpośrednio + na przewód przy bezpieczniku 30A który pokazuje 6v, bez rezultatów. Próbowałem też dać bezpośrednio prąd na zawór na pompie po wyciągnięciu P109, też nic. Auto na plaka odpala. Chciałem dać +12v na 1 i 2 pin w ecu ale nie wiem czy nie narobiłbym większych szkód dlatego zostawiłem
Skąd jesteś kolego ? Może pomogę od razu na trasie ? Jak chcesz to podaję nr telefonu do mnie na PW.
Albo co tam, podaję nr telefonu dla chętnych - 501 666 353 (służę pomocą w ramach moich możliwości).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości