Zimne luty?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Zimne luty?

Post autor: DejaVu » pn lip 13, 2015 18:54

Witam. Jak w temacie poproszę o ''oświecenie'' co to jest i gdzie się znajduje :grin: gdyż czytając forum ten zimny lut to przeważnie dotyczy klamek :grin: ale zacznę od początku .
Golfa mam już 5 rok , najpoważniejszą usterką która mnie spotkała , było padnięcie maglownicy , a tak to przeważnie zawieszenie i klocki co roku mi się ''sypią'' może dlatego że mieszkam na zadupiu i do asfaltu mam 4km. szutru , dziura na dziurze , ale golf nigdy mi się nie ''rozkraczył'' w drodze oprócz jednej zimy jak przymarzł filt paliwa , kiedy to zaufałem mechanikowi , ten wziął kasę i go nie zmienił! Teraz zmieniam go sam , i mam spokój. 3 dni temu jednak jak jechałem do pracy , zgasł mi silnik , rozrusznik kręcił ale nie zapalał - po odholowaniu do mechanika , ten stwierdził że przyczyna leży po stronie przekaźnika pompy paliwa , przekaźnik jest sprawny , tylko coś tam nie łączyło i powiedział mi że to wina ''zimnych lutów'' i to może się powtórzyć , wtedy powinienem poruszać przekaźnikiem i powinien zapalić? No i tu mam pytanie gdzie te luty są? czy w przekaźniku ,czy w skrzynce przekaźników? Czasem też zapala mi się kontrolka od abs , ale to pewnie też coś się zawiesza na wertepach. Za tydzień mam badanie techniczne i zawsze staram się aby golf był sprawny.Pozdrawiam.


Seat Mii 1.O CHYA

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zimne luty?

Post autor: Qto » pn lip 13, 2015 19:00

w przekaźniku...jeśli faktycznie to on jest problemem



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Zimne luty?

Post autor: DejaVu » pn lip 13, 2015 19:11

Dzięki za szybką odpowiedź :pub: Wydaje mi się że mechanik mówił że mój przekaźnik jest sprawny ? Nawet jak wtedy golf mi staną w drodze i kolega przyholował mnie do pracy , to po godzinie zapalił ''normalnie'' i zrobiłem ze 2km. jak znowu stanął :kac: Czy są może jakieś sposoby na taką sytuację w trasie ,jakieś podłączenie na ''krótko'', aby można było jakoś awaryjnie dojechać do celu? czy warto mieć w zapasie taki przekaźnik?


Seat Mii 1.O CHYA

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zimne luty?

Post autor: Qto » pn lip 13, 2015 19:14

DejaVu pisze:Wydaje mi się że mechanik mówił że mój przekaźnik jest sprawny ?
jeśli ma zimne luty, to nie jest sprawny...
jeśli to wina przekaźnika, to na zapłonie nie zapali się kontrolka świec żarowych...i kiedy kontrolka się nie zapali to silnik też nie zagada



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Zimne luty?

Post autor: DejaVu » pn lip 13, 2015 19:23

No nie wiem :kac: jutro obejrzę ten przekaźnik , pewnie też kupię taki na zapas, ale czy wtedy paliła się kontrolka od świec to nie pamiętam , kiedyś migała mi podczas jazdy , ale to wtedy padł czujnik stopu , kurde kupiłem specjalnie takiego golasa ,aby nie było w nim elektroniki , a i tak doopa :panna: Tak jak z kontrolką od abs w zimę się nie zapalała , tylko teraz w lato :rotfl: mogłem zapytać co to był za błąd , bo też mi to wykasowali. A czy da się w razie ''W'' w trasie jakoś ominąć przekaźnik jak by padł ,aby dojechać do celu?


Seat Mii 1.O CHYA

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zimne luty?

Post autor: Qto » pn lip 13, 2015 19:33

DejaVu pisze:czy wtedy paliła się kontrolka od świec to nie pamiętam
zawsze jak włączasz zapłon to kontrolka chociaż mignie...jak nie mignie to winny przekaźnik.
DejaVu pisze:czy da się w razie ''W'' w trasie jakoś ominąć przekaźnik jak by padł ,aby dojechać do celu?
Teoretycznie można wyciągnąć przekaźnik i włożyć kabelek (zrobić zworkę) pomiędzy gniazdami grubszych nóżek przekaźnika...oczywiście jest to rozwiązanie awaryjne



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Zimne luty?

Post autor: DejaVu » śr lip 15, 2015 11:12

Witam . mam jeszcze parę pytań :grin: jak wspomniałem nie pamiętam czy zapalała się kontrolka świec żarowych podczas kręcenia rozrusznikiem. Ale mi przecież zgasł podczas jazdy , diesel to ''zapłon samoczynny'' (nie znam się) a więc podczas jazdy ropa zapala się od temperatury w cylindrze - tu chyba świece cały czas nie dają iskrę jak w benzyniaku? jeśli tak to czemu zgasł? jeśli wina przekaźnika , to ten przekaźnik nie steruje tylko kontrolką świec żarowych ale też i pompą? Wyczytałem też gdzieś na internecie że można awaryjnie odpalić samochód podając plus z akumulatora bezpośrednio na zawór w pompie , lub wyciągnąć tłoczek z tego zaworu - czy to prawda? I jakie ma oznaczenie przekaźnik od pompy , znalazłem informacje że jest to ''53'' a gdzieś indziej pisało że 103 a 53 jest od sygnału ? W książce vw golf i bora pisze: 53 sygnał dźwiękowy ,pompa paliwa 167, napięcie na zacisku ''30'' przekaźnik 109 :kac:
U mnie pod kierownicą mam tylko : 109,100,53,103


Seat Mii 1.O CHYA

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zimne luty?

Post autor: Qto » śr lip 15, 2015 11:26

Przekaźnik 109...nie jest on tylko od kontrolki :)
Z tego co pamiętam zasila sterownik silnika - bez tego auto gaśnie...oraz podaje plus na sterownie przekaźnika świec żarowych (masa podawana jest przez sterownik silnika)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Zimne luty?

Post autor: Sztomel » czw lip 16, 2015 08:23

Chodzi oczywiście o przekaźnik 109, który zasila sterownik silnika a dalej już sam sterownik silnika zasila elektrozawór N109 w pompie wtryskowej. Objawy nie muszą być spowodowane zimnymi lutami w tym przekaźniku - częściej dzieje się tak jak u Ciebie z winy zaśniedziałych nóżek tego przekaźnika - wystarczy je tylko przeszlifować drobnym pilniczkiem.
DejaVu pisze:Ale mi przecież zgasł podczas jazdy , diesel to ''zapłon samoczynny'' (nie znam się) a więc podczas jazdy ropa zapala się od temperatury w cylindrze - tu chyba świece cały czas nie dają iskrę jak w benzyniaku? jeśli tak to czemu zgasł? jeśli wina przekaźnika , to ten przekaźnik nie steruje tylko kontrolką świec żarowych ale też i pompą?
ale do tego by silnik diesla z pompą wtryskową HDK, sterowaną elektrycznie, mógł pracować potrzebuje, poza powietrzem, również paliwo a paliwa nie dostanie jeśli elektrozawór N109 w pompie wtryskowej nie będzie stale zasilany napięciem 12V podawanym przez sterownik silnika a sterownik go nie poda jak sam nie otrzyma zasilania z przekaźnika 109. Ponadto sterownik silnika potrzebuje również sygnału z czujnika obrotów wału silnika - bez sygnału z niego silnik nie będzie odpalał i pracował.
DejaVu pisze:Wyczytałem też gdzieś na internecie że można awaryjnie odpalić samochód podając plus z akumulatora bezpośrednio na zawór w pompie , lub wyciągnąć tłoczek z tego zaworu - czy to prawda?
częściowa prawda, ponieważ sam opisywałem tę metodę awaryjnego uruchomienia silnika w "trasie" ale wygodniej jest zrobić zworkę na nóżkach przekaźnika jak pisał Qto, jeśli komuś szybciej będzie zdjąć dolną plastikową osłonę deski rozdzielczej nad pedałami i dostać się do przekaźnika 109 bo łatwiej jest znaleźć gdziekolwiek odcinek 3 cm kabelka niż 50 cm. Prawda częściowa gdyż jeśli wyjmiemy tłoczek z N109 to silnik i tak nie odpali jeśli sterownik nie dostanie zasilania a zasilanie dostanie dopiero wtedy (od dupy strony) jak podamy kabelkiem prąd z aku na N019 bo N109 jest połączony ze sterownikiem silnika pojedynczym kabelkiem i sterownik dostanie wtedy prąd od strony N109.
Podpięcie N109 w pompie wtryskowej bezpośrednio do + akumulatora spowoduje, że silnik odpali i będzie pracował ale w trybie awaryjnym czyli silnik TDI straci całkowicie dynamikę i pojedzie jak silnik SDI ale wszędzie autem dojedzie się z trasy. Najbardziej ciekawi mnie jak przy takim podpięciu zachowa się silnik SDI i jak pojedzie :hmm: może warto to sprawdzić na silniku SDI i podać info o efektach. Aby to sprawdzić to wcześniej przed takim połączeniem należy wyjąć przekaźnik 109 z jego gniazda.
P.S.
Kontrolka świec żarowych ma się zapalić na moment nie dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem tylko od razu po włączeniu zapłonu kluczykiem jeszcze przed rozruchem silnika.


Obrazek

DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Zimne luty?

Post autor: DejaVu » czw lip 16, 2015 20:57

No to odświeżamy temat :ass: i jak na załączonej emotce - pupa z tyłu - golfa odebrałem od mechanika , który w sumie nic nie zrobił ,tylko stwierdził że coś się dzieje z tym przekaźnikiem ,a mógł przecież zmienić na nowy , a nie truć o zimnych lutach do domu 20km. dojechałem bez przygód , kolejnego dnia powtórka z rozrywki ,samochód gaśnie w drodze , trzeba wyciągać /wkładać ten przekaźnik aż zapali się kontrolka i można jechać , po południu to samo, robię do późna więc sklepy pozamykane .
p.s edytowałem , no cóż emocje biorą górę , kupiłem golasa bez szmerów/bajerów a tu głupi(mam nadzieję) przekaźnik szarga mi nerwy -sorry.
Ostatnio zmieniony pt lip 17, 2015 05:29 przez DejaVu, łącznie zmieniany 2 razy.


Seat Mii 1.O CHYA

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zimne luty?

Post autor: Qto » czw lip 16, 2015 22:24

nie wiem czy Twoje życie prywatne kogoś tu interesuje...
DejaVu pisze:w nie których mają różne przekaźniki , ale trzeba podać jego oznaczenie
a to ciekawostka...jakbyś spojrzał an swój przekaźnik lub czytał o czym tu piszemy...to byś wiedział jakie oznaczenie ma przekaźnik.
DejaVu pisze:67-30?
30 i 87...67 tam nie ma więc pewnie mówimy o tym samym



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Zimne luty?

Post autor: Sztomel » pt lip 17, 2015 07:20

Po co chcesz kupować nowy przekaźnik ?
Przecież napisałem Ci, że wielokrotnie w takich przypadkach wystarczy przeszlifowanie pilniczkiem jego nóżek. Jak ten zabieg nie pomoże to trzeba poprawić luty na jego płytce drukowanej lutownicą i przekaźnik jak nowy. Tu masz link do porady kolegi cedric : viewtopic.php?f=140&t=409329" onclick="window.open(this.href);return false;
Oczywiście na fotkach obudowy tego przekaźnika widać, że jak się chce zrobić zworkę to należy połączyć ze sobą piny w gnieździe listwy dla tego przekaźnika dla nóżek oznaczonych nr 30 i 87.
Nie załamuj się tylko zrób to co Ci w tym temacie się radzi.


Obrazek

DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Zimne luty?

Post autor: DejaVu » pt lip 17, 2015 08:30

Witam. Chcę kupić nowy przekaźnik ,bo to koszt max.30zł. ja już nie mam siły , aby z tym walczyć - czemu tego nie zrobił mechanik , skoro wziął kasę za ''naprawę'' ja muszę uruchomić samochód , do jutra mam ważny przegląd , do pracy muszę czymś dojeżdżać , nie mogę wiecznie żerować na bracie , on też dojeżdża do pracy ,nie tyle co ja , ale dlaczego ma jeździć autobusem jak ma własny samochód?
A jeśli to nie tylko przekaźnik ? naczytałem się o klapach gaszących, jakiś zaworach erg? i mam mętlik w głowie :rozpacz:


Seat Mii 1.O CHYA

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1933
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Zimne luty?

Post autor: Hubi14 » pt lip 17, 2015 15:29

czemu nie zrobił tego mechanik.. bo mu się takie coś po prostu nie połaci. Przeczyść te nóżki tego przekaźnika, ewentualnie rozbierz i go tam przelutuj jak w tej poradzie. Nic cię to nie będzie kosztować a będzie wiedział czy to to.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości