Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- polski1261
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: wt sty 21, 2014 17:10
- Lokalizacja: Twardogóra/Oleśnica [DOL]
Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!
Witam,
przeczytałem wiele podobnych tematów, lecz w żadnym nie doczekałem się rozwiązania problemu, który u mnie jest nieco bardziej zaawansowany.
A więc tak. Od początku miałem odłączony klakson, gdyż po jego podpięciu trąbił mimo mojej woli. Dzisiaj wymieniałem przełączniki zespolone przy kierownicy i dokładnie przyjrzałem się usterce. Gdy mam przykręconą kierownicę, to ta bieżnia, po której styka się blaszka od klaksonu podczas dociśnięcia kierownicy do kolumny styka się z płytką metalową przełącznika zespolonego. Widzę, że tam lekko iskrzy no i wtedy klakson trąbi niemiłosiernie.
Wygląda na to, że gdzieś dochodzi "plus" na tą obudowę (chyba tak nie powinno być)? Nie pomaga wyjęcie bezpiecznika czy też przekaźnika klaksonu, jedynie wypięcie z kostki pod maską przy grillu. Tak samo zetknięcie samej blaszki na przełączniku zespolonym z jej obudową powoduje trąbienie.
Co mam zrobić w takim przypadku? Czy pomoże wydystansowanie samej kierownicy od przełącznika zespolonego czy trzeba szukać (a jak to gdzie) dlaczego na obudowie znajduje się "plus"?
Panowie, proszę o w miarę możliwości szybkie rady, gdyż w czwartek mam badanie techniczne Golfika i klakson musi być sprawny.
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
przeczytałem wiele podobnych tematów, lecz w żadnym nie doczekałem się rozwiązania problemu, który u mnie jest nieco bardziej zaawansowany.
A więc tak. Od początku miałem odłączony klakson, gdyż po jego podpięciu trąbił mimo mojej woli. Dzisiaj wymieniałem przełączniki zespolone przy kierownicy i dokładnie przyjrzałem się usterce. Gdy mam przykręconą kierownicę, to ta bieżnia, po której styka się blaszka od klaksonu podczas dociśnięcia kierownicy do kolumny styka się z płytką metalową przełącznika zespolonego. Widzę, że tam lekko iskrzy no i wtedy klakson trąbi niemiłosiernie.
Wygląda na to, że gdzieś dochodzi "plus" na tą obudowę (chyba tak nie powinno być)? Nie pomaga wyjęcie bezpiecznika czy też przekaźnika klaksonu, jedynie wypięcie z kostki pod maską przy grillu. Tak samo zetknięcie samej blaszki na przełączniku zespolonym z jej obudową powoduje trąbienie.
Co mam zrobić w takim przypadku? Czy pomoże wydystansowanie samej kierownicy od przełącznika zespolonego czy trzeba szukać (a jak to gdzie) dlaczego na obudowie znajduje się "plus"?
Panowie, proszę o w miarę możliwości szybkie rady, gdyż w czwartek mam badanie techniczne Golfika i klakson musi być sprawny.
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Aktualne wozidła:
VW Golf II 1.6 Diesel "Black Edition" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=574472
Seat Ibiza 6K 1.9D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=557828
VW Golf II 1.6 Diesel "Black Edition" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=574472
Seat Ibiza 6K 1.9D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=557828
Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!
Klakson jest sterowany masą a nie plusem, sprawdź dokładnie masy z aku włącznie. Oczywiście przewód z magla na budę również, miałem podobnie i w moim przypadku okazało się że miałem niedokręconą masę na klemie przy aku.
- polski1261
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: wt sty 21, 2014 17:10
- Lokalizacja: Twardogóra/Oleśnica [DOL]
Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!
Ok, problem rozwiązany (prawie). To, że klakson trąbił ciągle to wina złego złożenia kierownicy na przekładni. Mam tą na wąski wieloklin i ktoś zastosował jakieś straszne druciarstwo, że kierownica osadzała się za głęboko, w konsekwencji tarła po przełączniku zespolonym i zwierała + i - i tym samym trąbiło
Teraz mam wszystko ładnie podłączone lecz nie wiem jak złożyć prawidłowo kierownicę żeby nie tarła o przełączniki.
Jak jest rozwiązany wieloklin wąski? Chodzi mi o sprężynkę i ewentualnie coś jeszcze co tam powinno być? Z tego co już wiem to sprężynka przy wąskim jest dłuższa niż przy szerokim. Co tam jeszcze przychodzi? Jakiś pierścień,tulejka? O co ma się oprzeć kierownica?
Teraz mam wszystko ładnie podłączone lecz nie wiem jak złożyć prawidłowo kierownicę żeby nie tarła o przełączniki.
Jak jest rozwiązany wieloklin wąski? Chodzi mi o sprężynkę i ewentualnie coś jeszcze co tam powinno być? Z tego co już wiem to sprężynka przy wąskim jest dłuższa niż przy szerokim. Co tam jeszcze przychodzi? Jakiś pierścień,tulejka? O co ma się oprzeć kierownica?
Aktualne wozidła:
VW Golf II 1.6 Diesel "Black Edition" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=574472
Seat Ibiza 6K 1.9D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=557828
VW Golf II 1.6 Diesel "Black Edition" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=574472
Seat Ibiza 6K 1.9D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=557828
- elemenateur
- Sprzedawca
- Posty: 460
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
- Kontakt:
Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!
Pierścień który trzyma sprężynkę na miejscu istnieje pewnie tylko z oryginału, jest to pierścień że tak powiem stożkowy który przez nacisk sprężyny blokuje się na wałku kolumny kierowniczej.
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
- polski1261
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: wt sty 21, 2014 17:10
- Lokalizacja: Twardogóra/Oleśnica [DOL]
Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!
Wiecie może gdzie dostane takie coś, ewentualnie proszę o link. Nigdy nie widziałem jak to powinno być poprawnie założone
Aktualne wozidła:
VW Golf II 1.6 Diesel "Black Edition" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=574472
Seat Ibiza 6K 1.9D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=557828
VW Golf II 1.6 Diesel "Black Edition" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=574472
Seat Ibiza 6K 1.9D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=557828
- elemenateur
- Sprzedawca
- Posty: 460
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
- Kontakt:
Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!
Ten element nazywa się według ETKA tarcza zaciskowa, ma numer N90182401, detal w ASO wynosi około 3zł za sztukę.
Niestety nie ma dobrego rysunku kolumny w ETKA bym to pokazał.
Niestety nie ma dobrego rysunku kolumny w ETKA bym to pokazał.
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
- polski1261
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: wt sty 21, 2014 17:10
- Lokalizacja: Twardogóra/Oleśnica [DOL]
Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!
Dzięki kolego, już jakieś dane mam to sobie znajdę
Edit: Temat wyczerpany, można zamykać.
Edit: Temat wyczerpany, można zamykać.
Aktualne wozidła:
VW Golf II 1.6 Diesel "Black Edition" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=574472
Seat Ibiza 6K 1.9D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=557828
VW Golf II 1.6 Diesel "Black Edition" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=574472
Seat Ibiza 6K 1.9D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=557828
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 94 gości