Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
Cześć wszystkim, przechodząc do sedna mam 2 problemy,
1 to brak wzbudzenia na alternatorze, po nocy albo po pracy gdy akumulator spadnie na swoje 12,8v jak odpalę i nie przegazuję to zgaśnie. Jeszcze później jak nie przejadę z 500m wcisnę stop to też może mi zgasnąć. Pojawiło się po wymianie paska, nie dokręciłem wystarczająco i zrobiłem długą trasę na luźnym pasku, był problem z odpaleniem. Naciągnąłem pasek i udało mi się dojechać do domu, potem aku pod prostownik ale był problem, więc kupiłem nowy, problem został to zacząłem szukać, przeczyściłem klemy, kable dochodzące do rozrusznika i do alternatora. Dioda na liczniku działa chyba dobrze, na zapłonie świeci po odpaleniu za pierwszym razem się żarzy. Odłączyłem niebieski kabelek z alternatora i podpiąłem do masy, wygląda że też jest ok, stwierdziłem że to może być dioda w alternatorze to kupiłem używany, miał zjechane szczotki to zakupiłem nowy regulator napięcia z szczotkami i nic nie pomogło...
2 po tym incydencie jak rozładowałem aku miałem problemy z odpaleniem, od tamtego czasu zdarza się, ale to rzadko że przy próbie odpalenia tylko usłyszę brzęknięcie zamiast rozrusznika, po przekręceniu kluczyka na 0 i ponownej próbie już się udaje. Zdarza się to rzadko może to coś związanego.
Próbowałem znaleźć pomoc w innych wątkach ale poległem.
1 to brak wzbudzenia na alternatorze, po nocy albo po pracy gdy akumulator spadnie na swoje 12,8v jak odpalę i nie przegazuję to zgaśnie. Jeszcze później jak nie przejadę z 500m wcisnę stop to też może mi zgasnąć. Pojawiło się po wymianie paska, nie dokręciłem wystarczająco i zrobiłem długą trasę na luźnym pasku, był problem z odpaleniem. Naciągnąłem pasek i udało mi się dojechać do domu, potem aku pod prostownik ale był problem, więc kupiłem nowy, problem został to zacząłem szukać, przeczyściłem klemy, kable dochodzące do rozrusznika i do alternatora. Dioda na liczniku działa chyba dobrze, na zapłonie świeci po odpaleniu za pierwszym razem się żarzy. Odłączyłem niebieski kabelek z alternatora i podpiąłem do masy, wygląda że też jest ok, stwierdziłem że to może być dioda w alternatorze to kupiłem używany, miał zjechane szczotki to zakupiłem nowy regulator napięcia z szczotkami i nic nie pomogło...
2 po tym incydencie jak rozładowałem aku miałem problemy z odpaleniem, od tamtego czasu zdarza się, ale to rzadko że przy próbie odpalenia tylko usłyszę brzęknięcie zamiast rozrusznika, po przekręceniu kluczyka na 0 i ponownej próbie już się udaje. Zdarza się to rzadko może to coś związanego.
Próbowałem znaleźć pomoc w innych wątkach ale poległem.
Re: Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
Siema Hubi.
No więc tak, na spoczynku 13,03v. Pewnie jeszcze nie wrócił do normy bo o 9 zrobiłem z 10km. Po odpaleniu spada, do 12,70v trzęsie golfem, nierówne obroty i spada cały czas, przegazuje to 14,10v. Światła wyłączone tylko radio grało, umknęło mi żeby wyłączyć. Po puszczeniu gazu spada szybko do 13v i niżej.
No więc tak, na spoczynku 13,03v. Pewnie jeszcze nie wrócił do normy bo o 9 zrobiłem z 10km. Po odpaleniu spada, do 12,70v trzęsie golfem, nierówne obroty i spada cały czas, przegazuje to 14,10v. Światła wyłączone tylko radio grało, umknęło mi żeby wyłączyć. Po puszczeniu gazu spada szybko do 13v i niżej.
Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
tak jak by nie miał wzbudzenia, podłącz żarówkę 12V pod złącze D+(wzbudzenie) i pod plus aku. Żarówka powinna się świecić, a jak odpalisz, powinna zgasnąć, jak nie zgaśnie, albo zgaśnie po przygazówce do około 3.5k RPM to coś z diodami jest nie tak
- elemenateur
- Sprzedawca
- Posty: 460
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
- Kontakt:
Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
Ja miałem takie żarzenie, wymieniłem cały mostek i póki co nie wróciło.
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
ewentualnie, jak dasz kluczyk w pozycję zapłon, to świeci się kontrolka od ładowania?
Re: Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
Masz spaloną jedną z trzech diod od wzbudzenia ( możliwość sprawdzenia tylko po wylutowaniu jednego końca diody) .marek6279 pisze:Siema Hubi.
No więc tak, na spoczynku 13,03v. Pewnie jeszcze nie wrócił do normy bo o 9 zrobiłem z 10km. Po odpaleniu spada, do 12,70v trzęsie golfem, nierówne obroty i spada cały czas, przegazuje to 14,10v. Światła wyłączone tylko radio grało, umknęło mi żeby wyłączyć. Po puszczeniu gazu spada szybko do 13v i niżej.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Re: Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
żarówka nie gaśnie, żarzy się, gazuje to gaśnie. Po przekręceniu zapłonu żarówka na liczniku też się zapala.
Idę do sklepu po nowy alternator w takim razie, ani starego ani tego używanego co kupiłem nie jestem w stanie rozkręcić... za mocno siedzą śruby. Dam znać co z tego wyniknie.
Idę do sklepu po nowy alternator w takim razie, ani starego ani tego używanego co kupiłem nie jestem w stanie rozkręcić... za mocno siedzą śruby. Dam znać co z tego wyniknie.
Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
To jak przedmowca mowi, spalona jedna z diód od wzbudzenia. Oddaj do regeneracji albo kup nowy
Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
Udało mi się wyciągnąć diody, zrobiłem test z żarówką 12v i każda z jednej strony przewodzi a z drugiej nie.
Wziąłem miernik i rezystancję dwie mają na poziomie 3.35x 20k a jedna 3,66x 20k czy jak to się określa
to chyba sprawne są?
https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_Wgo
Przeprowadziłem jeszcze test taki jak na filmiku, bo chyba inne diody sprawdzałem test żarówki jest ok, a jeżeli chodzi o miernik to daje wynik jedna 3,8 a dwie 3,9.
Wziąłem miernik i rezystancję dwie mają na poziomie 3.35x 20k a jedna 3,66x 20k czy jak to się określa
to chyba sprawne są?
https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_Wgo
Przeprowadziłem jeszcze test taki jak na filmiku, bo chyba inne diody sprawdzałem test żarówki jest ok, a jeżeli chodzi o miernik to daje wynik jedna 3,8 a dwie 3,9.
Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
diodę to się sprawdza testem diody a nie na 20k, ustaw tam gdzie jest 2000 i zbadaj raz jeszcze, w jedną stronę ma przewodzić w drugą nie, ale skoro żarówka się zapala w kierunku przewodzenia a w zaporowym nie, to możliwe jest, że się jakiś zimny lut zrobił, albo przewód się ukruszył od diody do złącza D+. Sprawdź przewody czy mają przejście
Wzbudzenie alternatora i rozrusznik
Tak ,najlepiej kup nowy ! a tak naprawdę to diody masz ok , jak nie wierzysz to kup trzy nowe 1N 4007 koszt jednej to 20 groszy , ale na sam początek sprawdź stan pierścieni , dokładny styk połączeń , a w ostateczności regulator ze szczotkami , tylko jak masz pierścienie wyrobione to albo przetocz albo wymień na nowe , w altku boscha się da przetoczyć , ale w valleo tylko nowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości