Samo załącza sie ESP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- darkmen21
- Oberschesien
- Posty: 373
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 19:03
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Auto: GOLF 3,5 Cabriolet 2.0 AGG, Passat b8, Skoda Superb II,
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
Samo załącza sie ESP
Witam , kupiłem w grudniu golfa który miał wyciągnięte całkowicie kostki przy kierownicy z esp- brak dwóch czujników. Kupiłem czujniki , ale sprzedawca wysłał mo mocowanie do passata, zamontowalem to na auto i skasowałem błędy i esp sie nie paliło na zegarkach. Teraz mam tak ze jadę sobie po chwili włącza sie samo esp na prostej drodze nawet i suchej, po chwili zaczyna stałe palić sie esp i juz nue dziala, a jak juz zatrzymam auto to po zapaleniu na nowo juz esp znów sie nie swieci i znów to samo. O co kaman
Z VAGami przez życie, było już ich z około 30.. Obecnie posiadam 3 :)
Na forum 15 lat.. :okej:
Na forum 15 lat.. :okej:
Samo załącza sie ESP
czujniki pewnie są z anglika w związku z czym teraz są przykręcone tył na przód.
- darkmen21
- Oberschesien
- Posty: 373
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 19:03
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Auto: GOLF 3,5 Cabriolet 2.0 AGG, Passat b8, Skoda Superb II,
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
Re: Samo załącza sie ESP
Z tego co widziałem w angliku czujniki sa ułożone tak samo, poza tym nie wlaczaloby sie to po czasie tylko od razu i podejrzewam ze blad na vagu byłby stałe a nie po przejechaniu 10 km
Z VAGami przez życie, było już ich z około 30.. Obecnie posiadam 3 :)
Na forum 15 lat.. :okej:
Na forum 15 lat.. :okej:
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: pt mar 22, 2013 08:55
Samo załącza sie ESP
a jaki błąd jest na VAG-u ? i jakie to czujniki ? Kąta skrętu kierownicy ?
I można coś dokładniej ? Przyhamowuje koła lub coś ?
I można coś dokładniej ? Przyhamowuje koła lub coś ?
Samo załącza sie ESP
Zapewne chodzi o czujniki G200 i G202, któe byly stosowane jako osobne do podejrzewam 10/2001 roku, oczywiscie kalibracja czujników byla przeprowadzona po ich montazu ?
Kupię: -nakładki na pedały audi TT,
Samo załącza sie ESP
to popatrz jeszcze razdarkmen21 pisze:Z tego co widziałem w angliku czujniki sa ułożone tak samo
- darkmen21
- Oberschesien
- Posty: 373
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 19:03
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Auto: GOLF 3,5 Cabriolet 2.0 AGG, Passat b8, Skoda Superb II,
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
Samo załącza sie ESP
tak-jak jadę na wprost bez nawet mocniejszych zrywów..DawidShelby pisze:Przyhamowuje koła lub coś ?
G200 i ten 201 chyba -no ten większy obok tego małegoDawidShelby pisze:i jakie to czujniki ?
błąd czujnik 201 się pojawia , muszę sprawdzić coś tam failure- ale błędy mogę skasować, a lampka sama gaśnie jak stanę i wyłącze silnik- do następnego shamowania kółDawidShelby pisze:a jaki błąd jest na VAG-u ?
Auto z września 2000 i nie robiłem kalibracji bo nawet nie wiem jak,a na kompie mam tylko VCDS Lite bo ponoć na kablu z allegro nie da się vcds'a pełnego otworzyćankonian7 pisze:Zapewne chodzi o czujniki G200 i G202, któe byly stosowane jako osobne do podejrzewam 10/2001 roku, oczywiscie kalibracja czujników byla przeprowadzona po ich montazu ?
Z VAGami przez życie, było już ich z około 30.. Obecnie posiadam 3 :)
Na forum 15 lat.. :okej:
Na forum 15 lat.. :okej:
Samo załącza sie ESP
G201 to czujnik ciśnienia hamowania, napewno nie znajduje się on pod kolumną kierowniczą. G201 jest najczesciej albo na pompie hamulcowej, albo na kroćcu pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego.
jedno zdjecie strzałka, drugie nr 3.
po danym roku oba czujniki byly zintegrowane jako G419 - tak on wyglada i jest pod kolumną kierowniczą.
W Twoim przypadku wyglada to tak:
1- G202 - yaw rate sender
2- G200- lateral acceleration sensor
tu są dane do adaptacji dla MK60 (w zakladce component po wejsciu do ABS bedziesz mial rodzaj)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1J" onclick="window.open(this.href);return false;)_Brake_Electronics_(MK60)#Coding
nie ma tu info o G202, musialbys spróbowac najpierw po kolei adaptowac te elementy jak w instrukcji, bo każdy współgra ze sobą, jezeli chodzi o ESP.
Ewentualnie na passcie jest cos takiego : (ale zamiast security access -16, wchodzisz w coding 11)
Yaw Rate Sensor (G202)
Prerequisites:
System voltage at least 12.0 V.
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Check field 3, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s².
[Done, Go Back]
[Security Access - 16]
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 068
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was successful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Check field 3, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s².
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Nie wiem jak sie to przyjmie. Ja bawiłem się kiedys z G419 i poradziłem sobie z nim.
Podaj numery błedów jakie masz w sterowniku ABS
jedno zdjecie strzałka, drugie nr 3.
po danym roku oba czujniki byly zintegrowane jako G419 - tak on wyglada i jest pod kolumną kierowniczą.
W Twoim przypadku wyglada to tak:
1- G202 - yaw rate sender
2- G200- lateral acceleration sensor
tu są dane do adaptacji dla MK60 (w zakladce component po wejsciu do ABS bedziesz mial rodzaj)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1J" onclick="window.open(this.href);return false;)_Brake_Electronics_(MK60)#Coding
nie ma tu info o G202, musialbys spróbowac najpierw po kolei adaptowac te elementy jak w instrukcji, bo każdy współgra ze sobą, jezeli chodzi o ESP.
Ewentualnie na passcie jest cos takiego : (ale zamiast security access -16, wchodzisz w coding 11)
Yaw Rate Sensor (G202)
Prerequisites:
System voltage at least 12.0 V.
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Check field 3, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s².
[Done, Go Back]
[Security Access - 16]
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 068
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was successful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Check field 3, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s².
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Nie wiem jak sie to przyjmie. Ja bawiłem się kiedys z G419 i poradziłem sobie z nim.
Podaj numery błedów jakie masz w sterowniku ABS
Kupię: -nakładki na pedały audi TT,
- darkmen21
- Oberschesien
- Posty: 373
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 19:03
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Auto: GOLF 3,5 Cabriolet 2.0 AGG, Passat b8, Skoda Superb II,
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
Samo załącza sie ESP
ankonian7, no więc tak, teraz esp świeci non stop, na abs- pojawia się już tylko jeden błąd i nie da się go skasować..:
01542 Yaw Rate Sensor (g202)
-012- Electrical fault in circuit
Adaptację powyżej znalazłem i zrobiłem, nawet wszystko miałem ustawione już tak jak powinno.
Esp teraz świeci mi się non stop i jest tylko ten jeden błąd
Nadmienię, że mam niestety inny uchwyt na czujniki- mały jest przypinany w połowie tego dużego a nie na jego końcu( te łosie przysłali mi nie z golfa:/) w związku z czym nie udało się go idealnie w miejsce przymocować, jednak jest sztywno i się nie rusza
01542 Yaw Rate Sensor (g202)
-012- Electrical fault in circuit
Adaptację powyżej znalazłem i zrobiłem, nawet wszystko miałem ustawione już tak jak powinno.
Esp teraz świeci mi się non stop i jest tylko ten jeden błąd
Nadmienię, że mam niestety inny uchwyt na czujniki- mały jest przypinany w połowie tego dużego a nie na jego końcu( te łosie przysłali mi nie z golfa:/) w związku z czym nie udało się go idealnie w miejsce przymocować, jednak jest sztywno i się nie rusza
Z VAGami przez życie, było już ich z około 30.. Obecnie posiadam 3 :)
Na forum 15 lat.. :okej:
Na forum 15 lat.. :okej:
Samo załącza sie ESP
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01542" onclick="window.open(this.href);return false;
Na ross tech'u jednoznacznie opisali electrical fault in circuit jako albo problem z wiązką, albo samym czujnikiem, po wpięciu go i poprawnym zczytaniu przez sterownik wyrzuciłoby
bład immplausible albo incorrect adaptation.
W książce Bentley manual Golf IV nadmieniono czerwoną czcionką, ze wszelkie wibracje czujnika mogą spowodować jego uszkodzenie.
(CAUTION! Strong vibrations can damage Sender for rotation rate -G202-.)
Sam mam powieszony G419 na łaczniku kątowym ze sklepu budowlanego i nie ma z nim problemu. Ważne aby był osadzony mniej wiecej jak oryginał.
Szczerze wątpie aby coś było z wiązką, ale możesz ja przemierzyć, ewentualnie sprawdź czy któryś z przewodów nie ma przebić na masie.
G202 - Pompa ABS PIN nr
Sygnał -40
Masa -24
Zasilanie -26
Często zdarza się tak, że takie częsci leżą w dużym pojemniku jak rozbierają auta i może akurat trafił się jakiś 'odleżany'.
Najlepiej jakbyś miał z kim się zamienić na próbę, ewentualnie gdzieś w okolicy znaleźć część podjechac założyć i zobaczyć czy się zmieni, wtedy go kupić.
Rzuc okiem na bezpieczniki, 9 w skrzynce bezpieczników (5A) i na akumulatorze w skrzyneczce dwa 30 A .
Na ross tech'u jednoznacznie opisali electrical fault in circuit jako albo problem z wiązką, albo samym czujnikiem, po wpięciu go i poprawnym zczytaniu przez sterownik wyrzuciłoby
bład immplausible albo incorrect adaptation.
W książce Bentley manual Golf IV nadmieniono czerwoną czcionką, ze wszelkie wibracje czujnika mogą spowodować jego uszkodzenie.
(CAUTION! Strong vibrations can damage Sender for rotation rate -G202-.)
Sam mam powieszony G419 na łaczniku kątowym ze sklepu budowlanego i nie ma z nim problemu. Ważne aby był osadzony mniej wiecej jak oryginał.
Szczerze wątpie aby coś było z wiązką, ale możesz ja przemierzyć, ewentualnie sprawdź czy któryś z przewodów nie ma przebić na masie.
G202 - Pompa ABS PIN nr
Sygnał -40
Masa -24
Zasilanie -26
Często zdarza się tak, że takie częsci leżą w dużym pojemniku jak rozbierają auta i może akurat trafił się jakiś 'odleżany'.
Najlepiej jakbyś miał z kim się zamienić na próbę, ewentualnie gdzieś w okolicy znaleźć część podjechac założyć i zobaczyć czy się zmieni, wtedy go kupić.
Rzuc okiem na bezpieczniki, 9 w skrzynce bezpieczników (5A) i na akumulatorze w skrzyneczce dwa 30 A .
Kupię: -nakładki na pedały audi TT,
- darkmen21
- Oberschesien
- Posty: 373
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 19:03
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Auto: GOLF 3,5 Cabriolet 2.0 AGG, Passat b8, Skoda Superb II,
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
Samo załącza sie ESP
ankonian7, na początku jak jeszcze po przekręceniu Stacyjki nie wyświetlało ESP a włączało się po chwili to potem miałem dwa błędy- jeden z g200 i drugi z g202 o tym immplausible. teraz jak już wyłączenie silnika nie pomaga to mam na stałe ten co pisałem. Jak podpiąłem sobie czujniki wcześniej na próbę bez wspornika, to tez tak miałem że pojawiał się na stałe ten błąd w obwodzie i pomagało odpięcie i podpięcie wtyczki raz jeszcze
dużo mi wyjaśniłeś szczególnie montaż na moim nieoryginalnym mocowaniu:) wiesz co dużą kostkę zauważyłem że jest te trzy piny takie trochę zaśniedziałe, może wyciągnę i przeczyszczę.
dużo mi wyjaśniłeś szczególnie montaż na moim nieoryginalnym mocowaniu:) wiesz co dużą kostkę zauważyłem że jest te trzy piny takie trochę zaśniedziałe, może wyciągnę i przeczyszczę.
Z VAGami przez życie, było już ich z około 30.. Obecnie posiadam 3 :)
Na forum 15 lat.. :okej:
Na forum 15 lat.. :okej:
Re: Samo załącza sie ESP
Wyczyść styki - to po pierwsze. Jest duża szansa, że błąd powodują zimne luty w czujniku. Po paru latach bezołowiowa cyna lubi zwietrzeć. U mnie wystarczyło wymontowanie czujnika, rozcięcie obudowy, wygrzebanie układu scalonego (uwaga- zalany jest żywicą), przelutowanie układu, zalanie żywicą i sklejenie obudowy. Jakiś czas po naprawie spotkałem elektronika, który powiedział, że zrobił takich napraw kilka dla jednego z serwisów grupy VAG:)
- darkmen21
- Oberschesien
- Posty: 373
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 19:03
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Auto: GOLF 3,5 Cabriolet 2.0 AGG, Passat b8, Skoda Superb II,
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
Samo załącza sie ESP
tomek860, no właśnie czujniki oba kupiłem niedawno od handlarza no i duży g202 miał te 3 styki takie zaśniedziałe, ale po podłączeniu ich do auta od razu skasowałem błędy- które miałem i nie mogłem wykasować, bo kupiłem już golfa z wymontowanymi czujnikami, poprzedni właściciel mówił że naprawiał to ale kupił złe kostki i tak zostawił.
Teraz mam tak, że zawsze po zgaszeniu auta kontrolka przy następnym odpaleniu już nie świeci, ale przejade raz kilometr raz 5 i znów zaczyna się na prostej drodze włączać i są błędy dwa tego czujnika g202: implausible .... i ten drugi failure .....
Błędy mogę normalnie skasować. zawsze po wyłączeniu silnika , kontrolka przy odpaleniu już nie świeci.
raz na początku montażu iałem tak, że nie szło tego wyłączyć i skasować vagiem, to odpiąłem wtyk zapiąłem i pomogło, no al tak jak mówię trzy piny były takie przydzielone w g202, a nie czyściłem bo było słabe dojście do nich:/ nie wiedziałem że to może stanowić problem.jak kontrolka się nie świeci i specjalnie wprowadzę auto w poślizg to esp działa
Teraz mam tak, że zawsze po zgaszeniu auta kontrolka przy następnym odpaleniu już nie świeci, ale przejade raz kilometr raz 5 i znów zaczyna się na prostej drodze włączać i są błędy dwa tego czujnika g202: implausible .... i ten drugi failure .....
Błędy mogę normalnie skasować. zawsze po wyłączeniu silnika , kontrolka przy odpaleniu już nie świeci.
raz na początku montażu iałem tak, że nie szło tego wyłączyć i skasować vagiem, to odpiąłem wtyk zapiąłem i pomogło, no al tak jak mówię trzy piny były takie przydzielone w g202, a nie czyściłem bo było słabe dojście do nich:/ nie wiedziałem że to może stanowić problem.jak kontrolka się nie świeci i specjalnie wprowadzę auto w poślizg to esp działa
Z VAGami przez życie, było już ich z około 30.. Obecnie posiadam 3 :)
Na forum 15 lat.. :okej:
Na forum 15 lat.. :okej:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 32 gości