Problem z odpaleniem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tommy2991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2015 12:05

Problem z odpaleniem

Post autor: Tommy2991 » czw kwie 16, 2015 12:28

Witam, mam problem z odpaleniem auta, (Golf Mk4 1.9 TDI 90 KM, rok 2000)rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić.
Auto miało rozwaloną stacyjkę/wkładkę. Została wymieniona na nową, a grot od kluczyka został przełożony do starego pilota, gdzie była pastylka. Po podłączeniu komputera były następujące błędy:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached
P1562 - 35-00 - -

Address 17

4 Faults Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2)
35-10 - - - Intermittent
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

01273 - Fresh Air Blower (V2)
35-10 - - - Intermittent

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)

00792 - A/C Pressure Switch (F129)
64-10 - Not Currently Testable - Intermittent
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
64-10 - Not Currently Testable - Intermittent
01273 - Fresh Air Blower (V2)
35-00 - -

Błędów nie dało się usunąć. Pewnego razu jak przyłożyłem, pastylkę z drugiego kluczyka(tego poprzedniego od auta), na wyświetlaczu FIS pojawił się komunikat, że Immo Aktywne. Następnie jak wykasowałem błędy, wszystkie zniknęły i do tej pory nie ma żadnego. Auto mimo to nie odpala. Po włożeniu kluczyka i przekręceniu na zapłon pojawia się na chwile kontrolka immo i znika, jak normalnie. Auto kręci, ale nie chce ruszyć. Nie podaje prądu na pompę paliwa.

Czy to nadal winny jest immobilizer? Pewien mechanik, przez telefon powiedział, że prawdopodobnie immo jest zablokowane. Co musiałbym zrobić, żeby go odblokować, jeżeli tak rzeczywiście jest. Za takie odblokowanie woła 300 zł... Taniej wyszło by kupno emulatora immo. Mam dostęp do kabelka oraz VAGa, dam radę sam coś zdziałać?
Ostatnio zmieniony czw kwie 16, 2015 19:53 przez Tommy2991, łącznie zmieniany 2 razy.


Poratuje ktoś kabelkiem K+CAN w Bełchatowie ? :)

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Problem z immobilizerem

Post autor: iigAlisArr » czw kwie 16, 2015 12:43

Sprawdź przekaźnik 109, skoro immo niby ok.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem z immobilizerem

Post autor: Qto » czw kwie 16, 2015 12:52

czy na zapłonie zapala się kontrolka od świec żarowych ? Jak nie to może być przekaźnik, jak iigAlisArr mówi

błędy jednak wskazują że są problemy z immo...



Tommy2991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2015 12:05

Problem z immobilizerem

Post autor: Tommy2991 » czw kwie 16, 2015 13:14

Kontrolka się zapala. Przekaźnik też jest ok. Błędów aktualnie nie ma żadnych


Poratuje ktoś kabelkiem K+CAN w Bełchatowie ? :)

Tommy2991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2015 12:05

Problem z odpaleniem

Post autor: Tommy2991 » sob kwie 25, 2015 12:40

Jakieś propozycje? Dodam, że auto dość długi czas stało nieodpalane, około roku (firma ubezpieczeniowa odzyskała auto po kradzieży). Na początku przy wymianie stacyjki nie została przełożona pętla immo, teraz pomimo wymiany nadal nie chce odpalić. Kontrolka od immo się zapala na chwilę po czym gaśnie przy dobrej pastylce. W przypadku, gdy przekręcam na zgiętym kluczyku immo miga i pojawia się, że jest aktywne. Rozrusznik kręci jak głupi. Czekam na kabelek K+Can, żeby wyłączyć IMMO. Sam już nie wiem czy to immo zablokowało komputer czy jednak jest z nim ok, a wina leży gdzieś indziej. Paliwo nie pojawia się na wtryskach w ogóle


Poratuje ktoś kabelkiem K+CAN w Bełchatowie ? :)

Awatar użytkownika
ethe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt paź 25, 2011 23:40
Lokalizacja: Małopolskie

Problem z odpaleniem

Post autor: ethe » sob kwie 25, 2015 20:22

Próbowałeś na nowo zakodować kluczyki?


Było: Golf III 2.0 2E GTI
Było: Bora 1.6 AKL Sedan
Jest: Bora 1.9TDI ASZ Variant

Tommy2991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2015 12:05

Problem z odpaleniem

Post autor: Tommy2991 » ndz kwie 26, 2015 09:50

Nie mam niestety PINu, jak będę miał kabelek to mam nadzieję, że PIN uda mi się uzyskać.


Poratuje ktoś kabelkiem K+CAN w Bełchatowie ? :)

Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Problem z odpaleniem

Post autor: Aligator30 » ndz kwie 26, 2015 15:22

Tommy2991, piszesz że masz dostep do kabelka i vaga sciagnij vag can comander 1,4 z neta i na kablu od vaga odczytaj pin licznika



Tommy2991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2015 12:05

Problem z odpaleniem

Post autor: Tommy2991 » ndz kwie 26, 2015 17:06

Próbowałem na tym kabelku, wszedłem w Instrument/Immobilizer -> Read i niby połączono i rozpoczęto transfer danych, a nic nie wyciągnęło ;/


Poratuje ktoś kabelkiem K+CAN w Bełchatowie ? :)

Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Problem z odpaleniem

Post autor: Aligator30 » ndz kwie 26, 2015 17:43

Tommy2991, niektore liczniki odczytywane sa do 2 godz (podłącz jeszcze raz i czekaj )



Tommy2991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2015 12:05

Problem z odpaleniem

Post autor: Tommy2991 » ndz kwie 26, 2015 18:13

Czyli pomimo, że uaktywnia się ponownie przycisk READ to mam czekać? Wygląda jakby nic się nie działo :P


Poratuje ktoś kabelkiem K+CAN w Bełchatowie ? :)

Tommy2991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2015 12:05

Problem z odpaleniem

Post autor: Tommy2991 » śr kwie 29, 2015 15:09

Odczytałem PIN programem Vageeprom programmer i zakodowałem kluczyk, efektu żadnego. Nadal mam problem z odczytaniem wsadu ECU w VAG CAN COMMANDERZE i dostępu do funkcji IMMO OFF. Próbowałem kilkoma kabelkami po linii K. Nadal auto uziemione.


Poratuje ktoś kabelkiem K+CAN w Bełchatowie ? :)

Tommy2991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2015 12:05

Problem z odpaleniem

Post autor: Tommy2991 » pt maja 01, 2015 13:04

W sekcji licznika, w measure blocks grupa 22 mam wynik, 1 0 1 1, grupa 23 natomiast: 1 0 1 N/A . Z tego co się zorientowałem to w 22: 0 oznacza, że komputer sterujący silnikiem nie odpowiada. Co może być przyczyną tego? czy może to być powód dlaczego nie moge odpalić auta?


Poratuje ktoś kabelkiem K+CAN w Bełchatowie ? :)

Tommy2991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2015 12:05

Problem z odpaleniem

Post autor: Tommy2991 » pt maja 08, 2015 19:41

Odpalony ! :) Wymieniony został sterownik o takim samym numerze, ale z silnika 110 KM, zamiast 90 KM.


Poratuje ktoś kabelkiem K+CAN w Bełchatowie ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości