Jak sprawdzić wzbudzenie na kostce alternatora?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzić wzbudzenie na kostce alternatora?
Jak sprawdzić czy poprawnie działa wzbudzenie alternatora.  Mam wtyczkę 2 pionowa z czarnymi kablami.  Ponoć coś można żarówka.  Brak ładowania.  Kontrolka się świeci po wymianie na możliwie wadliwy alternator.  Wcześniej  brak święcenia kontrolki o lądowaniu.
			
													
					Ostatnio zmieniony czw kwie 16, 2015 21:10 przez zygizwro, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									- Mavrick
 - Forumowy spamer :)

 - Posty: 2064
 - Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
 - Lokalizacja: Łódź
 - Kontakt:
 
Jak sprawdzić alternator?
Po zapaleniu silnika na srubie 13 powinno pojawic sie napiecie ladowania. Na kluczyku w pozycji kontrolek pali Ci sie ikonka aku?.
			
									
									Jak sprawdzić alternator?
Tak.  Pali.  Na starym alternatorze się nie paliła.  A czy, jakie i kiedy powinno być napięcie na małej ślubie?  To chyba wzbudzenie alternatora.? Może tu tkwi problem?.
			
									
									- Mavrick
 - Forumowy spamer :)

 - Posty: 2064
 - Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
 - Lokalizacja: Łódź
 - Kontakt:
 
Jak sprawdzić wzbudzenie na kostce alternatora?
Po co zmieniles temat i tresc pierwszego wpisu?...z tego co wiem to sygnal do wzbudzenia altka wysylany jest z licznika...skoro twierdzisz ze nie ma ladowania ani na starym ani na nowym altku (rozumiem ze masz pewnosc ze jest sprawny) to problem moze tkwic w zegarach.
			
									
									Re: Jak sprawdzić alternator?
Ustalmy jedna rzecz to są alternatory samowzbudne , z wbudowanym regulatorem napięcia (regulator jest zamontowany razem ze szczotkami na alternatorze ). Na małej śrubie wychodzi sygnał na kontrolkę do sygnalizacji ładowania ( świeci się kontrolka -nie ładuje , nie świeci się kontrolka - ładuje), i nie ma wpływu na ładowanie czy podłączysz tam jakiekolwiek źródło napięcia , tu masz ładny schemat połączeń w alternatorze. http://www.bendiks.rzeszow.pl/alternatory.html?print=1" onclick="window.open(this.href);return false;zygizwro pisze:Tak. Pali. Na starym alternatorze się nie paliła. A czy, jakie i kiedy powinno być napięcie na małej ślubie? To chyba wzbudzenie alternatora.? Może tu tkwi problem?.
Na tej małej śrubie według schematu z linku wyżej D+ ,ma w stanie spoczynku nie być napięcia , jest zwarta przez uzwojenia alternatora z minusem .W trakcie pracy indukuje się napięcie i wartość napięcia wzrasta i równoważy się z napięciem wyjścia z alternatora (B+ ) , w efekcie wartość powinna wynosić około 14,00 V.
Z Twoich opisów wynika że włożyłeś uszkodzony alternator , najprostsze sprawdzenie ,to podłączyć miernik do alternatora (B+ z masą ) zmierzyć wartość napięcia ma być około 14,00 V , potem włączyć odbiorniki ( światła nawiew itp. ) Dokonać ponownego pomiaru , wartość napięcia nie powinna spaść poniżej 12,5 V ( tu wartości orientacyjne w zależności jak duże obciążenie , w stosunku do możliwości alternatora). Jeśli wartości napięć są niższe niż 12V można traktować że masz uszkodzony alternator (szczotki , regulator , bądź co zdarza się o wiele rzadziej jedną z diod wzbudzenia ).
A jeśli chodzi o sygnał do licznika to jest to właśnie sygnał na kontrolkę ( nie odwrotnie z licznika do alternatora
Zostawcie zegary w spokoju
Było 259Nm/112KM  jest 308Nm /145KM  Made in Daron7
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości

