Tempomat - nietypowy problem..

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

yezozwierz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr cze 05, 2013 21:30

Tempomat - nietypowy problem..

Post autor: yezozwierz » pt kwie 10, 2015 21:11

Witajcie koledzy.
Z góry zaznaczam, przeszperałem 3/4 internetów, fora od A3-clubu po Seaty i inne i nie znalazłem rozwiązania. Otóż chodzi o tempomat w Audi A3 1.9TDI ALH 2001. Był dokładany, ale działał u poprzedniego właściciela (kolega z forum więc w to wierzę). Ja kupiłem z już niedziałającym..
Podpiąłem się pod Polskiego VAG'a i tak:
Wlazłem w grupę nr 6 i odczyty są następujące:
W trzecim okienku są zera - dokładniej jest ich sześć: 000000
po włączeniu tempomatu na ON (samochód stoi, silnik wyłączony): 000001
zmiany przełączników: Set -, Res+, wciskanie sprzęgła i hamulca powodują zmiany w pozycjach 1-4. Natomiast piąte ZERO zawsze jest zerem. W czym może leżeć problem? Rozebrałem manetkę, sprawdziłem wszystkie złącza, również taśmę. Wszędzie styki są dobre. Szukając informacji w internecie znalazłem informację iż ta piąta wartość (0/1) to "gotowość systemu GRA". Ona się zmienia z 0 na 1 dopiero po osiągnięciu minimalnej prędkości? Czy jak? Wg tego co znalazłem to przy pozycji ON wartości powinny wynosić 000011, a u mnie jest 000001. Niestety nie wiem czy piąta pozycja zmieni się podczas jazdy gdyż nie mam baterii w lapku by jechać z vagiem.. Podpowiedzcie mi, gdzie szukać jakiegoś problemu który może powodować nie działanie tempomatu?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Tempomat - nietypowy problem..

Post autor: Haki » pt kwie 10, 2015 22:11

yezozwierz,
przeszperałem 3/4 internetów
zajęłoby Ci jakieś 200 lat siedząc 24h na dobę ... ale ok ....

nic nie napisałeś o tym czy sprawdzałeś tempomat w czasie jazdy .... bo na postoju możesz sprawdzić co najwyżej vagiem ... czy działa ...
potrzeba prędkości przynajmniej cyt "Tempomat nie działa na I biegu oraz przy prędkości <30km/h "
ps --- pożycz lapka ( takie czasy ,że każdy w domu ma ) i sprawdź

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2740911.html" onclick="window.open(this.href);return false; czytałeś ?


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
pawel1987
TDI POWER
TDI POWER
Posty: 130
Rejestracja: czw maja 11, 2006 17:25
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Tempomat - nietypowy problem..

Post autor: pawel1987 » pt kwie 10, 2015 22:42

Hej, brak jedynki na piątym miejscu w grupie 6 to w większości przypadków uszkodzona manetka. Ja u siebie miałem dokładnie taki sam problem. Sciągnąłem wycieraczki i podszybie żeby dostać się do kompa, przelutowałem dla pewności wszystkie kable, rozebrałem obudowę nad nogami kierowcy żeby dostać sie do zasilania manetki tempomatu- wszystko wyglądało na to, że jest dobrze! Dopiero zacząłem wertować fora i większość ludzi pisała, że to wina manetki. Już chciałem ją ściągać, ale najpierw zdjąłem górną obudowę kierownicy i zauważyłem, że taśma nie jest do końca wpięta w manetkę! Na liczniku jednak za każdym razem po włączeniu tempomatu świeciła się od niego kontrolka, ale w rzeczywistości tempomat nie działał. Wystarczyło docisnąć ową taśmę i w końcu tempomat powrócił :) Może i u Ciebie jest taki (jak się okazało później) błahy problem? Życzę powodzenia


Obrazek

yezozwierz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr cze 05, 2013 21:30

Tempomat - nietypowy problem..

Post autor: yezozwierz » pt kwie 10, 2015 22:48

Sprawdzalem w czasie jazdy jego dzialanie - stad wiem ze nie dziala.. w vagu nie sprawdzalem z racji baterii. Co do kompa widzisz, dziwny przypadek - ja nie posiadam lapka od jakichs 3, 4 lat i zyje :p vagiem sie bawie wlasnie na pozyczonym. Manetke sprawdzilem, tasmy stykaja bo mierzylem wszystkie.. potrzebuje info co musi byc zwarte i gdzie by piata wartosc wskazywala 1.. wtedy dojde do sedna problemu.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Tempomat - nietypowy problem..

Post autor: grg474 » pt kwie 10, 2015 23:56

rozumiem że to oglądałeś 0:28 - zatrzymaj
[youtube][/youtube]


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

yezozwierz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr cze 05, 2013 21:30

Re: Tempomat - nietypowy problem..

Post autor: yezozwierz » sob kwie 11, 2015 09:28

Szczerze? Nic mi to nie mówi, mam zupełnie inne okienka w polskim vagu, vcds niestety nie laczy sie z moim interfejsem.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Tempomat - nietypowy problem..

Post autor: Haki » ndz kwie 12, 2015 00:00

yezozwierz, to zainstaluj VAG-com 3.11 :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

yezozwierz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr cze 05, 2013 21:30

Tempomat - nietypowy problem..

Post autor: yezozwierz » ndz kwie 12, 2015 22:11

Ani vag ani vcds sie nie laczy.. jedynie vw tool i polski vag..



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Tempomat - nietypowy problem..

Post autor: Haki » ndz kwie 12, 2015 22:14

yezozwierz, poczytaj jakie parametry zmienić w przesyłaniu danych na złączu by się VAG łączył poprawnie z autem ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Re: Tempomat - nietypowy problem..

Post autor: rotkeh » pn kwie 13, 2015 21:31

yezozwierz pisze:Szczerze? Nic mi to nie mówi, mam zupełnie inne okienka w polskim vagu, vcds niestety nie laczy sie z moim interfejsem.
Zmień porty w programie vag-com na np . COM1 ( możesz od COM1 do COM4) inne Ci nie połączą .
W komputerze podepnij kabelek i prawym przyciskiem myszy kliknij na "Komputer" z listy wybierz "Menadzer Urzadzeń" dalej szukasz z listy "Porty" i tam
patrzysz co masz w zakładce jaki COM dla Twojego kabelka, Jeśli inny niż ustawiłeś w vag-com to klikasz prawym myszy na nim , dalej "Właściwości " dalej zakładka "Ustawienia portu" dalej "Zaawansowane"i tam na górze zmieniasz na COM1 (COM1 do COM4 w zależności co masz w vag-com ), Dla lepszej komunikacji możesz jeszcze zmienić Wielkość transferu USB na 1024 odbiór i transmisja , daj też czas opóźnienia na 1 . Teraz powinno zagadać z samochodem :) .Mam nadzieję ze się odnajdziesz w tym tasiemcu :D
U siebie jak włączam tempomat bardzo powoli przesuwając przełącznik to najpierw pojawia się 1 na ostatniej pozycji jak przytrzymam przełącznik i nie przesuwam dalej to tylko w ostatniej pozycji jest ta jedynka, jeśli przesunę do końca przełącznik, to załącza się też jedynka na poprzedniej pozycji czyli mam na końcu linii 11 (silnik zgaszony vag podłączony , stacyjka w pozycji ON ). Nie rozbierałem tej manetki jednak wskazuje to że styki w niej są nie jedno torowe, a raczej dwu lub więcej. Wypada wziąć schemat połączeń w rękę i poszperać z miernikiem po kabelkach . Jakiś sygnał może z jakiegoś czujnika nie zamyka obwodu (nie mam schematu przed oczami zgaduję ) , jak będę miał trochę czasu to pokombinuję pedałami , sprzęgło hamulec , załączenie , na prędkości i zobaczę w jakich warunkach znika wartość 1 z przedostatniej pozycji .


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości