Mocniejszy alternator 180-200A
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Mocniejszy alternator 180-200A
wesol, na zaprzyjaźnionym szrocie duuuzo taniej mogę vagiem popatrzyc co on tam pokaże...
Ja swojego nie musiałem regenerowac (tego220A) bo auto miało niecałe 12k km nastukane.
Ja swojego nie musiałem regenerowac (tego220A) bo auto miało niecałe 12k km nastukane.
Mocniejszy alternator 180-200A
Hej!
Grzebie troszkę w necie i zaczynam borykać się z pewnym problemem.
Po wiosennym upgrade audio w aucie okazało się, że najsłabszym i na chwilę obecną najbardziej ograniczającym mnie ogniwem jest właśnie alternator.
Wedle producenta w moim aucie siedzi alternator 120A, na chwilę obecną łączna suma poboru wszystkich klocków CA to 190A. Nie wszystko jest wysterowane na maksa, więc zakładam pi-razy-oko, że ssałoby może 160-180A.
Objawy są takie, że ewidentnie akumulator dostaje po tyłku, po po około tygodniu (od naładowania) napięcie przy graniu zaczyna wariować przy piecach a ładowanie spada z 14.6 do 14.2.
Tak czy siak...
Na tym kompletnie się nie znam, w silniku nie grzebie, nie moja broszka i miałbym gorącą prośbę o pomoc w doborze alternatora.
Wspominanego od Audi też nie mogę za bardzo namierzyć...
Grzebie troszkę w necie i zaczynam borykać się z pewnym problemem.
Po wiosennym upgrade audio w aucie okazało się, że najsłabszym i na chwilę obecną najbardziej ograniczającym mnie ogniwem jest właśnie alternator.
Wedle producenta w moim aucie siedzi alternator 120A, na chwilę obecną łączna suma poboru wszystkich klocków CA to 190A. Nie wszystko jest wysterowane na maksa, więc zakładam pi-razy-oko, że ssałoby może 160-180A.
Objawy są takie, że ewidentnie akumulator dostaje po tyłku, po po około tygodniu (od naładowania) napięcie przy graniu zaczyna wariować przy piecach a ładowanie spada z 14.6 do 14.2.
Tak czy siak...
Na tym kompletnie się nie znam, w silniku nie grzebie, nie moja broszka i miałbym gorącą prośbę o pomoc w doborze alternatora.
Wspominanego od Audi też nie mogę za bardzo namierzyć...
Mocniejszy alternator 180-200A
zientek22, z vw-touareg-7p-3-0-tdi ma 220A
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Mocniejszy alternator 180-200A
No ale jak z mocowaniem i tym całym regulatorem napięcia w jego przypadku?
Mocniejszy alternator 180-200A
zientek22, na 99% nie obejdzie się bez przerabiania ... ot taki urok panie ....
Nie wiem natomiast ile miały ORI altki z np autek policyjnych , taxi etc ...
Nie wiem natomiast ile miały ORI altki z np autek policyjnych , taxi etc ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Mocniejszy alternator 180-200A
zenek masz tu wszystko opisane wiec nie wiem czego oczekujesz. Czytac ze zrozumieniem cie trzeba nauczyć czy jak??
Nie pisz mi prosze tez tych swoich wyliczne idiotycznych bo nie kumasz sam to co piszesz. Pomierz wpierw miernikiem odpowiednim to pogadamy. 190 amper hehe. niepowazny jestes. Nie rozumiesz tez ze altek 120 amperowy to praktycznie nigdy takiego prądu nie produkuje. Kup sobie miernik cegowy do pradu stalego i zapnij go na kabel alternatora i zmonitoruj jaki prad podaje. Poza tym nie wiesz jak dziala uklad ladowania w aucie i gwarantuje ci ze przy 14,2V altek nie jest jakos mega mocno obciazony. Myslis ze nawet jak zapodasz altek 300 amperowy to co bedziesz mial napiecie 15V?? czy jak??
Nie pisz mi prosze tez tych swoich wyliczne idiotycznych bo nie kumasz sam to co piszesz. Pomierz wpierw miernikiem odpowiednim to pogadamy. 190 amper hehe. niepowazny jestes. Nie rozumiesz tez ze altek 120 amperowy to praktycznie nigdy takiego prądu nie produkuje. Kup sobie miernik cegowy do pradu stalego i zapnij go na kabel alternatora i zmonitoruj jaki prad podaje. Poza tym nie wiesz jak dziala uklad ladowania w aucie i gwarantuje ci ze przy 14,2V altek nie jest jakos mega mocno obciazony. Myslis ze nawet jak zapodasz altek 300 amperowy to co bedziesz mial napiecie 15V?? czy jak??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Mocniejszy alternator 180-200A
Łoło...widzę na grubo
Dlaczego od razu się tak stresujesz?
Widzę, że masz odmienne spojrzenie na to ile prądu potrzebuje w aucie... I dlaczego twierdzisz, że to co pisze to idiotyzmy? Proszę udowodnij mi to, a ja przekonam Cię, że mimo wszystko zdaję sobie sprawę z tego ile prądu potrzebuje dostarczyć do instalacji CA.
Wiem co chcę, i wiem po co tutaj przyszedłem, ale jak masz chwilkę czasu to chętnie wezmę korepetycje z czytania ze zrozumieniem
Dlaczego od razu się tak stresujesz?
Widzę, że masz odmienne spojrzenie na to ile prądu potrzebuje w aucie... I dlaczego twierdzisz, że to co pisze to idiotyzmy? Proszę udowodnij mi to, a ja przekonam Cię, że mimo wszystko zdaję sobie sprawę z tego ile prądu potrzebuje dostarczyć do instalacji CA.
Wiem co chcę, i wiem po co tutaj przyszedłem, ale jak masz chwilkę czasu to chętnie wezmę korepetycje z czytania ze zrozumieniem
Mocniejszy alternator 180-200A
Przede wszystkim przestudiuj ten temat bo bylo opisane jak zaadaptowac altek od 3.0 tdi Q7 itp 220A. Kwestia checi. Dowiesz sie ze nic nie trzbe aprzerabiac bo pasuje taki altek poza wymiana rolki oraz regulatora napiecia na analogowy- jest wyjasnione co i jak.
Druga sprawa to nie ma mozliwisci by bylo napiecie 14,2V przy obciazeniu jakim podajesz czyli pi razy drzwi ponad 100 amper. Tfu nawet przy obciazeniu 50 amperowym nie bedzie takiego napiecia. Takich spraw podstawowej elektryki sie nawet nie ywjasnia bo kazdy wie ze prad w aucie ma sowje ograniczenia i sa pewne spadki napiecia zaleznie od obciazenia. W tdiku wystarczy ze zaraz po rozruchu swieczki sa jeszcze dogrzewane i juz masz spadek napiecia na jakies 13,2-13.7V ( tak pi razy drzwi) Zapalisz swiatla i inne odbiorniki to zeby bylo ze 12,8V to by bylo faknie. Wtedy pomierz miernikiem cegowym jaki prad plynie do altka i jakpobiera auto to jak to zróżnicujesz to ci wyjdzie ile ladowany jest aku chyba ze odrazu to zmierzysz tez miernikiem odpowiednim.
A i kazdy altek ma okreslony swoj prad maksymalny ale przy okreslonych obrotach. Nie ma opcji bys mial 120 amper pryzobrotach nawet 2000.
P.S. Sorry ze sie nieco unioslem ale takich petentów mamu na forum codziennie. Tematy maja niekiedy po 100 stron a niekiedy tylko 10 a i tak sie nikmu nie chce czytać.
Druga sprawa to nie ma mozliwisci by bylo napiecie 14,2V przy obciazeniu jakim podajesz czyli pi razy drzwi ponad 100 amper. Tfu nawet przy obciazeniu 50 amperowym nie bedzie takiego napiecia. Takich spraw podstawowej elektryki sie nawet nie ywjasnia bo kazdy wie ze prad w aucie ma sowje ograniczenia i sa pewne spadki napiecia zaleznie od obciazenia. W tdiku wystarczy ze zaraz po rozruchu swieczki sa jeszcze dogrzewane i juz masz spadek napiecia na jakies 13,2-13.7V ( tak pi razy drzwi) Zapalisz swiatla i inne odbiorniki to zeby bylo ze 12,8V to by bylo faknie. Wtedy pomierz miernikiem cegowym jaki prad plynie do altka i jakpobiera auto to jak to zróżnicujesz to ci wyjdzie ile ladowany jest aku chyba ze odrazu to zmierzysz tez miernikiem odpowiednim.
A i kazdy altek ma okreslony swoj prad maksymalny ale przy okreslonych obrotach. Nie ma opcji bys mial 120 amper pryzobrotach nawet 2000.
P.S. Sorry ze sie nieco unioslem ale takich petentów mamu na forum codziennie. Tematy maja niekiedy po 100 stron a niekiedy tylko 10 a i tak sie nikmu nie chce czytać.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Mocniejszy alternator 180-200A
razem z altkiem zmień kabel do akku, ja jeszcze tego nie zrobiłem, ale przymierzam się, kabel jest, chęci są, tylko czasu brak, dla 200A myślę że ten kawałek kabla 70-95mm2 starczy nie mam teraz swojej tabeli dla jakiego prądu są odpowiednie przekroje przy prądzie stałym, ale jakoś tak wyjdzie
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34
Mocniejszy alternator 180-200A
gruba przesada według mnie.dla 200A myślę że ten kawałek kabla 70-95mm2 starczy
Mocniejszy alternator 180-200A
i tak zazwyczaj sie grzeja koncowki kabla bo tam mamay opór stykowy w kablu. Potem jest jeszcz eopor na polaczeniu/ zagnieceniu ucha na kabel. opor samego ucha przykreconego do sruby czy to na altku czy na klemie to pomijam. Mysle ze ten kabel wcale nie musi byc mega gruby.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34
Mocniejszy alternator 180-200A
Gęstość prądu dla miedzi przyjmuje się od 4 - 8 A na 1mm2 z w zależności od jakości miedzi i długości przewodu i przewidywanego spadku napięcia na nim. Producenci aut przyjmują zazwyczaj jeszcze większą gęstość prądu.
Kabel zawszę upala na końcówkach więc jak ktoś chce niech wymiena kable na jakie chce, tylko niech sobie zaprasuje gdzieś porządnie oczka i zabezpieczy przed wilgocią rurką termokurczliwą z klejem.
Kabel zawszę upala na końcówkach więc jak ktoś chce niech wymiena kable na jakie chce, tylko niech sobie zaprasuje gdzieś porządnie oczka i zabezpieczy przed wilgocią rurką termokurczliwą z klejem.
Mocniejszy alternator 180-200A
moze zalac te zagniecione konce jeszcze srebrem. Napewno wniknie pare centów w głąb kabla Tak kable sie grzeja zawsze na koncach. Tak jak w domowym przedluzaczu jak podepniesz psaware i zaczniesz troche spawac to przedluzacz bedzie cieply i na poczatku i na koncu. Ewentualnei myslalem by sobie samemu wykonac takie ucho do zagniecenie z tym ze z dluzszym tym miejscem gdzie sie zagnita np takim na 4-5 cm. Mozna to sobie zrobic spokojnie z rurki miedzianej. Generlanei ludzie przesadzaja tam i tak raczej nigdy nie poleci 200 amper. Ostatnio sobie robilem pomiary pradu w aucie i tam chyba nogdy z altka 120 amperowego wiecej nie poleci jak gdzies ze 60-80 A i to musi to byc mocne obciazenie i obroty nieco wieksze a nie jalowe. Z takiego altka 220 A to mysle ze przy ocnym obciazeniu jak poleci ze 100-120 to bedzie max. Chyba ze ktos podepnie tyle odbiornikow dodatkowych ze bedzie szarpal tego pradu bardzo duzo ale watpie by to wytrzymala instalacja w aucie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34
Mocniejszy alternator 180-200A
Orginalne oczka z rurki miedzianej co się w sklepie elektrycznym kupuje wystarczą tylko trzeba je zacisnąć fachową zaciskarką no i przekrój rurki musi być taki sam jak przekrój kabla.
Zalewanie kabla cyną lub srebrem co pierwsze słyszę ma tą wadę ze kabel robi się sztywny i lubi się ułamać, a jak wiadomo silnik drży.
Najgrubszy kabel jaki widziałem przy alternatorze na oko 25mm2 przy silniku caterpillar, Alternator wydląda na realne 150 - 180A od vw 150 jest wiekszy jakieś 1,5 raza.
Zalewanie kabla cyną lub srebrem co pierwsze słyszę ma tą wadę ze kabel robi się sztywny i lubi się ułamać, a jak wiadomo silnik drży.
Najgrubszy kabel jaki widziałem przy alternatorze na oko 25mm2 przy silniku caterpillar, Alternator wydląda na realne 150 - 180A od vw 150 jest wiekszy jakieś 1,5 raza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości