Przekaźnik pompy paliwa (65)

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

janekg16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob maja 10, 2014 15:50
Lokalizacja: K-K

Przekaźnik pompy paliwa (65)

Post autor: janekg16 » sob sty 17, 2015 16:37

Witam was ponownie, dawno nie zaglądałem bo nic się nie dzało w moim gofiku ale do rzeczy
jechałem samochodem i nagle zdechł, po prostu wyłączył się silnik w czasie jazdy więć od razu zajrzałem do świec aparatu itd. ale wyglądało jakby mu odcieło paliwo
więc pompa, sprawdziłem bezpiecznik ( cały) potem przekaźnik otwarłem i okazało się że styki od przekaźnika się po porostu odlutowały czyli że dostał temp. ponad 290 stopni, wziąłem
zlutowałem je spowrotem i przekaźnik zaczął działać jak przedtem; narazie działa , nowy już sobie zamówiłem 100zł (tak aż tyle a nawet chcą 140zł) wracając do meritum
Co się właściwie stało że przekażnik dostał taki prąd żę odlutował się w środku ? to przecież ze 290 stopni żeby cyna się stopiła

poszczególne piny przekażnika:
30 - +12V
31 - GND
1 or 31b- cewki
15 - +12V - ze stacyjki
87 - Wyjście na pompę

tech. dane silnika
kod silnika :GX (wielopunkt mechaniczy wtrysk) KE-jetronic
poj. 1.8 90km

teraz tak sobie poczytałem kilka tematów z forum i wychodzi na to że on zawsze jest ciepły hmm, ale 290 stopni, ehh w końcu wytrzymał 28 lat jeżeli jakiś poprzedni właściciel go nie wymienił

Nie pisz post pod postem, używaj opcji "edytuj" // Qto



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Przekaźnik pompy paliwa (65)

Post autor: Hubi14 » sob sty 17, 2015 18:03

pewnie zimne luty były, dostał ciepła i cyna odpadła. Coś drogi ten przekaźnik



janekg16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob maja 10, 2014 15:50
Lokalizacja: K-K

Przekaźnik pompy paliwa (65)

Post autor: janekg16 » ndz sty 18, 2015 22:07

Tak sie teraz zastanawiam czy ma sens kupowac ten przekaźnik za 100zeta jak stary po zlutowaniu działa bez problemu już przejechałem ze 100km na nim i go sprawdziłem jeszcze raz i cyna trzyma jak trzeba ale to zawsze chyba lepiej mieć zapas w szczególności że ten przekaźnik jest rzadki bo tylko w silnikach wtryskowych występuje w monotrysku chyba jest 67 albo to przy gaźniku diesel ma 62 czy 60



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Przekaźnik pompy paliwa (65)

Post autor: Hubi14 » ndz sty 18, 2015 22:58

no na zapas zawszy by wypadało mieć, bo w trasie jak by padło, to by trzeba było zworę robić z przewodu grubawego i nie butować, bo odcięcia by nie było ;) ale i tak drogi coś ten przekaźnik



Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

Przekaźnik pompy paliwa (65)

Post autor: Radzio0018 » pn sty 19, 2015 11:21

Na szrotach jak znajdziesz golfa to raczej bez problemu zdobędziesz taki przekaźnik . Mnie kosztował 0 zł , tylko dojazd .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości