EPC i Check

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maselek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz kwie 13, 2014 17:59
Lokalizacja: Łódz

EPC i Check

Post autor: maselek » czw sty 15, 2015 11:23

Witam. Posiadam Golfa 1.4 16V. Dzisiaj jadąc do pracy cos zlego zaczelo sie dziac. Nagle auto zaczelo szarpac, jakby przerywac. Gdy dodawalem gazu powyzej 2,5 tys. obrotow silnik jakby tracil moc i gasl, zapalila sie kontrolka EPC a po kilku chwilach dolączyl Check. Po jakiejs godzince odpalilem i kontrolki zgasly. Zrobilem krotka przejazdzke i bylo ok. Czytalem ze powodow moze byc wiele ale moze ktos poradzi od czego zacząc??? Prosze o pomoc :banghead:



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

EPC i Check

Post autor: sebastian1901 » czw sty 15, 2015 12:21

Od podpięcia auta pod komputer i odczytania błędów.


Sebastian

maselek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz kwie 13, 2014 17:59
Lokalizacja: Łódz

EPC i Check

Post autor: maselek » czw sty 15, 2015 13:50

Tak tez zrobie, na sobote jestem umowiony na kompa.... :banghead: Moze ktos to juz przerabial?



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

EPC i Check

Post autor: sebastian1901 » czw sty 15, 2015 15:46

Powodów może być wiele. Świece, przebicie cewki, brudna przepustnica itd.
Spisz nr błędów i wrzuć po wizycie u mechanika.


Sebastian

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

EPC i Check

Post autor: Michał_1977 » czw sty 15, 2015 17:44

Pkt.4 regulaminu :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

maselek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz kwie 13, 2014 17:59
Lokalizacja: Łódz

EPC i Check

Post autor: maselek » czw sty 15, 2015 18:36

Swiece wymienialem jakies dwa miesiace temu. Brudna przepustnica? No moze, ale te szarpania i gasniecie silnika dzieje sie jak zlapie temperature, na zimnym raczej nie... Dzis na powrocie z pracy mialem znow to samo, po kilku kilometrach zaczal szrpac, EPC i Check sie zapalil i po jezdzie. Zjechalem, odpalilem. Po dodaniu gazu powyzej 3 tys. obrotow slychac pykniecie i silnik gasnie. Odczekalem 10 min. odpalilem kontrolki zgasly i niby ok. Po chwili znow szarpanie....... Auto juz u mechanika, bedzie probowal zdiagnozowac ale powiedzial ze to nie bedzie proste..... :banghead:



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

EPC i Check

Post autor: marcin7x5 » czw sty 15, 2015 19:24

Może być walnięty czujnik temp, który nagle przy np. 50 st podaje informację do kompa, że jest -40 st. Niech mechanior odczyta błędy z komputera.



rapmen93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr sty 22, 2014 19:14

EPC i Check

Post autor: rapmen93 » czw sty 15, 2015 19:52

Miałem podobny problem i u mnie okazał się uszkodzony czujnik wału korbowego. Jeśli będzie błąd czujnika G28 to na 100% czujnik do wymiany/



maselek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz kwie 13, 2014 17:59
Lokalizacja: Łódz

EPC i Check

Post autor: maselek » czw sty 15, 2015 20:13

Dzieki rapmen93 za informacje, podpowiem mechaniorowi i zapytam o błędy jakie są w kompie. Może to ten czujnik.... mam nadzieje.



rapmen93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr sty 22, 2014 19:14

EPC i Check

Post autor: rapmen93 » czw sty 15, 2015 20:28

Nie wiem, czy będziesz miał powód do radości, jeśli się okaże, że to czujnik wału. U mnie okazało się, że pasuje tylko oryginalny z ASO, bo zamienniki mają już inną śrubkę, którą przykręca się czujnik (w zamiennikach jest ona większa bodajże rozmiar 6 a w ori rozmiar 5). Koszt oryginalnego czujnika to 400 zł. Dodatkowo jest on umiejscowiony w takim miejscu, że prawdopodobnie trzeba będzie zdjąć skrzynię biegów (przynajmniej u mnie tak robił i za robociznę wziął 350 zł). Więc wyniosło mnie to 750 zł :bajer: .



maselek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz kwie 13, 2014 17:59
Lokalizacja: Łódz

EPC i Check

Post autor: maselek » czw sty 15, 2015 20:45

No to mnie pocieszyles rapmen93...... czekam na diagnoze mechaniora :banghead: :-(



rapmen93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr sty 22, 2014 19:14

EPC i Check

Post autor: rapmen93 » czw sty 15, 2015 20:51

Ja tylko podałem swój przykład. Pozostaje mieć nadzieję, że u Ciebie problem leży w innym miejscu, choć objawy wskazują na ten przeklęty czujnik. Daj znać jak będziesz znał diagnozę.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

EPC i Check

Post autor: Qto » czw sty 15, 2015 22:27

powodów może być wiele...i bez kompa nie ma co specjalnie gdybać. Tzn gdybać można...ale po co ?



maselek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz kwie 13, 2014 17:59
Lokalizacja: Łódz

EPC i Check

Post autor: maselek » pt sty 16, 2015 06:49

Racja, gdybanie nic tu nie da. Bede cos wiedzial to napisze. Pozdrawiam i dziekuje!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości