Problem z napięciem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Devil05
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 11, 2014 11:42

Problem z napięciem

Post autor: Devil05 » wt sty 13, 2015 20:45

Witam, jestem po wymianie alternatora, paska i rolki napinacza paska. Z autem jest tak, że po odpaleniu silnika pali się kontrolka akumulatora po dodaniu gazu jakoś przy 2000 tys ob kontrolka wtedy gaśnie. Chciałbym dodać, że mierzyłem miernikiem i tak: Na wyłączonym silniku 12,38
Na zapłonie 12,10
Na odpalonym silniku i palacej się kontrolce od akumulatora  11,70
Na odpalonym silniki i wylaczonej kontrolce od akumulatora 14.45
Na odpalonym silniku i włączonych światłach 14.30
Co jest nie tak?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem z napięciem

Post autor: Qto » wt sty 13, 2015 20:47

brak wzbudzenia alternatora



Devil05
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 11, 2014 11:42

Problem z napięciem

Post autor: Devil05 » wt sty 13, 2015 22:08

Trochę jaśniej, co do wymiany?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem z napięciem

Post autor: Qto » wt sty 13, 2015 22:24

poszukaj tematów o wzbudzeniu alternatora...było pisane co i jak sprawdzić.
Skoro wymieniałeś alternator...to w alternatorze szukałbym przyczyny



Devil05
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 11, 2014 11:42

Problem z napięciem

Post autor: Devil05 » wt sty 13, 2015 22:33

Spoko dzięki



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z napięciem

Post autor: marcin7x5 » śr sty 14, 2015 19:35

Ja tak miałem jak zamontowany miałem alternator nie od mojego auta. Niby wszystko pasowało a jednak dopiero po wymianie na zgodny z ori było ok.



Awatar użytkownika
Gonzo5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob sie 30, 2014 16:23
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Problem z napięciem

Post autor: Gonzo5 » sob sty 17, 2015 17:00

Sprawdź bezpieczniki które są na akumulatorze, ja miałem ten 110A przepalony i nie miałem wtedy ładowania. Dzisiaj wymieniłem całą tą puszkę plastikową wraz ze wszystkimi bezpiecznikami, bo tamta mi się trochę przytopiła od nagrzania. Może to będzie to. Jak nie to daj znać



Lupota
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz gru 25, 2011 14:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Problem z napięciem

Post autor: Lupota » sob sty 17, 2015 17:47

Gonzo5 pisze:Sprawdź bezpieczniki które są na akumulatorze, ja miałem ten 110A przepalony i nie miałem wtedy ładowania. Dzisiaj wymieniłem całą tą puszkę plastikową wraz ze wszystkimi bezpiecznikami, bo tamta mi się trochę przytopiła od nagrzania. Może to będzie to. Jak nie to daj znać
Mam ten sam ból. Wymieniałem już raz całą ta puszkę ale cały czas grzeje mi się i wypala w tym miejscu gdzie wchodzi kabel od alternatora ( po lewej stronie patrząc od przodu). Wymieniłem oczko od kabla na nowe ale to też nic nie daje.
Ktoś mi sugeruje że może cały kabel od alternatora jest już słaby i to powoduje grzanie się ale dlaczego akurat w tej puszcze...



Awatar użytkownika
Gonzo5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob sie 30, 2014 16:23
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Problem z napięciem

Post autor: Gonzo5 » czw sty 29, 2015 14:17

późno odpisuję ale ja jak wymieniłem w połowie stycznia to wszystko do tej pory jest ok, wyczyść wszystko papierem dokładnie i pamiętaj o podkładkach bo są bardzo ważne, ja mało nie pogubiłem. Jeśli to nic nie zmienia musisz cały kabel wymienić... a bezpiecznik wymieniałeś czy wsadziłeś ten sam?



maly1970
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz sty 18, 2015 14:16

Re: Problem z napięciem

Post autor: maly1970 » pt sty 30, 2015 09:52

Qto pisze:poszukaj tematów o wzbudzeniu alternatora...było pisane co i jak sprawdzić.
Skoro wymieniałeś alternator...to w alternatorze szukałbym przyczyny
dokładnie jak kolega,a winny jest regulator napięcia(nieodpowiedni,zamiennik kiepskiej jakości).A przy obrotach pow.2000 sam się wzbudza.
Dla testu podłącz małą żaróweczkę 5wat jedna strona do napięcia plus12V po zapłonie najlepiej ,druga do kostki alternatora kabelek niebieski.
Wtedy powinny lampki gasnąć zaraz po odpaleniu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 34 gości