Golf I - Brak iskry 1.5

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Talar866
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 17, 2014 18:23

Golf I - Brak iskry 1.5

Post autor: Talar866 » sob gru 27, 2014 16:13

Witajcie. Mam problem, zdemontowałem gaźnik aby go wyczyścić, wymieniłem też elastyczne przewody paliwowe pod maską. Zmontowałem wszystko i okazuję się, że nie ma iskry. Prosiłbym o pomoc jak sprawdzić czy napięcie dochodzi i wychodzi z cewki. Cewka jest 9-voltowa, zamontowany jest wzmacniacz iskry. Zapłon miał być ustawiony, ale najpierw trzeba było się zająć gaźnikiem, czy zapłon mógł się na tyle rozregulować, aby nie było w ogóle iskry? Dodam, że na aparacie są dwa miejsca na wsuwki od kabli, a wpięty jest tylko zielony, ten drugi "slot" ma być wolny?

Dowiedziałem się, że do aparatu mają dochodzić dwa kable. U mnie wpięty jest tylko zielony, ale nigdzie nie mogłem znaleźć kabelka, który mógłby się zsunąć z drugiego slota. Czy jak wymontuję cewkę to sprawdzę ją miernikiem?



Talar866
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 17, 2014 18:23

Golf I - Brak iskry 1.5

Post autor: Talar866 » ndz gru 28, 2014 16:27

Refresh, pomocy.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Golf I - Brak iskry 1.5

Post autor: grg474 » ndz gru 28, 2014 16:50

zielony łączy się z cewką to jest masa podawana na cewkę z aparatu zapłonowego (zgodnie z cyklem pracy), cewka dostaje też + po zapłonie. Wniosek - jeśli masz plus na cewce a tym zielonym podasz chwilowo masę to powinieneś mieć jednorazowo napięcie dla aparatu zapłonowego


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Talar866
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 17, 2014 18:23

Golf I - Brak iskry 1.5

Post autor: Talar866 » ndz gru 28, 2014 19:28

Dowiedziałem się, że może się zwarł przerywacz, jak to sprawdzić?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Golf I - Brak iskry 1.5

Post autor: grg474 » ndz gru 28, 2014 19:59

Talar866 pisze:Dowiedziałem się, że może się zwarł przerywacz, jak to sprawdzić?
podczas kręcenia wałem korbowym np przy pomocy klucza na zielonym kablu powinna się pojawiać co chwila masa


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Talar866
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 17, 2014 18:23

Re: Golf I - Brak iskry 1.5

Post autor: Talar866 » czw sty 01, 2015 19:39

Pojawiać się masa czyli co? Brak napięcia?



Talar866
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 17, 2014 18:23

Golf I - Brak iskry 1.5

Post autor: Talar866 » sob sty 10, 2015 16:26

Na zgaszonym silniku na zielonym kabelku jest 0.6v. Gdy dam zapłon są 2.0v. Po właczeniu rozrusznika napięcię skacze, było ponad 80.0volt, jakiś wniosek z tego? Może być to wina kondensatora?



Talar866
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 17, 2014 18:23

Re: Golf I - Brak iskry 1.5

Post autor: Talar866 » ndz sty 11, 2015 12:37

Problem rozwiązany, sprawdziłem żarówką każdy kabel dochodzący do cewki. Nigdzie nie było napięcia, rzecz jasna na auto na zapłonie. Więc przeniosłem się pod kierownicę i zacząłem szukać. Okazał się kolejny wymysł pierwszego właściciela, czyli zwykłe odcięcie iskry((o czym poprzedni właściciel mówił, że przełącznik jest od alarmu)), kolejny bo było także zabezpieczenie w postaci elektronicznego zaworku do paliwa. :) Dzięki za pomoc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 51 gości