Brak napięcia na pompę paliwa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak napięcia na pompę paliwa
Witam, mam taki problem w swoim mk2 1.8 gti pb 112km.
Wygląda tak jakby nie dochodził prąd do pompy paliwa (tej pod podwoziem) po przekręceniu kluczyka czasami się załącza normalnie i odpala choć na benzynie nie trzyma wolnych za dobrze, na gazie normalnie, a czasami się pompa wgl nie włączy żebym nawet 20 razy zapłon włączał, przyjdę za godzinę i normalnie się włączy i odpali. I co mnie dziwi jak się nie włączy pompa paliwa to nawet na gazie nie chce odpalić włączy się pompa to pali od strzała miałem taki przypadek że podczas jazdy na gazie mi zgasł i nie chciał odpalić (pompa się nie odzywała) postałem chwilę pompa się włączyła i odpalił.
Założyłem drugą pompę na pewno dobrą bo jeździł na niej samochód normalnie i jest tak samo po włożeniu pompy się nie włączała później zaczęła sie włączać.
I tak sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są ok, wie ktoś może czego to może być jeszcze przyczyna? Który przekaźnik jest od pompy? A może stacyjka coś nawala?
Wygląda tak jakby nie dochodził prąd do pompy paliwa (tej pod podwoziem) po przekręceniu kluczyka czasami się załącza normalnie i odpala choć na benzynie nie trzyma wolnych za dobrze, na gazie normalnie, a czasami się pompa wgl nie włączy żebym nawet 20 razy zapłon włączał, przyjdę za godzinę i normalnie się włączy i odpali. I co mnie dziwi jak się nie włączy pompa paliwa to nawet na gazie nie chce odpalić włączy się pompa to pali od strzała miałem taki przypadek że podczas jazdy na gazie mi zgasł i nie chciał odpalić (pompa się nie odzywała) postałem chwilę pompa się włączyła i odpalił.
Założyłem drugą pompę na pewno dobrą bo jeździł na niej samochód normalnie i jest tak samo po włożeniu pompy się nie włączała później zaczęła sie włączać.
I tak sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są ok, wie ktoś może czego to może być jeszcze przyczyna? Który przekaźnik jest od pompy? A może stacyjka coś nawala?
Brak napięcia na pompę paliwa
Skoro pompa jest sprawna wszystkie wtyczki dobrze podłączone bezpieczniki ok no to zostaje przekaźnik (warto skorzystać z googli czy szukajki na forum i wpisać przekaźniki golf 2 czy cos w tym rodzaju na pewno byś sie dowiedział który to przekaźnik) a co do stacyjki jak nie jesteś pewny czy nie jest uszkodzona to podłącz na krótko i zobaczysz chociaż szybciej i bezpieczniej sie dowiesz zmieniając przekaźnik.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2c ... 84032.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2c ... 84032.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Brak napięcia na pompę paliwa
Przekaźnik pomp paliwa w starej skrzynce jest na pozycji nr 2 a w nowej na pozycji 12, numer na przekaźniku 67, 80, 167.
Ostatnio zmieniony sob gru 20, 2014 23:55 przez spirit77, łącznie zmieniany 1 raz.
Brak napięcia na pompę paliwa
sidek, sciagnij obudowe przekaznika i z boku masz taki "dzyndzel" wlacz zaplon i go przycisnij, wtedy pompa powinna chodzic non stop, jesli bedzie to bedziesz wiedzial, ze wszystko inne jest ok
Re: Brak napięcia na pompę paliwa
Jest tak jak napisałeś jak tą blaszkę przycisnę to pompa chodzikkkacper pisze:sidek, sciagnij obudowe przekaznika i z boku masz taki "dzyndzel" wlacz zaplon i go przycisnij, wtedy pompa powinna chodzic non stop, jesli bedzie to bedziesz wiedzial, ze wszystko inne jest ok
Czyli co wymienić przekaźnik tylko?
Brak napięcia na pompę paliwa
Równie dobrze przekaźnik nie dostaje sygnału żeby puścić napięcie na pompy.
Brak napięcia na pompę paliwa
Właśnie tego się obawiam, czyli co trzeba by było te wszystkie kable do sterownika sprawdzić...
Re: Brak napięcia na pompę paliwa
sidek pisze:Właśnie tego się obawiam, czyli co trzeba by było te wszystkie kable do sterownika sprawdzić...
Po co sobie życie komplikować idź do sklepu kup przekaźnik włóż go i tyle jak to nic nie da to bd sie martwił dalej, a nie teraz zastanawiasz sie czy może jednak to coś innego. Przekaźnik nie kosztuje 100zł żeby sie martwić że może to nie to, wiadomo jeśli chcesz jakiś oryginalny czy żeby pisało że to jest do pompy paliwa to cena jest większa ale jak weźmiesz na wzór to ci w sklepie dobierze zamiennik jakiś gdzie bd kosztować 5 - 10zł. Ewentualnie idź sobie na szrot i taki przekaźnik za free sobie załatwisz no ale jest prawdopodobieństwo że bd nie sprawny.
Brak napięcia na pompę paliwa
Sory za odkop. Włożyłem drugi przekaźnik i nic pompa się nie włącza jak przycisnę palcem styk przekaźnika to się włącza. Co może być przyczyną? Może stacyjka nie daje prądu po przekręceniu zapłonu? Co to może być?
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
Brak napięcia na pompę paliwa
Z tyłu za skrzynką sprawdź czy kable są całe , może jest gdzieś jakiś brak lub zagięcie . Miałem podobnie , u mnie wystarczyło poruszać skrzynką i prąd się pojawiał na przekaźniku a on był sprawny .
Brak napięcia na pompę paliwa
No to pewnie tak jak napisał spirit77, że
trzeba iść po przewodzie który daje sygnał i może dojdziesz do źródła problemu, chyba że skrzynkę masz walniętą tak jak było to u mnie.spirit77 pisze:przekaźnik nie dostaje sygnału
Brak napięcia na pompę paliwa
Hmm czyli co wszystkie kable idące do przekaźnika sprawdzić? Ale dziwne że jak go przycisnę palcemto pompa się włącza. To możliwe że któryś kabelek przerwany?
Brak napięcia na pompę paliwa
w przekaźniku masz 4 piny, te co są na pompe mają oznacznie 30 i 87, a te na cewkę co załączają przekaźnik mają oznaczenie 85 i 86 i na tych zaciskach powinno być napięcie względem masy jak dasz kluczyk na zapłon, jak nie ma a nie ma, bo przekaźnik nie załącza, to musisz szukać po przewodach gdzie są uszkodzone. Nie wiem jaką masz instalację ale w nowej szukaj problemu na przewodzie czerwono/żółtym G1/03
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości