Przejście kabli (komora silnika-wnętrze samochodu)

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Morsart27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lip 28, 2013 00:14
Lokalizacja: Śląskie

Przejście kabli (komora silnika-wnętrze samochodu)

Post autor: Morsart27 » śr paź 15, 2014 20:41

Witam Forumowiczów,
Na waszym forum jestem pierwszy raz, więc z góry przepraszam jeśli w złym miejscu piszę temat, bądź już taki jest.
Mianowicie planuje sobię podłączyć światła dzienne, i mam problem, bo nie wiem jak przeciągnąć +12V po stacyjce.
W komorze nic sensownego nie znalazłem więc chyba pozostaje przepuścić kable do wnętrza auta, tylko jak?

Btw. światła są na trzy przewody, +12V po stacyjce, - który wezmę z aku, i +12V z świateł mijania.
Próbowałem podłączyć tak że +12V zamiast ze stacyjki brałem ze świateł postojowych, jednak jest problem.
Podczas zapalania postojowych świecą wszystkie kierunkowskazy, więc muszę podłączyć to zgodnie z zaleceniami.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przejście Kabli (Komora Silnika-Wnętrze Samochodu)

Post autor: grg474 » śr paź 15, 2014 21:45

mniej rozbierania - nad pedałem sprzęgła jest miejsce gdzie gruba wiązka przechodzi przez gródź na zewnątrz - sztywny drut i przeciagnać kabelek


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przejście Kabli (Komora Silnika-Wnętrze Samochodu)

Post autor: Qto » śr paź 15, 2014 22:06

można wykorzystać kabelek wzbudzenia alternatora, tylko warto zastosować przekaźnik bo kabelek jest cienki



Morsart27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lip 28, 2013 00:14
Lokalizacja: Śląskie

Przejście Kabli (Komora Silnika-Wnętrze Samochodu)

Post autor: Morsart27 » śr paź 15, 2014 22:09

przekaźnik? tzn ten 561? Tak jak w większości przy montażu świateł do jazdy dziennej?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przejście Kabli (Komora Silnika-Wnętrze Samochodu)

Post autor: Qto » śr paź 15, 2014 22:15

nie musi być 561 ale może... ma mieć styki 30, 85, 86, 87
30 - +12V (może być z aku, przez bezpiecznik)
85 - masa
86 - do wzbudzenia alternatora
87 - do lampek



Morsart27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lip 28, 2013 00:14
Lokalizacja: Śląskie

Przejście kabli (komora silnika-wnętrze samochodu)

Post autor: Morsart27 » śr paź 15, 2014 22:52

Ok jutro z rańca się pobawię, a taki przekaźnik powinni mieć w sklepie z częściami?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przejście kabli (komora silnika-wnętrze samochodu)

Post autor: Qto » śr paź 15, 2014 22:54

w typowym motoryzacyjnym tak...w jakimś elektronicznym też. W sieciówkach typu IC pewnie gorzej



Morsart27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lip 28, 2013 00:14
Lokalizacja: Śląskie

Przejście kabli (komora silnika-wnętrze samochodu)

Post autor: Morsart27 » śr paź 15, 2014 23:02

Dobra rano zabieram się do roboty, a pytanie z innej beczki żeby tematu nie zakładać nowego.
Mianowicie przycisk ogrzewania tylnej szyby świeci mi na żółto, po wciśnięciu deczko mocniej.
Po wciśnięciu na wtykach ogrzewania na szybie są dwa plusy, po jednej i drugiej stronie.
Ale ogrzewanie mimo tego nie działa, co może być przyczyną? Wielkie dzięki za prędkość odpowiedzi :)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przejście kabli (komora silnika-wnętrze samochodu)

Post autor: Qto » śr paź 15, 2014 23:04

do grzania potrzebny jest plus i minus...jak są dwa plusy to nie będzie działać i dlatego też włącznik świeci jak świeci. Obadaj wiązkę od lewego słupka C do klapy...głównie przelotki między klapa a budą...oraz punkt masowy pod parapetem na lewym słupku C.



Morsart27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lip 28, 2013 00:14
Lokalizacja: Śląskie

Przejście kabli (komora silnika-wnętrze samochodu)

Post autor: Morsart27 » śr paź 15, 2014 23:14

słupek C to który?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przejście kabli (komora silnika-wnętrze samochodu)

Post autor: Qto » śr paź 15, 2014 23:20

ostatni :) A to przy przedniej szybie...B za przednimi drzwiami...C na tyle auta



Morsart27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lip 28, 2013 00:14
Lokalizacja: Śląskie

Przejście kabli (komora silnika-wnętrze samochodu)

Post autor: Morsart27 » śr paź 15, 2014 23:29

Dobra od początku bo już mam takie zamieszanie w głowie :D
Mam ledy, z których wychodzą po 3 kable, na internecie krąży tysiąc schematów podłączenia.
Jedni montują przekaźnik, drudzy w ogóle go nie używają ...

Tutaj schemat bez przekaźnika, jest to poprawne? http://terabit.pl/images/terabit/SCHEMA ... &width=700
Tylko pytanie, biały kabel który ma być do plusa który pojawia się po włączeniu świateł mijania to ma być plus, we wtyczce tej z kilkanastoma innymi kablami, czy bezpośrednio pod żarówkę?



Awatar użytkownika
Konrad-KN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 23, 2013 21:11
Lokalizacja: LUBLIN

Przejście kabli (komora silnika-wnętrze samochodu)

Post autor: Konrad-KN » ndz lis 16, 2014 21:32

Morsart27, najprościej będzie tak: czarny do masy (najlepiej do śrubki mocującej pas przedni tam w okolicy kratki), czerwony (bo pewnie taki masz to zasilanie LED'ów i podepnij go pod bezpiecznik świateł przeciwmgłowych, zapewnia to odłączanie LED'ów w czasie kręcenia rozrusznika no i masz zastosowany bezpiecznik od razu w światłach do jazdy dziennej), a biały podepnij do kabelka z (+) świateł pozycyjnych którejś z lamp przednich. Można do żarówki,ale wtedy trzeba przyciąć kabelek w dekielku lampy, więc najlepiej rozizolować przewód przed kostką lampy i dolutować ten biały. Stosowanie przekaźników przy światłach LED'owych nie jest konieczne z racji bardzo małych prądów i poboru mocy. Wystarczy popatrzeć na te kabelki cieniutkie dołączone do lampek.


VW GOLF IV 1.9 TDI [110KM][AHF]
Podgrzewane fotele, Climatronic, Parktronic, Czujnik deszczu, Pakiet zima, Soczewkowe reflektory, Fotochromatyczne lusterko, DRL Led ...

Awatar użytkownika
AGR90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 09:06
Lokalizacja: Darłowo

Przejście kabli (komora silnika-wnętrze samochodu)

Post autor: AGR90 » ndz lis 16, 2014 21:49

Plus po zapłonie w golfie jest tam gdzie masz czujnik świateł cofania ,masę można wziąć z karoserii ,a plus od pozycyjnych w wiązce lampy. Tyle.
nie trzeba przebijać się do środka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości