Diagnostyka elektrycznych szyb - łopatologiczna

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

AsRocketman3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 03, 2012 13:40

Diagnostyka elektrycznych szyb - łopatologiczna

Post autor: AsRocketman3 » sob wrz 27, 2014 00:04

Witam, przepraszam jeśli gdzieś było, wiem, że jest fotoporada [url]viewtopic.php?f=14&t=180982&sid=417b15e ... 81e8f2a469[\url] ale chodzi mi o to, żeby zdiagnozować przyczynę bo może cała fotoporada jest nie potrzebna bo nie dochodzi prąd, problem wygląda tak:

1. Szyba kierowcy raz działa raz nie działa,
2. Szyba pasażera działa dobrze guzikami ze strony kierowcy, guzikami ze strony pasażera można tylko otworzyć w dodatku otwiera się od razu cała
3. tylna prawa w ogóle nie działa ani ze swoich guzików ani z tych koło zapalniczki.

Sprawdziłem kable w drzwiach i raczej są ok, pisze raczej bo zawsze jakiś mały badziew mógł się gdzieś zapodziać. Mam miernik, mój brat dzisiaj sprawdzał prąd między 3 i 4 pinem w kostkach ale nie wiem czy to dobrze robił bo wychodziło mu napięcie 19v. Jutro dam zdjęcie miernika i poproszę was o mały instruktaż

Apropo szyby kierowcy to najlepsze jest to, że dzisiaj mi się otworzyła przez przypadek na oścież i mi się teraz nie chce zamknąć :-/ Wiem, że podstawa to sprawdzić kable w drzwiach ale jak maksymalnie odchylam gumę to raczej wszystkie są ok, może zdjąć całą gumę? Tylko jak wyjąć te kable z białej kostki? A może wystarczy miernikiem wszystko sprawdzić?

Proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Diagnostyka elektrycznych szyb - łopatologiczna

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 27, 2014 19:42

Skontroluj czy działa otwieranie i domykanie z kluczyka, powinieneś tak zróżnicować czy problem jest we włączniku lub jego wiązce czy gdzie indziej. A co do sprawdzania wszystkiego miernikiem to pytanie czy jesteś w stanie odczytać schemat (który łatwo znajdziesz na forum), bo jeśli nie to jak konkretnie pomóc, wymieniać kolory kabelków i pisać co na nich masz zmierzyć, dużo trochę na tworzenie takiej porady. Takich napięć dużych niema tam miernik wadliwy prawdopodobnie, maks może być to co w aku albo to co altek daje jeśli na pracującym silniku sprawdzasz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Diagnostyka elektrycznych szyb - łopatologiczna

Post autor: Qto » ndz wrz 28, 2014 14:50

wymień baterię w mierniku... później szukaj wg schematów



AsRocketman3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 03, 2012 13:40

Re: Diagnostyka elektrycznych szyb - łopatologiczna

Post autor: AsRocketman3 » czw paź 02, 2014 19:38

Paweł Marek pisze:Skontroluj czy działa otwieranie i domykanie z kluczyka, A co do sprawdzania wszystkiego miernikiem to pytanie czy jesteś w stanie odczytać schemat (który łatwo znajdziesz na forum), bo jeśli nie to jak konkretnie pomóc, wymieniać kolory kabelków i pisać co na nich masz zmierzyć, dużo trochę na tworzenie takiej porady. Takich napięć dużych niema tam miernik wadliwy prawdopodobnie, maks może być to co w aku albo to co altek daje jeśli na pracującym silniku sprawdzasz.
Z otwieraniem i domykaniem z kluczyka jest podobnie jak z przekaźnikiem wewnątrz-raz działa raz nie działa, chodzi mi o szybę kierowcy, pasażera działa ok a z tyłu nie działa w ogóle.
Paweł Marek pisze:czy jesteś w stanie odczytać schemat (który łatwo znajdziesz na forum)
Z tym może być trochę problem ale może po prostu poczytam jakieś poradniki jak czytać schematy i obsługiwać się miernikiem. Jak wiesz może gdzie mógłbym dobre znaleźć to napisz, tak to będę szukał na googlu.
Dzięki za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Diagnostyka elektrycznych szyb - łopatologiczna

Post autor: needved » pt paź 03, 2014 08:11

Ja proponuje sprawdzać kabelkiem z żarówką. Wskazania miernika czesto są błędne jeśli mamy np. przełamany kabelek. Miernik pokazuje 12V a gdy podłączymy żarówkę to nie świeci.
W MK3 jest bardzo prosta instalacja el.szyb powinieneś sobie poradzić.



AsRocketman3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 03, 2012 13:40

Re: Diagnostyka elektrycznych szyb - łopatologiczna

Post autor: AsRocketman3 » sob paź 04, 2014 13:05

needved pisze:Ja proponuje sprawdzać kabelkiem z żarówką. Wskazania miernika czesto są błędne jeśli mamy np. przełamany kabelek. Miernik pokazuje 12V a gdy podłączymy żarówkę to nie świeci.
W MK3 jest bardzo prosta instalacja el.szyb powinieneś sobie poradzić.
Dzięki, znalazłem takie schematy:
http://obrazki.elektroda.pl/6194586800_1295352794.jpg
http://images38.fotosik.pl/1012/5c049cbe6bea3440med.jpg
http://obrazki.elektroda.net/6_1230468970.jpg

Czy czegoś jeszcze potrzebuję? Na tym głównym schemacie nie widzę wartości napięć. Mógłbyś mi poradzić od czego najlepiej zacząć
Paweł Marek pisze: dużo trochę na tworzenie takiej porady.
To obiecuje, że jak z waszą pomocą mi się uda to naprawić to zrobię fotoporadę, żeby wszyscy już mieli jak na dłoni.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Diagnostyka elektrycznych szyb - łopatologiczna

Post autor: Qto » sob paź 04, 2014 13:10

napięcie to 12V...no i masa oczywiście, aby coś zasilić potrzeba plus i minus (masę)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 62 gości