ESP/Silnik

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ziteon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 21, 2014 13:10

ESP/Silnik

Post autor: ziteon » pn wrz 15, 2014 20:17

Witam wszystkich
Przejrzałem całe forum jednak nie znalazłem nic związanego z moim problem.
Otóż jadąc wczoraj przy prędkości ok 80km/h pojawił się dziwny dźwięk (buczenie) dobiegający z komory silnika i zaraz po paru sekundach zapaliła się kontrola ESP. Zauważyłem że ten dźwięk zanika po przekroczeniu 1900 obrotów natomiast przy bardzo niskich obrotach jest to wręcz metaliczny stukot.
Dodam że ten dźwięk jest również na postoju - zatem raczej nic związanego z układem jezdnym tylko związany bezpośrednio z prędkością obrotową
Generalnie samochód jeździ ale martwi mnie ten dźwięk mam nadzieje że to nie jest żadna pompa wspomagania?
Oprócz tego ABS działa bez zarzutów ale wolałbym to szybko zdiagnozować nie tylko z powodu bezpieczeństwa ale i nie chciałbym aby przez to nie rozsypało się coś dalej.

Dodam że samochód golf IV 2002 90 KM 1,9tdi, silnik ALH
Będę wdzięczny za pomoc lub przynajmniej wskazówki gdzie szukać przyczyny



Awatar użytkownika
msurma
Turbo Dziura
Turbo Dziura
Posty: 84
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 15:39
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

ESP/Silnik

Post autor: msurma » wt wrz 16, 2014 08:28

Podłącz pod komputer i zobacz jakie błędy daje.


2010 - 2012 Ford Fiesta MK3 1994 Pb 60 KM
2013 - 2014 Opel Astra F 1994 Pb + LPG 90 KM
2014 - ???? Golf IV Trendline 2002 TDI 130 KM
2015 - ???? Audi A4 B8 Avant 2010 TDI 143 KM

ziteon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 21, 2014 13:10

Re: ESP/Silnik

Post autor: ziteon » wt wrz 16, 2014 16:08

Sprawdzałem na Autoboss V30 kody błędów i trochę mnie to zmartwiło:
Poniżej błędy jakie wyskoczyły:
01314 - jednostka kontrolna silnika status 13
o dalej:
P1256 - Engine coolant Temperature (ECT) sensor G62 Open circuit/short circuit to B+ - Status 163
P1557 - Stan przeładowania turbosprężarki doladowującej Limit kontrolny przekroczony - status 35
P1248 - Kontrola pompy wtryskowej (A) Sygnał poza zakresem/wydajność - Status 163

Niestety nie miałem bardziej szczegółowego VAGa aby podpiąć i sprawdzić dokładne wartości

Odnośnie czujnika płynu dodam że wymieniałem go jakieś 2 miesiące temu, rzeczywiście był uszkodzony jednak od tego czasu wskazywał ok - no chyba że ot przez to że nie wykasowany był błąd który pojawił się jeszcze sprzed wymiany. Jednak z pozostałymi sprawami nie wygląda to ciekawie
Ktoś wie co może być tego przyczyną?



ziteon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 21, 2014 13:10

Re: ESP/Silnik

Post autor: ziteon » czw wrz 18, 2014 09:14

I jak - ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną
Wczoraj rozmawiałem jeszcze z jednym mechanikiem który sugerował że to może być przestawiony rozrząd - stąd ten odgłos na niskich obrotach (spalanie stukowe) i przestawiona kontrola pompy. Jednak gdyby tak było, to dlaczego powyżej ok 1700 obrotów ten odgłos zanika? - inny kąt wtrysku powyżej tej prędkości obrotowej?



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

ESP/Silnik

Post autor: XV2 » czw wrz 18, 2014 22:06

Co było robione w aucie ?
Pompa do korekty ktoś miał bujną wyobraźnie ustawiając ja poza zakresem.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

ziteon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 21, 2014 13:10

Re: ESP/Silnik

Post autor: ziteon » pt wrz 19, 2014 14:09

Właśnie sek w tym że póki co nic nie było robione - znaczy się od ostatniej wymiany rozrządu (2 lata temu) nikt pompy nie dotykał ani nie ustawiał
Dodam że wcześniej nie było problemu z pompą - a to co teraz wyskoczyło możliwe że przez przestawienie się rozrządu np na wale? Bo mam wrażenie że ten dźwięk właśnie pochodzi z okolic rozrządu



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

ESP/Silnik

Post autor: XV2 » pt wrz 19, 2014 19:52

Ustaw pompę i wtedy zobacz co będzie się działo.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

ziteon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 21, 2014 13:10

ESP/Silnik

Post autor: ziteon » czw wrz 25, 2014 11:55

Chyba znamy już powód błędu
Po zdjęciu obudowy rozrządu okazało się że jedna z rolek napinacza paska była uszkodzona (w ogóle nie trzymała) stąd błąd na pompie bo pasek chodził luźno
Dzisiaj będzie wymieniony rozrząd - i mam nadzieje że ten luźny pasek nie spowodował większych uszkodzeń



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości