Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: Poope » ndz wrz 14, 2014 23:45

Cześć,
Przeglądałem nawet archiwum techniczne i nie mogłem wpaść co jest przyczyną zachowania się mojej tylnej wycieraczki opis jak w poście apbela viewtopic.php?p=1147458&sid=7308cc51b19 ... a#p1147458" onclick="window.open(this.href);return false; (jego to mk3).
Jedni piszą co innego, inni co innego. Co do diabła steruje tylną wycieraczką? (czasowy ruch)
Tak czy owak wycieraczka zachowuje się jak na filmiku:
http://poope.net76.net/pliki_pobieranie ... lna_01.avi" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: YouTube: " onclick="window.open(this.href);return false;

Zwróćcie uwagę nad dachem widać przednie wycieraczki, pracują prawidłowo.
Dodam, że:
1. Wymieniłem przekaźnik 72
2. Wymieniłem silniczek
Ciągle to samo.
A więc zaczynam od początku i może mi ktoś odpowie, co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?
Pozdrawiam., Poope
Ostatnio zmieniony pt wrz 26, 2014 17:15 przez Poope, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdro, Poope

Awatar użytkownika
mkoch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz gru 16, 2012 02:18
Lokalizacja: Leszno/Wroclove

Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: mkoch » ndz wrz 14, 2014 23:50

Przecież w podanym temacie masz wszystko idealnie wyjaśnione...

Od siebie dodam jeszcze, że warto ściągnąć gumowe osłony kabli przy klapie bagażnika i zrobić im kontrolę. Czasem mozna spotkać tam ciekawe historie, często związane z wycieraczką :)


Powoly, bo się rozpierdoly...

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: Poope » pn wrz 15, 2014 09:34

Co wyjaśnione?

1. Cały post to silnik lub elementy - przecież pisałem, że wymieniłem silniczek i nic (nie mówiąc o tym, że tamten wątek dotyczy MK3 a nie MK2)
2. Masę sprawdzałem... masa tam pod gumą była parę miesięcy temu doprowadzona do porządku, jest dosztukowany kawałek ale LUTOWANY. Choć mimo wszystko sprawdzę jeszcze raz.

Z tamtego wątku jest jeszcze jeden post który miesza w głowie (od słów "i tu teraz ciekawostka": viewtopic.php?p=1167004&sid=b6e18223dc4 ... 8#p1167004" onclick="window.open(this.href);return false;

Ciągle nie wiem, co steruje tą wycieraczką? (tzn. gdzie jest wyłącznik czasowy - w samym silniczku? w komputerze? w jakimś przekaźniku?).
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2014 16:20 przez Poope, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdro, Poope

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: riccardoa » pn wrz 15, 2014 15:25

Rozbierz mechanizm wycieraczki i go wyczyść i przesmaruj,bo się zaciera.



Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: Poope » pn wrz 15, 2014 15:58

Żaden mechanizm.
Poza tym założyłem wątek żeby się dowiedzieć, co steruje wycieraczką.


Pozdro, Poope

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: marcinek84 » pn wrz 15, 2014 17:19

Wycieraczką steruje przekaźnik 72 który dostaje sygnał w wyłącznika krańcowego w silniku, najbardziej prawdopodobne że jest jeszcze jakaś przerwa na którymś przewodzie jeśli zatrzymuje się w bliżej nie określonym miejscu. Ja już co najmniej 2 razy naprawiałem przewody klapa-nadwozie.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Re: Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: Poope » pn wrz 15, 2014 18:31

marcinek84 pisze:jeśli zatrzymuje się w bliżej nie określonym miejscu.
No właśnie, widać na filmie.

EDIT:
Na wszelki wypadek podaję inny link do filmu: http://host1gb.net.pl/download.php?file ... 4c486a9f45" onclick="window.open(this.href);return false;
albo lepiej YouTube: " onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony pt wrz 26, 2014 17:17 przez Poope, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdro, Poope

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: marcinek84 » pn wrz 15, 2014 19:23

Ewidentnie coś z kablami, widzę że włączają się przednie wycieraczki coś jak robi się choinka gdy nie mamy masy w tylnej lampie. Zrobiłem test u siebie jak zrobimy zworkę miedzy pinami 15 i 53 przekaźnika czyli piny 2 i 3 opisane na skrzynce. Przy włączonym zapłonie będzie wtedy chodzić wycieraczka tylna jeśli odłączę w połowie tą zworkę wycieraczka idzie jeszcze do końca i staje, przekaźnik mamy wyjęty. Myślę że w ten sposób można sprawdzić czy mamy całe przewody. Po przekręceniu na zapłon we wtyczce silnika między brązowym a czarno szarym (53a) ma być zasilanie na 53 pojawia się plus tylko jak pracuje wycieraczka.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: Hubi14 » pn wrz 15, 2014 19:42

Masz schemat elektryczny wycieraczek ;)http://przeklej.org/file/Myr3vs/6910.pdf to sobie ogarniesz co gdzie i jak ;)



Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Re: Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: Poope » pn wrz 15, 2014 20:07

marcinek84 pisze:Ewidentnie coś z kablami, widzę że włączają się przednie wycieraczki
A dlaczego nie mogą pracować? Myślałem, że przestawienie manetki wycieraczek "w dół" włącza i przód, i tył jednocześnie. Tył można wyłączyć chwilowym pchnięciem manetki "do przodu".

Nie cały tekst rozumiem:
> jeśli odłączę w połowie tą zworkę (co znaczy w połowie)
> czyli piny 2 i 3 opisane na skrzynce (jakiej skrzynce, gdzie)
> przekaźnik mamy wyjęty (co znaczy mamy wyjęty)
> (53a) ma być zasilanie na 53 (co to jest)


Pozdro, Poope

Awatar użytkownika
mkoch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz gru 16, 2012 02:18
Lokalizacja: Leszno/Wroclove

Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: mkoch » pn wrz 15, 2014 20:57

Poope pisze:Myślałem, że przestawienie manetki wycieraczek "w dół" włącza i przód, i tył jednocześnie. Tył można wyłączyć chwilowym pchnięciem manetki "do przodu".
I to rzuca inne światło na całą sprawę, bo źle myślałeś :) Masz zwarcie na kablach lub w manetkach. Jeśli wymieniłeś przekaźnik i silniczek, to albo leży masa albo gdzieś idzie zwarcie, inaczej być nie może.
Więc na początek sprawdź masę od silniczka. Jeśli to nie pomoże, to moim zdaniem, a przynajmniej ja bym tak zrobił, najlepszym rozwiązaniem jest pojechanie na szrot, poproszenie o podłączenie akumulatora i sprawdzenie jak działają wycieraczki w danym golfie. Jeśli działają prawidłowo, to demontujesz całe manetki i zakładasz je u siebie. I tak po kolei eliminacja kolejnych podejrzanych :) Niestety, czasem i tak bywa. Ja się cieszę, bo mam kumpli na szrocie, a do niego kilometr :P

A jeszcze odpowiadając na Twoje pytania w poście wyżej:
1. dunno...
2. skrzynce bezpieczników, zwał jak zwał - zazwyczaj oznaczone jako electric central ;)
3. wyjęty przekaźnik, to wyjęty przekaźnik. Znaczy, że wyciągnąłeś go ze skrzynki bezpieczników...
4. 53a to nóżka na przekaźniku na której jest zasilanie (o ile dobrze pamiętam)


Powoly, bo się rozpierdoly...

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Co jest wyłącznikiem czasowym tylnej wycieraczki?

Post autor: marcinek84 » pn wrz 15, 2014 21:42

Prawidłowo działające tylne wycieraczki można tylko i wylacznie włączyć i wyłączyć przez pchnięcie manetki "od siebie"
Tu może być problem z masa z przodu, jak moje manetki padły i nie łączyła masa to po włączeniu przodu działał także tył. Wymiana manetek pomogła.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Przerywanie pracy tylnej wycieraczki (1/2 obrotu i staje)

Post autor: Poope » wt wrz 16, 2014 14:08

mkoch pisze: warto ściągnąć gumowe osłony kabli przy klapie bagażnika i zrobić im kontrolę. Czasem mozna spotkać tam ciekawe historie, często związane z wycieraczką :)
No właśnie... Taką samą radę dawał mi kol.marcinek84 w innym moim wątku o tym samym którą zignorowałem, sorry ;)

SPRAWA WYJAŚNIONA, wszystko działa OK :) :) :)
Przede wszystkim to nie brak chwilowego kontaktu masy, a kompletnie przerwany jeden z dwóch kabli zasilających. Przerwany kabel był przy klapie, w moim przypadku czarny z białym paskiem.
Silniczek zasilany był jedynie drugim kablem zasilającym zielono-czarnym, co bardzo zwodniczo - biorąc pod uwagę zachowanie się wycieraczki - mogło wskazywać na to, że coś nie kontaktowało.

Obrazek

W moim przypadku przerwane było zasilanie (a może odbiór prądu z talerza?) czarno-białym, więc działał na talerzu tylko styk pokazany strzałką zieloną.


Pozdro, Poope

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości