V6 24v tryb awaryjny

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: Johnatan » sob cze 21, 2014 10:27

Witam. Podlączylem u siebie silnik v6 AYL. auto chodzi pięknie lecz od czasu do czasu włączy mu sie jakis tryb awaryjny i auto zamiast iść do 7tyś idzie do 4tyś. objawia sie to najczęściej jak auto jest ciepłe lub jak docisne pedał w podłogę. Błędy jakie mam na diagnostyce to zawór powietrza wtórnego, sonda lambda S1. Sondy musze przerobic bo mam je obok siebie w portkach.. co moze powodowac takie ograniczanie mocy?


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: Johnatan » ndz lip 13, 2014 13:11

odzwiezam temat, auto nadal nie chce isc. Bledy mam dwa, czujnik predkosci pojazdu i oxygen s1 b1 zwarcie do plusa. Ktos mi pomoze?


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: Johnatan » pn wrz 01, 2014 22:44

odświeżam temat ponownie. Problem wciąż istanieje, mam nadzieje że ktokolwiek na tym forum zna sie na silnikach większych niż 1,6 a nawet mają takie silniki jak ja i przechodzili te same problemy.. także tego.... auto wciąż ma problem ze sondą lambda nr błędu 17510 zwarcie do plusa b1 s1.. elektryk usunął mi błąd czujnika prędkości lecz ten błąd wciąż istanieje ponieważ auto z błędem sondy ma moc... prosze o pomoc lub jakieś wskazówki.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 01, 2014 23:48

znaczy dalej w trybie awaryjnym chodzi? To błąd zaraz się wyświetli zapewne ponownie, a możesz jeszcze zapodać numer konkretny tego błędu od czujnika prędkości?. Nie jest tak w tym aucie jak w każdym prawie z czujnikiem wału i czujnikiem wałka, że awaria lub złe ustawienie tego drugiego daje tryb awaryjny?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: Johnatan » wt wrz 02, 2014 15:03

mam dwa bledy po swapie. 17510 i z tym auto ma moc, gdy pojawi sie blad 16885 to od razu obcina obroty do polowy zakresu.. Nie mam w aucie zadnego czujnika predkosci.. Pojechalem do elektryka i on usunal blad 16885 ale fizycznie wciaz blad jest.. Walcze tez wciaz z bledem 17510 mam juz trzecia sonde i stworzylem druga wiazke pod ta sonde. Nawet jak wypne ja z kosci to mam blad, ale nie od razu, na zimnym silniku jej nie ma. Co do bledu 16885 staram sie stworzyc jakis czujnik pojazdu ale nie idzie mi.. Nie wiem jaki, czy z abs bo mam z mk3gti a sterownik mam po CAN. rzezbilem z impulsatorem ale sam nie jestem pewien gdzie podlaczyc go w sterownik. Blad zalapuje sie po tym jak przekrocze obroty silnika ponad ta blokade i chyba gdy zejdzie do jalowych. Bo jak paluje na kazdym biego od zera zanim usune bledy to moc jest na kazdym biegu.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sebus_500
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 11:41

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: Sebus_500 » pt wrz 05, 2014 18:01

a może sterownik podmień?skoro mówisz,że już 3 sondę podmieniałeś...



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: Johnatan » ndz wrz 07, 2014 21:28

jak podmienie ecu to znowu mam zabawe z imo.. puki co nie przejmuje sie sondą lambda tylko tym obcinaniem mocy..


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: Johnatan » ndz wrz 21, 2014 05:04

wiatm. mam małą poszlakę. Mój kumpel robi rozrząd w sharan v6 AYL 2001r i obczailem jego instalację i on posiada impulsator na skrzyni biegów, idą tam 3 kabelki Czarny prawdopodobnie plus, braz-bialy prawdopodobnie masa, niebiesko-biały prawdopodobnie sygnał prędkosci.. moja instalacja v6 AYL 2003r nie posiada tych przewodów i w oryginalnej kości pin nr6 jest zaślepiony... Jest taka opcje że jak mechanik sciągał imo to wgrał mi program bez imo od innej wersji silnikowej ? patrzyłem na wnętrzności sterownika i nie ma tam nigdzie zadnej ingerencji mechanicznej.. Czujnik na kumpla aucie ma numery 602 156, 1H0919149B


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: Johnatan » wt wrz 30, 2014 22:57

Witam, jest poszlaka. Prawdopodobnie, żeby obejść imo to mechanik wgral mi program z wersji 2001r. byłem u znajomego który posiada AYL z 2001 i ten silnik posiada czujnik prędkości pojazdu.. Poszedłem do mojego VRa i mój w ogóle w instalacji silnikowej nie posiada czujnika prędkości pojazdu. Z tej przyczyny też może auto walić błąd lambdy ? poprosze schemat instalacji AYL 2001r. pozdrawiam.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: Johnatan » ndz paź 05, 2014 21:05

moge prosic schemat ayl 2001r? Na maila johnatan9@tlen.pl


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: S. » ndz gru 07, 2014 16:34

Dla potomnych, można podpiąć sygnał prędkości do ECU z fabrycznego licznika Mk2, o ile ma na sobie czujnik "halla" ;) Czyli wszystkie liczniki z MFA, rzadko kiedy zwykły licznik miał takie ustrojstwo. Wtedy ten błąd nie powróci bo ECU będzie widziało prędkość pojazdu.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: jeryk10 » ndz gru 07, 2014 20:53

Zazwyczaj sygnał prędkości dla ECU w benzyniaku jest potrzebny do tempomatu , druga sprawa jeżeli twoja instalacja nie posiadała kostki impulsatora prędkości to pewnie sygnał był brany z ABS .Zobacz czy w kostce od komputera silnika jest to duża kostka , znajduje się przewód niebiesko biały i na którym pinie .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: S. » ndz gru 07, 2014 21:53

Znam przypadek w VR6 12V (ABV 97r) i 24V (BDE) gdzie bez sygnału o prędkości auto głupiało.



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

V6 24v tryb awaryjny

Post autor: kkkacper » ndz gru 07, 2014 23:08

musi byc impulsator podpiety bo inaczej auto mysli, ze fizycznie stoi i moze wywalac ten blad a co za tym idzie ucina obroty.. musisz podpiac ten impulastor.. 3 kable, masa, plus po zaplonie i sygnal do ecu.. ayl z sharana czy alhambry? ja mam komp z automata wiec tam inaczej sa troche piny oznaczone, ale ja mam dany ten sygnal na 54 pin (u mnie "zespol ster. skrz. autom., u Ciebie - predkosciomierz), sprobuj moze akurat siadzie, bo co do tego nie mam pewnosci ;)


aaa.. sprawdz mail'a :jezor:

S., tak jak mowisz mozna zrobic jak masz podpiete wszystko w skrzynce jak nalezy, bo zeby licznik widzial predkosc to musi byc ona wczesniej doprowadzona do skrzynki, a w takim wypadku jak tu, ciagniecie sygnal z zegarow jest bezsensu ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości