Zmiana licznika Motometer na VDO

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: Klaudek » pn lip 07, 2014 21:52

Wszystko jest to samo jak w Twoim, całe mocowanie i reszta. To tez będzie vdo tylko już druga generacja czyli silniki krokowe w temperaturze cieczy i wskaźniku poziomu paliwa i skręcony śrubkami torx.

Licznik widzę że jest z wersji bez ABSu, czyli po podpięciu do golfa będzie się paliła kontrolka od hamulca(zużycie klocków hamulcowych w seacie). Podasz tylko masę na 14 pin licznika i już będzie wszystko tak jak być powinno bez kolejnych przeróbek, chyba że chcesz ustawić przebieg taki jak miałeś w starych.

Oby tylko był od TD tak jak pisze w aukcji to będzie wszystko ok :hmm:

100 za zwykły licznik od golfa to troche przesada :helm: niech sobie leży tam dalej.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: KamilP » pn lip 07, 2014 23:47

Hmm.. Czyli ja mam VDO 1 gen, to jest 2 gen, a to?
Obrazek
Motometer czy też VDO? I chyba jeszcze jakaś trzecia firma była która robiła liczniki do Golfa 3. To tak pytam z czystej ciekawości :)
Klaudek pisze:Licznik widzę że jest z wersji bez ABSu
Skąd wiesz? :hmm: :pub:
Klaudek pisze:Podasz tylko masę na 14 pin licznika i już będzie wszystko tak jak być powinno
Hmm.. a nie łatwiej z tyłu wykręcić żaróweczkę odpowiadającą podświetleniu tej kontrolki? :helm:
Klaudek pisze:chyba że chcesz ustawić przebieg taki jak miałeś w starych.
Raczej nie bo u mnie zaraz 300 tyś stuknie czyli auto zrobi się "jak nowe" :) Właśnie ciekawe czy ten licznik resetuje się przy 300 tyś, sprawdzę to :)
Klaudek pisze:Oby tylko był od TD tak jak pisze w aukcji to będzie wszystko ok
Napisałem do gościa w tej sprawie, no nic zobaczy sie, trochę ryzyko ale za 40 zł chyba się opłaca, jak będzie działać :)
Klaudek pisze:100 za zwykły licznik od golfa to troche przesada niech sobie leży tam dalej.
A no :) W innym miejscu kiedyś pytałem to 80 zł chcieli, to jednak tu mam za pół ceny z dodatkowymi bajerami :)

Zastanawiam się jeszcze tylko czy ten licznik ma ten sam indeks prędkości, czy nie będzie przełamywał.. ale poczytałem i raczej będzie dobrze, zależy od indeksu prędkości, a 1y i aaz mają 3838 :)



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: Klaudek » wt lip 08, 2014 09:58

KamilP pisze:Hmm.. Czyli ja mam VDO 1 gen, to jest 2 gen, a to?
To motometer na silniczkach i diodach zamiast żarówek od anglika po 95 roku, motometera w tej wersji poznajesz po przykręcanej śrubkami przedniej szybce.
Liczniki robiła jeszcze firma TRW - jej liczniki się nie zerują po 300 000 km.
KamilP pisze:Skąd wiesz?
Nie ma żarówki w miejscu ABSu.
KamilP pisze:Hmm.. a nie łatwiej z tyłu wykręcić żaróweczkę odpowiadającą podświetleniu tej kontrolki?
Niby łatwiej ale stracisz wtedy kontrolkę zaciągniętego ręcznego i braku płynu hamulcowego bo ta sama kontrolka za to odpowiada. Masa na 14 pin i wszystko będzie ok :helm:
KamilP pisze:Raczej nie bo u mnie zaraz 300 tyś stuknie czyli auto zrobi się "jak nowe" Właśnie ciekawe czy ten licznik resetuje się przy 300 tyś, sprawdzę to
Przebieg siedzi tylko w zegarach, będziesz miał taki jak w nowych więc nie ma pewności czy będzie zbliżony :bajer: Tak, znika napis total w tych zegarkach.
KamilP pisze:trochę ryzyko ale za 40 zł chyba się opłaca, jak będzie działać
Jak nie będzie to musisz dorobić małe urządzonko, dzielnik sygnału obrotomierza. Ale liczmy na to że to jest TD tak jak pisze i nie będzie w takim wypadku potrzeba żadnych innych modyfikacji.

Co do indeksu to też myśle że będzie to samo. m :helm: :bigok:



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: KamilP » wt lip 08, 2014 10:11

Klaudek pisze:Niby łatwiej ale stracisz wtedy kontrolkę zaciągniętego ręcznego i braku płynu hamulcowego bo ta sama kontrolka za to odpowiada. Masa na 14 pin i wszystko będzie ok
Aa myślałem że może inna kontrolka jest od tego :) A jak to najłatwiej zrobić? Gdzie najłatwiej się podłączyć? :)
Klaudek pisze:Jak nie będzie to musisz dorobić małe urządzonko, dzielnik sygnału obrotomierza. Ale liczmy na to że to jest TD tak jak pisze i nie będzie w takim wypadku potrzeba żadnych innych modyfikacji.
Napisałem do niego, upewniał mnie ze jest od td. Zobaczy się :)
Klaudek pisze:To motometer na silniczkach i diodach zamiast żarówek od anglika po 95 roku,
Taki właśnie chciałem, tylko oczywiscie w km/h a nie milach, bo w milach mogłem kupić :) Ale właśnie chyba troszkę ciężko go znaleźć



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: Klaudek » wt lip 08, 2014 12:47

Najłatwiej podłączyć na płycie licznika kabelkiem pin 14 z pinem 3 lub 5 gdzie jest masa, wszystko ładnie opisane. Ten co kupiłeś też jest na silniczkach tylko nie motometer, a VDO v2 :P Według mnie najlepszy zestaw zegarków.Dobry kupiłeś zobaczymy co będzie jak przyjdzie :hmm: Od nowszego motometera się różni tylko tym że są żarówki zamiast diod.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: KamilP » wt lip 08, 2014 12:54

Klaudek pisze:Najłatwiej podłączyć na płycie licznika kabelkiem pin 14 z pinem 3 lub 5 gdzie jest masa, wszystko ładnie opisane
Tak właśnie myślałem zrobić :)
Klaudek pisze:Ten co kupiłeś też jest na silniczkach tylko nie motometer, a VDO v2
Wiem wiem ;)
Klaudek pisze: Według mnie najlepszy zestaw zegarków.
Czemu? :hmm: :pub: :pub: Jakie ma zalety w porównaniu do innych? :)



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: Klaudek » wt lip 08, 2014 13:33

Pełny pasek kontrolek to największa zaleta, w żadnym motometerze tego nie ma. Poziom paliwa szybko wstaje na wymaganą wartość, tak zresztą jak ciecz. Montaż elementów na płytce przewlekany, nie żadne smd jak w motometerze. No i te silniczki vdo są dużo cichsze, te z motometera to tak głośno pracują że aż je słychać :helm:

Jeszcze za czasów jak miałem golfa 2.0 8v to w ogóle nie były dostępne te liczniki po 95 roku, a zwykłe na allegro chodziły po 200 zł :kac:



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: KamilP » wt lip 08, 2014 13:44

Pełny pasek kontrolek czyli chodzi o to ze świeci się cały kwadrat nie tylko ikonka jak w motometrze? Mi się to drugie bardziej podoba :)



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: Klaudek » wt lip 08, 2014 14:03

Różne były pakowane - były takie i takie, to już kwestia szczęścia co Ci się trafi. W jednych jest podświetlany tylko symbol a w innych całe pole razem z tłem. Chodziło mi o to że masz rezerwe, światła - czego w motometerze nie ma.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: KamilP » wt lip 08, 2014 14:16

Aa o to chodzi :) to faktycznie, masz rację :) dzięki wielkie, już na razie nie zawracam głowy i czekam na kuriera :pub:



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: Klaudek » wt lip 08, 2014 14:26

Ok, to pisz jak dojdzie i zobaczymy co to będzie.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: KamilP » śr lip 09, 2014 10:20

Przyszedł licznik i się wku..zdenerwowałem.. Obotek nie działa, włączam w tryb serwisowy a tam na wolnych obrotach mam 9500 rmp... :grrr: :grrr:
Do tego po chwili pracy silnika mruga mi kontrolka od układu chłodniczego ale pewnie to ma związek z "obrotami"
Jeszcze co do indeksu prędkości, miałem u siebie 3838 a tu jest 3862, co ciekawe zobaczyłem na jakiejś stronie że taki indeks mają tylko benzyniaki. Ale teraz gdzieś na forum zobaczyłem że one różnią się tylko tym że pierwszy jest od 20 km/h a drugi od 0. Co do przekłamania prędkości.. tamten delikatnie zawyżał i ten też



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: Klaudek » śr lip 09, 2014 12:52

Czyli TDI... index 3862 to potwierdza, teraz tylko dzielnik obrotów albo przeprogramowanie wsadu Cię ratuje.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: Zmiana licznika Motometer na VDO

Post autor: KamilP » śr lip 09, 2014 12:58

Przeprogramowanie wsadu czyli jak? I co łatwiejsze? Napisałem do niego jak nie odp to wieczorem zadzwonię
Dobra przejdźmy na PW a tu napiszę jak się sprawa zakończyła :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości