Problem z alternatorem/ładowaniem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamillus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 23, 2010 15:14

Problem z alternatorem/ładowaniem

Post autor: kamillus » pn maja 19, 2014 12:13

Witam

Mam golfika trójeczke rocznik 94' i ostatnio coś mi sie podziało z ładowaniem. podczas normalnej jazdy zauwarzyłem ze kierunkowskazy mi przestają "cykać" i świecić. więc dawaj do domu. Jak zgasiłem silnik okazało się ze juz nie moge go odpalić, bo akuś sobie padł. okej. podłączyłem drugi (naładowany) aku, miernik do łapki i sprawdzamy napięcia.

Przy wyłączonym silniku:
-akumulator: 13.0V
-alternator: 12,8v (sprawdzałem po to by sprawdzić czy gdzies przewody nie są uwalone)

Przy włączonym silniku:
-akumulator: 12.6v
-alternator: 18.0V-20.0V :O

sprawdzałem masy i są okej, przewody też okej. akumulatory nie mają więcej niż 2 lata więc są dobre.

Profilaktycznie zamówiłem inny alternator bo nie chce mi sie grzebać w tym starym ale jestem ciekaw co mogło być przyczyną takiego wzrostu napięcia, no i druga sprawa czemu mimo tak wysokiego napięcia na alternatorze na aku juz tego nie widać?



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem z alternatorem/ładowaniem

Post autor: Mavrick » pn maja 19, 2014 23:40

Padniety regulator napiecia w altku (przy prze gazowaniu napiecie wzrasta?)...koszt zamiennika 30-40zl...



kamillus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 23, 2010 15:14

Re: Problem z alternatorem/ładowaniem

Post autor: kamillus » pn maja 19, 2014 23:51

tego czy wzrasta nie powiem bo cięzko mi trzymać miernik i jednocześnie przygazować ale powiem tak, ze sprawdzałem 2 razy (w sporym odstępie czasu) napięcie, raz po przejechaniu paru km a raz po nocnym postoju i wartość na "ciepłym" silniku była 20V a na "zimnym" 18V.

Powiem tak, wole wymienić cały alternator na używany niż bawić się w zamienniki regulatora, różnica kosztów niewielka a mam pewność ze wszystko jest oryginalne.

Generalnie tylko mnie dziwi gdzie sie podziało te 20V z alternatora bo na aku jest między 12,6V a 11,8V?



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Problem z alternatorem/ładowaniem

Post autor: Hubi14 » wt maja 20, 2014 01:26

a jak żeś sprawdzał, że na alternatorze masz 20V a na aku 12.6, zanik prawie 8V jest mało możliwy



kamillus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 23, 2010 15:14

Problem z alternatorem/ładowaniem

Post autor: kamillus » wt maja 20, 2014 11:26

właśnie też mnie to dziwi. sprawdzam w prosty sposób, alternator: plus do złącza B+ (gruby przewód) minus do masy, akumulator no to wiadomo plus i minus do nóżek aku.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Problem z alternatorem/ładowaniem

Post autor: Hubi14 » wt maja 20, 2014 12:15

ooo no to wygląda, że prawidłowo, przewód gdzieś musi być zaśniedziały mocno, albo przy rozruszniku albo gdzieś masowy, ale 20V to i tak sporo za dużo, Ciesz się, że ci to w aku nie szło bo by eksplodował, a do wymiany regulator napięcia



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem z alternatorem/ładowaniem

Post autor: Mavrick » wt maja 20, 2014 20:02

U mnie jak padl regulator to roczny aku sie ugotowal:/



kamillus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 23, 2010 15:14

Problem z alternatorem/ładowaniem

Post autor: kamillus » wt maja 20, 2014 23:42

Z rana zabieram się za wymiane alternatora (dziś przyszedł kurierem) więc wszystkie styki przy okazji poodkręcam, sprawdze przewody itp, sie zobaczy czy gdzieś "dziury" nie ma.

jak juz całą zabawe zakończe to może staruszka z demontarzu rozbiore na części pierwsze i zobacze dokładnie gdzie jest "bubel" :)

a co do Aku to mam sztuk: 2 i oba ładnie napięcie trzymaja czyli zadnego szlag nie trafił co mnie bardzo cieszy :)



kamillus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 23, 2010 15:14

Problem z alternatorem/ładowaniem

Post autor: kamillus » śr maja 21, 2014 23:01

Po wymianie alternatora wszystko wróciło do normy. Napięcie jest między 14.0V a 14.2V czyli dla mnie czad :) niewyjaśnione zostaje tylko to gdzie sie podziało napięcie z walniętego regulatora... ale to juz mało istotne

Temat do zamknięcia. wszystkim zaangażowanym dziękuje za pomysły :)

Pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem z alternatorem/ładowaniem

Post autor: Mavrick » śr maja 21, 2014 23:39

No to gites ze udalo Ci sie usunac usterke:).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości