podłączenie wskaźników ciśnienia i temperatury oleju

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Berkismk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 07, 2010 21:59
Lokalizacja: śląskie

podłączenie wskaźników ciśnienia i temperatury oleju

Post autor: Berkismk2 » pn maja 05, 2014 22:34

Witam koledzy.

Mam wątpliwości co do podłączenia dodatkowych wskaźników.
Golf 2 1.8 nowa instalka.

W obu wskaźnikach schemat podłączenia według producenta(fk) jest taki sam:
Obrazek

Moje pytanie brzmi:
czy oba przewody oznaczone na schemacie jako "12V ignition switch (+)" oraz "to ignition switch" mogę podłączyć w to samo miejsce?
i to samo tyczy się "engine ground" mogę je połączyć razem i uziemić jednym przewodem? nie widzę sensu dlaczego producent już tego nie połączył poza zegarem dlatego wolę się upewnić.

Z góry dziękuję za pomoc, mógłbym podłączyć i zobaczyć co będzie ale nie chcę popsuć bo na mechanice trochę się znam za to z elektryką przyznaje się cieniutko...



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

podłączenie wskaźników ciśnienia i temperatury oleju

Post autor: spirit77 » wt maja 06, 2014 18:48

U góry masz podświetlenie wskaźnika, jak chcesz to możesz podpiąć je pod podświetlenie co masz w kabinie. Widać producent założył że kupujący sam się domyśli o co chodzi, masę wskaźnika i jego podświetlenia bez problemu możesz podłączyć w kabinie bo nie ma potrzeby ciągnąć masy do komory silnika.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Berkismk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 07, 2010 21:59
Lokalizacja: śląskie

podłączenie wskaźników ciśnienia i temperatury oleju

Post autor: Berkismk2 » śr maja 07, 2014 11:36

spirit77, domyśliłem się, że u góry jest podświetlenie a niższe przyłącza odpowiadają za wskazania ciśnienia/temperatury.
Dobry pomysł mi podsunąłeś jeśli chodzi o samo podświetlenie, dziękuję :) masę oczywiście wezmę z przyłącza obok skrzynki, nie z silnika :)

Wie ktoś gdzie mogę wpiąć się w skrzynkę bezpieczników aby uzyskać plus do wskazań wskaźnika?
Mam schemat skrzynki ale nie mam opisu poszczególnych pinów. Stare tematy na forum posiadają nieaktywne linki do zdjęć/schematów :(



Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

podłączenie wskaźników ciśnienia i temperatury oleju

Post autor: tom33k » śr maja 07, 2014 14:32

Mase podłączasz koło skrzynki, Plus podłączasz do styku X (plus po zapłonie) plus do oświetlenia od włącznika świateł a sygnał (S) do dodatkowych czujników które musisz zamontować w podstawke filtra oleju.



Berkismk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 07, 2010 21:59
Lokalizacja: śląskie

podłączenie wskaźników ciśnienia i temperatury oleju

Post autor: Berkismk2 » czw maja 08, 2014 12:00

tom33k, gdzie znajdę wtyk X?

najlepiej gdyby było to gdzieś w skrzynce a nie z okolic stacyjki..

Drugie pytanie skąd najlepiej wziąć plus aby podświetlenie było dopiero po włączeniu świateł mijania. Tak aby po zapłonie ani na światłach postojowych zegary nie były podświetlone. Będę mógł podpiąć się pod jakiś przewód z przełącznika świateł(poszukam multimetrem gdzie pojawia się dopiero po włączeniu świateł mijania)?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

podłączenie wskaźników ciśnienia i temperatury oleju

Post autor: Paweł Marek » pt maja 09, 2014 21:18

w mk3 to jest kabel czarno biały za włącznikiem, w mk2 kolor zapewne będzie ten sam


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości