Rozładowany Akumulator.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: czw sty 02, 2014 16:51
Rozładowany Akumulator.
Witam serdecznie, domyślam się że tematów temu podobnych była i jest cała masa ale może na moim przykładzie dowiem się czegoś nowego.
Historia przedstawia się następująco. Mój golf miał czasu pewnego problemy z odpalaniem, za pierwszym razem odpalił. po przejechaniu jakichś 15 km auto zgasiłem wróciłem za godzinę, z wielkim bólem odpalił. Po dojechaniu do domu zgasiłem go na chwilkę. Chcąc wjechać do garażu niestety odmówił posłuszeństwa. Po lekkim podładowaniu odpaliłem wjechałem. Podpiąłem do prostownika na noc. Rano Golf jak nowo narodzony, wszystko było dobrze.... Przez tydzień czasu. Po tygodniu znowu zaczęło mu być ciężko odpalić. Wyczytałem że regulator napięcia do wymiany, Wymieniłem. Przed wymiana napięcie było 12.45v po wymianie 14,45v. Myślę dobrze, wymieniłem będzie ładować, nic bardziej mylnego, po tygodniu znowu to samo tym razem wziąłem na warsztat wysłużony już akumulator. Kupiłem nowy Boscha, i było dobrze......Przez miesiąc.
Do rzeczy bo się za bardzo rozpisałem.
Ładowania akumulatora było dobre, ale pobór prądu był straszliwie wysoki aż strach pisać.
Zaczęło się sprawdzanie bezpieczników, zacząłem od końca, po wypięciu bezpiecznika od radia pobór spadł z 13.25 do 0.20
No ale 0.20 to nadal za dużo więc drugi bezpiecznik i napięcie spadło do 0.03.
Pierwszy bezpiecznik jest od radia drugi jest od Światło Wnętrza, Wskaźniki, Diagnostyka. Światełko w podsufitce nie pobiera bo sprawdzałem, światła w bagażniku doszukać się nie mogę bo pewnie nie ma. Światełko w schowku odpada bo także sprawdzone. Więc tu pytanie, czyżby coś nie tak z Zegarkiem w liczniku? bo tylko chyba ta opcja mi została do sprawdzenia na jutrzejszy dzień. Bardzo bym prosił o inne pomysły co może mi zjadać tyle prądu. Radio spisane na straty bo nawet podpięte na krótko do Akumulatora pożera prąd jak głupie.
Dodam jeszcze że miałem problem z nie stykająca żarówką od oświetlenia tablicy rejestracyjnej, trzeba było ja puknąć aby zaczęła świecić. Po przeczyszczeniu styków pobór wynosi 0.01 czasem wskoczy na 0.02
Mój golf jest z silnikiem 1.6TD 92Rok.
Alternator: Valeo.
Reasumując, Regulator napięcia wymieniony, wszystkie styki przeczyszczone, Akumulator nowy, Radio wywalone. Po włożeniu bezpiecznika w gniazdo nr21 pobór rośnie.
Bardzo bym prosił o wyrozumiałość gdyż jest to mój pierwszy post na forum i prosił bym o pomoc.
Historia przedstawia się następująco. Mój golf miał czasu pewnego problemy z odpalaniem, za pierwszym razem odpalił. po przejechaniu jakichś 15 km auto zgasiłem wróciłem za godzinę, z wielkim bólem odpalił. Po dojechaniu do domu zgasiłem go na chwilkę. Chcąc wjechać do garażu niestety odmówił posłuszeństwa. Po lekkim podładowaniu odpaliłem wjechałem. Podpiąłem do prostownika na noc. Rano Golf jak nowo narodzony, wszystko było dobrze.... Przez tydzień czasu. Po tygodniu znowu zaczęło mu być ciężko odpalić. Wyczytałem że regulator napięcia do wymiany, Wymieniłem. Przed wymiana napięcie było 12.45v po wymianie 14,45v. Myślę dobrze, wymieniłem będzie ładować, nic bardziej mylnego, po tygodniu znowu to samo tym razem wziąłem na warsztat wysłużony już akumulator. Kupiłem nowy Boscha, i było dobrze......Przez miesiąc.
Do rzeczy bo się za bardzo rozpisałem.
Ładowania akumulatora było dobre, ale pobór prądu był straszliwie wysoki aż strach pisać.
Zaczęło się sprawdzanie bezpieczników, zacząłem od końca, po wypięciu bezpiecznika od radia pobór spadł z 13.25 do 0.20
No ale 0.20 to nadal za dużo więc drugi bezpiecznik i napięcie spadło do 0.03.
Pierwszy bezpiecznik jest od radia drugi jest od Światło Wnętrza, Wskaźniki, Diagnostyka. Światełko w podsufitce nie pobiera bo sprawdzałem, światła w bagażniku doszukać się nie mogę bo pewnie nie ma. Światełko w schowku odpada bo także sprawdzone. Więc tu pytanie, czyżby coś nie tak z Zegarkiem w liczniku? bo tylko chyba ta opcja mi została do sprawdzenia na jutrzejszy dzień. Bardzo bym prosił o inne pomysły co może mi zjadać tyle prądu. Radio spisane na straty bo nawet podpięte na krótko do Akumulatora pożera prąd jak głupie.
Dodam jeszcze że miałem problem z nie stykająca żarówką od oświetlenia tablicy rejestracyjnej, trzeba było ja puknąć aby zaczęła świecić. Po przeczyszczeniu styków pobór wynosi 0.01 czasem wskoczy na 0.02
Mój golf jest z silnikiem 1.6TD 92Rok.
Alternator: Valeo.
Reasumując, Regulator napięcia wymieniony, wszystkie styki przeczyszczone, Akumulator nowy, Radio wywalone. Po włożeniu bezpiecznika w gniazdo nr21 pobór rośnie.
Bardzo bym prosił o wyrozumiałość gdyż jest to mój pierwszy post na forum i prosił bym o pomoc.
- BlackDog
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz lip 29, 2012 12:20
- Lokalizacja: Tarnogród [LBL]
- Kontakt:
Rozładowany Akumulator.
Problem bardzo podobny do mojego. U mnie był problem opornikiem od podświetlenia wnętrza który kręciłem na maxa, tak by nie świeciło (chciałem tak zaoszczędzić na prądzie), efektem była ta sama sytuacja co u ciebie. Wymień przycisk od świateł i nie kręć tym gównem
Mój graciejo >>> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=473826" onclick="window.open(this.href);return false;
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
Rozładowany Akumulator.
Mój błąd , napisałeś że ostatni bezpiecznik od radia więc nowa. Przeoczyłem.
Bezpiecznik nr 21 odpowiada za : oświetlenie wnętrza , bagażnika , zegar , zapalniczkę i jeżeli posiadasz to centralny zamek i MFA. Jeżeli oświetlenie w porządku to może zwróć uwagę na zapalniczkę. Być może jakieś zwarcie się robi.
Bezpiecznik nr 21 odpowiada za : oświetlenie wnętrza , bagażnika , zegar , zapalniczkę i jeżeli posiadasz to centralny zamek i MFA. Jeżeli oświetlenie w porządku to może zwróć uwagę na zapalniczkę. Być może jakieś zwarcie się robi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: czw sty 02, 2014 16:51
Rozładowany Akumulator.
Witam, dziś zabrałem się za sprawdzanie dokładne co może być nie tak, Przyczyn jest więcej niż myślałem, Po pierwsze, Pompka centralnego zamka pożerała prąd, zegarek który jest obok licznika także zbyt dużo go pobierał.
Teraz pozostał mi jeden kłopot gdyż nadal pobór prądu mam 0.20. Wyjmowałem wszystkie bezpieczniki i miernik ani drgnie. Pojęcia nie mam co może być. Odłączałem też wszystkie urządzenia i nadal to samo. Niby wczoraj było dobrze a przez noc znowu coś nie tak.
Ale jeszcze wczoraj zauważyłem dziwną rzecz, mianowicie pobór prądu jest praktycznie taki sam kiedy podepnę zegarek z licznika jak i wtedy kiedy podpinam pompkę od centralnego zamka, różnica jest naprawdę niewielka a pobór prądu jest rzędu 12,37 przy obu urządzeniach. Nie mam już do tego siły i trzeba będzie się chyba do elektryka wybrać chyba że panowie mi tu coś podpowiedzą.
Teraz pozostał mi jeden kłopot gdyż nadal pobór prądu mam 0.20. Wyjmowałem wszystkie bezpieczniki i miernik ani drgnie. Pojęcia nie mam co może być. Odłączałem też wszystkie urządzenia i nadal to samo. Niby wczoraj było dobrze a przez noc znowu coś nie tak.
Ale jeszcze wczoraj zauważyłem dziwną rzecz, mianowicie pobór prądu jest praktycznie taki sam kiedy podepnę zegarek z licznika jak i wtedy kiedy podpinam pompkę od centralnego zamka, różnica jest naprawdę niewielka a pobór prądu jest rzędu 12,37 przy obu urządzeniach. Nie mam już do tego siły i trzeba będzie się chyba do elektryka wybrać chyba że panowie mi tu coś podpowiedzą.
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
Rozładowany Akumulator.
To coś będzie nie tak w skrzynce , zauważ że wszystkie te urządzenia są pod 1 bezpiecznik. Może jakieś kable są uszkodzone.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: czw sty 02, 2014 16:51
Rozładowany Akumulator.
Witam kolejny raz. Uporałem się już z moim Golfikiem i problemem okazał się pasek klinowy. Był bardzo zużyty przy czym bardzo luźny i nie doładowywał Akumulatora alternator.
Wiatrak od Alternatora dało się swobodnie w rękach przekręcić. Pasek wymieniony. Napięcie ładowania już nie skacze i po kilku dniach postoju odpalił bez najmniejszego problemu.
Nie chcąc zakładać nowego tematu i zbyt spamować chciałem prosić o pomoc w montażu radia. Chcę aby radio dało się uruchomić dopiero włożeniu lub po przekręceniu kluczyka ale żeby zapamiętywało mi stacje radiowe.
Wcześniej miałem założone radio ale w stanie spoczynku pobierało prą jak szalone więc może jak teraz zrobię aby było odpalane z kluczyka to nie będzie tak źle.
Przedstawiam zdjęcie instalacji od radia.
Do tej pory używałem tylko przewodów brązowego i czerwonego. Nie wiem do czego są przewody "szaro niebieski" i te 2 w kostce czyli czyli "brązowo czerwony i biało żółty".
Tamtych nigdy nie używałem i nie wiem do czego one są.
Z góry dziękuję za pomoc i wyjaśnienie mi wszystkiego. Jeśli potrzebne będą inne zdjęcia to zrobię i udostępnię.
Wiatrak od Alternatora dało się swobodnie w rękach przekręcić. Pasek wymieniony. Napięcie ładowania już nie skacze i po kilku dniach postoju odpalił bez najmniejszego problemu.
Nie chcąc zakładać nowego tematu i zbyt spamować chciałem prosić o pomoc w montażu radia. Chcę aby radio dało się uruchomić dopiero włożeniu lub po przekręceniu kluczyka ale żeby zapamiętywało mi stacje radiowe.
Wcześniej miałem założone radio ale w stanie spoczynku pobierało prą jak szalone więc może jak teraz zrobię aby było odpalane z kluczyka to nie będzie tak źle.
Przedstawiam zdjęcie instalacji od radia.
Do tej pory używałem tylko przewodów brązowego i czerwonego. Nie wiem do czego są przewody "szaro niebieski" i te 2 w kostce czyli czyli "brązowo czerwony i biało żółty".
Tamtych nigdy nie używałem i nie wiem do czego one są.
Z góry dziękuję za pomoc i wyjaśnienie mi wszystkiego. Jeśli potrzebne będą inne zdjęcia to zrobię i udostępnię.
Rozładowany Akumulator.
Siema.
Żółty z białym to sygnał Gala z impulsatora MFA. o ile twoje radio obsługuje system GALA czyli podgłaśnianie muzyki wraz z wzrostem prędkości.
//bo nie napisałeś jakie masz te radio//
Twój przewód brązowy z czerwonym Passkiem to właśnie Główne zasilanie radia.
Jest to zasilanie końcówki mocy oraz podtrzymanie Pamięci czyli zapamiętywanie ustawionych stacji czy ostatnio odtwarzanego utworu.
Bardzo wielu instalatorów popełnia błąd taki jak przedstawiony na zdjęciu, że do tego pinu nie są podpięte grube kable.
Przewód szary z niebieskim to podświetlenie radia wraz z resztą konsoli i światłami postojowymi - o ile radio również obsługuje tę funkcję.
Następnie Czerwny to "zielone światło" dla odpalenia radia, bez napięcia na tym przewodzie nie uruchomimy radia, jest to tylko przewód sterujący i tu właśnie podpinasz Linię X czyli Czarny przewód z stacyjki.
Brązowy to masa, dorzucam popularny obrazek pomocniczy, niestety bez dodatkowej opcji pinu 1 którą masz opisaną wyżej.
Żółty z białym to sygnał Gala z impulsatora MFA. o ile twoje radio obsługuje system GALA czyli podgłaśnianie muzyki wraz z wzrostem prędkości.
//bo nie napisałeś jakie masz te radio//
Twój przewód brązowy z czerwonym Passkiem to właśnie Główne zasilanie radia.
Jest to zasilanie końcówki mocy oraz podtrzymanie Pamięci czyli zapamiętywanie ustawionych stacji czy ostatnio odtwarzanego utworu.
Bardzo wielu instalatorów popełnia błąd taki jak przedstawiony na zdjęciu, że do tego pinu nie są podpięte grube kable.
Przewód szary z niebieskim to podświetlenie radia wraz z resztą konsoli i światłami postojowymi - o ile radio również obsługuje tę funkcję.
Następnie Czerwny to "zielone światło" dla odpalenia radia, bez napięcia na tym przewodzie nie uruchomimy radia, jest to tylko przewód sterujący i tu właśnie podpinasz Linię X czyli Czarny przewód z stacyjki.
Brązowy to masa, dorzucam popularny obrazek pomocniczy, niestety bez dodatkowej opcji pinu 1 którą masz opisaną wyżej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 61 gości