MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

niczj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw kwie 26, 2012 01:45

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

Post autor: niczj » śr sty 15, 2014 04:31

Witam.
Mam problem z upływnością prądu z akumulatora.
W samochodzie mam centralny zamek z pilota, elektryczne szyby na 4-modułach.
Objawy: po wyłączeniu samochodu i zazbrojeniu z pilota jest ciągle upływność około 400mA.
-nawet po zamknięciu samochodu i zazbrojeniu można sterować elektrycznymi szybami z konsoli od środka.
-gdy wszystko wyłączone to przez obwód S11 czyli zasilanie zegarów płynie około 150-200mA, pozostałe 200mA ucieka po reszcie obwodów.
Sprawdzałem Czy są błędy ale jest ok, a krancówki w drzwiach chyba ok, jak sprawdzałem z vag-a to zapala otwarte czy zamknięte oraz stacyjka też jest ok obwody P i S też się przełączają.
Myślę że z jakiegoś powodu obwody nie przechodzą w stan czuwania na co wskazuje ten stale działający sterownik od podnoszenia i opuszczania szyb.
Proszę o pomoc/podpowiedz bo już brakuje mi pomysłów.
Pozdrawiam.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

Post autor: wojtas46 » śr sty 15, 2014 07:17

niczj, żeby się upewnić odłącz kostki od sterowania szybami , możesz również po podpięciu miernika po kolei wyciągać bezpieczniki .Powinno to pokazać który obwód kradnie prąd



niczj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw kwie 26, 2012 01:45

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

Post autor: niczj » śr sty 15, 2014 23:35

Dzięki za zainteresowanie.
Sprawdziłem wyjmując pojedyńczo kostki w drzwiach zaczynając od kierowcy a potem wszystkie i pobór nadal 300 - 400mA, a sterowniki w drzwiach wszystkie biorą tylko 20mA czyli jest ok z małym wyjątkiem można sterować podnoszeniem i opuszczaniem szyb bez kluczyka ..."zawsze"
Wracając do obwodów bezpiecznikowych to gdy wyjmę wszystkie bezpieczniki to pobór spada do 130mA czyli i tak dużo, a po włożeniu wszystkich około 350mA. z czego na liczniki czyli obwód 15 (5A) idzie 200mA, a na obwód 18 idzie około 20mA i 20mA sterowanie zamka centralnego.
Wynika z tego że liczniki biorą stale 200mA jest to obwód do loicznika który płynie kabel 30 - S176 (110A) kabel czerwony- S15(5A) kabel ro/li do licznika wtyczka prawa pin b/23.
Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego szyby chodzą ciągle prawdopodobnie mają stale status gotowości i być może jakieś obwody też.
Proszę o ewentualne wskazówki.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

Post autor: grg474 » pt sty 17, 2014 21:48

jakie masz radio w samochodzie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

niczj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw kwie 26, 2012 01:45

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

Post autor: niczj » pt sty 17, 2014 23:37

Radyjko Beta oryginalne, ale wyjąłem je już i bez radia to samo, w autku mam wszystko w oryginale nic nie modyfikowałem ani też nie dokładałem w vagu też tylko odczytuję i ewentualnie czasami robie logi turbinie.
Ja w poszukiwaniu tej upływnosci spędziłem sporo czasu i powoli wydaje mi się czy coś się nie zmieniło w ustawieniach samego programu zwłaszcza że zmieniałem akumulator stary na nowy dokładnie taki jak powinien być 74Ah CENTRA i to powoduje stałoą aktywność niektórych systemów no i bierze prąd. :rozpacz:



niczj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw kwie 26, 2012 01:45

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

Post autor: niczj » pn lut 10, 2014 20:56

Pora napisać zakończenie:
jak wcześniej pisałem to objaw nieprawidłowego działania w samochodzie ujawniał się jednym tylko systemem był system - podnoszenia szyb, który działał nawet po wyjęciu kluczyka i zamknięciu drzwi a powinno w tym czasie przestać działać czyli brak możliwości sterowania elektrycznie podnoszonymi szybami.
Przyczyną poboru prądu rzędu 300mA był uszkodzony moduł komfortu o nr:1C0 959 799 B który nie działał poprawnie i nie przełączał sie w stan czuwania przez co inne moduły były stale aktywne i dlatego taki pobór.
Niestety żadnym miernikiem tego się zmierzyć nie da trzeba porostu kupić taki moduł i go zamienić ja tak zrobiłem i kosztował mnie 50PLN + przesyłka 20PLN.
pozostało mi jeszcze zaprogramowanie pilotów ale to juz raczej standardowa procedurka.
Myślę że i któremuś z was na forum moja przygoda w owocny sposób się przyda.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości