Zmiana sondy lambda z 1przewodowej na 3-4przewodową

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Zmiana sondy lambda z 1przewodowej na 3-4przewodową

Post autor: marko125-90 » czw gru 12, 2013 15:26

Witam! Pytanie takie zasadnicze, bo w mk3 1.8ABS mam zamontowaną sondę 1przewodową. Jednak ona coś kuleje, tzn. zawiesza się. Wyczytałem, że warto spróbować poprawić masę sondy. Wyczyściłem wszystko ładnie jednak za wiele nie pomogło, więc sonda do wymiany. Jako, że nowe dobre sondy troszkę kosztują, a używaną 1przewodową ciężko znaleźć, tak znalazłem w domu 3 sondy 3 i 4 przewodowe z golfa II i golfa III. Wg numerów pochodzą z golfa 1.3 i 1.8 na wielopunktowym wtrysku. Pytanie czy te sondy będą pracować poprawnie? Wydaje mi się, że tak bo napięcie pracy jest chyba takie samo, gwint też powinien być ten sam, a grzałki po prostu nie będę podłączał, skoro poprzednia nie była w nią wyposażona.

Pytanie: będzie to działać czy nie?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Zmiana sondy lambda z 1przewodowej na 3-4przewodową

Post autor: jeryk10 » sob gru 14, 2013 11:46

Grzałki muszą być podłączone nie ma takiej opcji ze nie .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Zmiana sondy lambda z 1przewodowej na 3-4przewodową

Post autor: marko125-90 » sob gru 14, 2013 17:11

1. Dlaczego musi być podłączona grzałka? Sonda jest w kolektorze wydechowym, także temperatura pracy powinna być odpowiednia.
2. Jak już muszę podłączyć tą grzałkę, do zasilania czego najlepiej podłączyć grzałkę, żeby za wiele nie sztukować? Rozumiem, że grzałka ma działać non stop podczas pracy silnika? W sumie widzę, że wiele silników 1.8ABS ma sondy wieloprzewodowe



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Zmiana sondy lambda z 1przewodowej na 3-4przewodową

Post autor: jeryk10 » sob gru 14, 2013 19:25

Lub odwrotnie , wiele silników ABS ma sondę 1 przewodową , 4 przewodowe w ABS są mało spotykane.Grzałka jest na tym samym zasilaniu co pompa paliwa .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości