Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lasochamarek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob lip 13, 2013 17:41

Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: lasochamarek » wt gru 03, 2013 22:13

nie rozumiem teraz dlaczego wyrzuca błąd na 53?



Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: Antonioo » wt gru 03, 2013 22:47

Adek99, a nie czasami 53? tak mi sie wydaje ze ten przekaźnik steruje pompą.


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
lasochamarek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob lip 13, 2013 17:41

Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: lasochamarek » wt gru 03, 2013 22:56

53 czy 109?
z tego co się dowiedziałem to 53 jest przekaźnikiem pompy paliwa
mam u siebie rowniez 109. czy dwa odpawiada za sterowanie pompą?



Awatar użytkownika
Adek99
_
_
Posty: 991
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 14:26
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Odp: Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: Adek99 » wt gru 03, 2013 22:56

Ja u siebie jak miałem podobne objawy to winny był 109. Nawet podczas jazdy zdarzało się że zgasł albo wcale nie chciał zapalić. Może masz rację bo 109 steruje elektrozaworem od pompy.

Wysłane z mojego ST21i za pomocą Tapatalk 2



Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: Antonioo » wt gru 03, 2013 23:03

Trzeba by na próbe założyć, bo np na necie róźnie piszą że 109 też jest od pompy i 53 również może być.


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
lasochamarek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob lip 13, 2013 17:41

Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: lasochamarek » wt gru 03, 2013 23:05

jutro spróbuje jeszcze podmienić 109 i zobaczę czy coś to da.
błąd ze stopem nie ma nic do tego?



Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: Antonioo » wt gru 03, 2013 23:24

lasochamarek, bład ze stopem moze być ten czujnik pod pedałem. Raczej nie bedzie na przekaźniku.


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: jeryk10 » śr gru 04, 2013 16:48

Jeżeli przekaźnik 109 jest padnięty , to nie zapala się świeca żarowa , a w twoim wypadku się zapala . 109 nie jest od pompy paliwa .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
lasochamarek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob lip 13, 2013 17:41

Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: lasochamarek » śr gru 04, 2013 22:22

W moim przypadku (golf 4 tdi ) to ani 53 ani 109 nie są przekaźnikami pompy - jest nim 167 (sprawdzone!).
Z tego co dzisiaj wywynioskowaliśmy to 53 jest od klaksonu.



Awatar użytkownika
lasochamarek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob lip 13, 2013 17:41

Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: lasochamarek » śr gru 04, 2013 22:36

No i chyba problem został rozwiązany.

Myszy poprzegryzały kable w podszybiu prowadzące do ECU.
Podmiana podzespołów nie dawała żadnego skutku
przylutowanie kabli rozwiązało cały problem.
auto odpaliło.

przy awariach trzeba wziąść pod uwagę jeszcze gryzonie.
hehe

dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Wolf88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn kwie 09, 2012 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: Wolf88 » ndz cze 22, 2014 13:31

Koledzy,

Odświeżam temat. Wczoraj wymieniałem bezpiecznik zapalniczki w VW Golf IV Diesel. Przy okazji postanowiłem przejrzeć pozostałe bezpieczniki. Wszystkie były ok. Wszystko robiłem na wyłączonym silniku. Po południu, nie mogłem odpalić auta. Komunikat jaki się wyświetlił, to Engine Workshop oraz lekko migająca kontrolka świec. Rozrusznik kręci, nawet parę razy udało się i samochód odpalił, jednak po 3 sekundach ponownie zgasł. Skończyło się holowaniem, do tymczasowego miejsca pobytu - przybywam na urlopie poza swoim miastem.
Pytanie, czy wyjmowanie bezpieczników, mogło spowodować powyższy problem? Dziś spróbuję ogarnąć od znajomego VAG-a. Może skasowanie błędów coś pomoże.

Warto także dodać, że ostatnio miałem problem z turbiną. Powyżej 3 tysięcy obrotów, przestawała spełniać swoją funkcję. Dopiero po ponownym odpaleniu, restartowała się. W serwisie wymienili mi "gruszkę" i niby było okej, do czasu wjechania na autostradę, gdzie problem ponownie się pojawił. Co prawda, dużo rzadziej, ale 3 razy musiałem gasić i odpalać silnik, by turbina zaskoczyła. Czy myślicie, że może mieć to związek z powyżej opisanym błędem? W chwili obecnej, potrzebuję odpalić auto i jakoś doczłapać się do Warszawy.

Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Wolf88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn kwie 09, 2012 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świece żarowe i co gorsze nie chce odpalić

Post autor: Wolf88 » ndz cze 22, 2014 18:52

Sprawa zamknięta. Ponownie przejrzałem bezpieczniki - wszystkie odpowiedzialne za sterowanie silnikiem. Jeden, który wydawał mi się zaśniedziały, wymieniłem na nowy. Skasowałem błędy przez VAG-a i wszystko gra. Co prawda, zobaczymy jak zachowywać się będzie turbina w trakcie powrotu autostradą do Warszawy. Najważniejsze, że auto odpaliło i jeździ. :okej:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 65 gości