przeciazenia alternatora 1.9 TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
przeciazenia alternatora 1.9 TDI
Witam wszystkich. Mam z piszczącym paskiem alternatora zaraz po uruchomieniu zimnego samochodu gdy dogrzewa jeszcze świece żarowe przez jakiś czas (słychać wtedy wyłączenie - kliknięcie przekaźnika i piski ustają) . Wymieniłem juz rolkę napinającą, tulejki pręta napinacza założyłem sprzęgiełko jednokierunkowe na alternator wymieniłem juz 2 paski bo myślałem że są wadliwe, mam nowy akumulator oraz sprawdziłem alternator u elektryka i jest ok. Wydaje mi się ze jest za duży pobór prądu w trakcie dogrzewania świec i czuć nawet po pracy silnika jak jest on obciążony ładującym pod obciążeniem alternatorem. Po kliknięciu przekaźnika - po wyłączeniu świec wszystko jest ok - zero pisków itp. Czy można jakoś rozwiązać ten problem ?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
przeciazenia alternatora 1.9 TDI
a koło pasowe te główne na wale korbowym niema bicia ? może też być napinacz za słaby ! warto też sprawdzić świece żarowe czy któraś nie robi spięcia choć wtedy powinien wywalić bezpiecznik !
przeciazenia alternatora 1.9 TDI
ja miałem podobny problem i wystarczyło wymienić koło pasowe. od tamtej pory spokój. a jak kupujesz pasek to continetal albo dayco. one mają porowatą drugą stronę i nie ślizgają się.
przeciazenia alternatora 1.9 TDI
koło pasowe chodzi równo a napinacz jest nowy i dodatkowo mam sprzęgiełko na alternatorze wiec nie ma żadnych drgań itp.
przeciazenia alternatora 1.9 TDI
tu nie chodzi o drgania czy ich brak a raczej o starość gumy w kole pasowym. rozwulkanizowała się i dlatego piszczy pod obciążeniem. Tak opisał mi to mechanik rok temu. wymieniłem koło i problem znikł.
przeciazenia alternatora 1.9 TDI
Zrób znaki na kole pasowym, najlepiej korektorem. I zobacz czy się rozjechały czy nie
przeciazenia alternatora 1.9 TDI
Miałem u siebie identyczny problem z piszczeniem. Pasek wymieniony, rolka tak samo a pisk dalej był. Winne okazało się koło pasowe ( tłumik drgań ). Zrób znaki na przeciw siebie na kole pasowym tym większym i małym od wspomagania. Najlepiej korektorem albo nawet i zwykła kreda wystarczy. Pojeździj trochę i zobacz czy sie nie rozjechały. U mnie wystarczyło kilka minut i już wiedziałem co jest grane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości