Żabkuje jak się zagrzeje.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Żabkuje jak się zagrzeje.
Witam.
Mam Golfa MK3 GTI 2.0 16v ABF. Jakiś czas temu pojawił się następujący problem: silnik jak się rozgrzeje zaczyna "żabkować", obrotomierz spada na 0, zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju i słychać przekaźnik, najprawdopodobniej od sterowania silnika. Często jest tak, że próbując odpalić nie da się tego zrobić, nie słychać pompy paliwa. Da się to przejść utrzymując obroty powyżej 3 tys. Po przejechaniu 1km w ten sposób, problem znika i można samochodem jechać nad morze i z powrotem. Jak ostygnie problem się powtarza. Dzieje się to na gazie i na benzynie. W/w przekaźnik jest wymieniony, palec, kopułka, cewka, przewody, świece, lambda również. W Vag-u nie pojawiają się żadne błędy. Dodam, że prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik temp. cieczy chłodzącej odpowiadający za pokazywanie temperatury, na wskaźniku (pokazuje niecałe 70 st., kiedy w Vag-u jest już 90). Macie jakieś sugestie? Bo z tego, co udało mi się wyczytać, mogą być za to odpowiedzialne podłączenia przy skrzynce przekaźników lub czujnik położenia wału korbowego (ale czy nie powinien wyrzucić błędu?).
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i pomysły.
Pozdrawiam.
Edit:
Dodam jeszcze, że mam wrażenie, że silnik na benzynie jest zalewany, wnioskuję po dosyć intensywnym zapachu spalin.
Mam Golfa MK3 GTI 2.0 16v ABF. Jakiś czas temu pojawił się następujący problem: silnik jak się rozgrzeje zaczyna "żabkować", obrotomierz spada na 0, zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju i słychać przekaźnik, najprawdopodobniej od sterowania silnika. Często jest tak, że próbując odpalić nie da się tego zrobić, nie słychać pompy paliwa. Da się to przejść utrzymując obroty powyżej 3 tys. Po przejechaniu 1km w ten sposób, problem znika i można samochodem jechać nad morze i z powrotem. Jak ostygnie problem się powtarza. Dzieje się to na gazie i na benzynie. W/w przekaźnik jest wymieniony, palec, kopułka, cewka, przewody, świece, lambda również. W Vag-u nie pojawiają się żadne błędy. Dodam, że prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik temp. cieczy chłodzącej odpowiadający za pokazywanie temperatury, na wskaźniku (pokazuje niecałe 70 st., kiedy w Vag-u jest już 90). Macie jakieś sugestie? Bo z tego, co udało mi się wyczytać, mogą być za to odpowiedzialne podłączenia przy skrzynce przekaźników lub czujnik położenia wału korbowego (ale czy nie powinien wyrzucić błędu?).
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i pomysły.
Pozdrawiam.
Edit:
Dodam jeszcze, że mam wrażenie, że silnik na benzynie jest zalewany, wnioskuję po dosyć intensywnym zapachu spalin.
Żabkuje jak się zagrzeje.
podmień czujnik od kogos, ze szrotu, lub kup, przecież nie kosztuje wiele, posprawdzaj połacznia
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Żabkuje jak się zagrzeje.
Raczej nie jest to wina czujnika walu.
Napisales ze czasem przy odpalaniu nie slychac pompy. Jezeli nie slychac pompy po wlaczeniu zaplonu (powinna chodzic przez jakies 2 -3 sekundy) to komputer nie dostaje zasilania lub masz problem z przekaznikiem pompy lub jego sterowaniem.
Napisales ze czasem przy odpalaniu nie slychac pompy. Jezeli nie slychac pompy po wlaczeniu zaplonu (powinna chodzic przez jakies 2 -3 sekundy) to komputer nie dostaje zasilania lub masz problem z przekaznikiem pompy lub jego sterowaniem.
Żabkuje jak się zagrzeje.
Nie napisałem, ale przekaźnik pompy również wymieniony. Ale raczej nie ma to znaczenia, sytuacja ma miejsce zarówno na gazie jak i na benzynie.
Re: Żabkuje jak się zagrzeje.
Jak sprawdzić czy w tym momencie komputer nie dostaje zasilania lub jest problem ze sterowaniem przekaźnika pompy? Dlaczego, kiedy trzyma się na wyższych obrotach to nie zgaśnie?agrala pisze: to komputer nie dostaje zasilania lub masz problem z przekaznikiem pompy lub jego sterowaniem.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Żabkuje jak się zagrzeje.
Moze byc przetarty jakis przewod.
Podlacz zarowke pod plus po stacyjce i druga pod staly plus przy zlaczu komptera. Tak samo mozna zrobic z wyjsciem na przekaznik choc raczej z tego co napislaes to chyba raczej ECU nie ma zasilania skoro na obu paliwach sie tak dzieje.
Podlacz zarowke pod plus po stacyjce i druga pod staly plus przy zlaczu komptera. Tak samo mozna zrobic z wyjsciem na przekaznik choc raczej z tego co napislaes to chyba raczej ECU nie ma zasilania skoro na obu paliwach sie tak dzieje.
Żabkuje jak się zagrzeje.
problemy z uruchamianiem, zapach benzyny - sonda. Sprawdź jej funkcjonowanie.
Re: Żabkuje jak się zagrzeje.
Sonda wymieniona na Bosha (wcześniej wyrzucała błąd w Vag-u, teraz spokój). Co do ECU to znacie może kogoś na Śląsku kto jest to w stanie sprawdzić, naprawić ewentualnie? Ja niestety w tym temacie nie ogarniam . .
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Żabkuje jak się zagrzeje.
Może kolega wyjasnic co ma sonda do zimnego silnika?-=ren=- pisze:problemy z uruchamianiem, zapach benzyny - sonda. Sprawdź jej funkcjonowanie.
O ile ja wiem to sonda nie pracuje przy zimnym silniku a ECU nie bierze jej pod uwage poki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości