Obrotomierz

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Radnaro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 17:01
Lokalizacja: Łódź

Obrotomierz

Post autor: Radnaro » śr cze 05, 2013 15:21

Witam. Dzisiaj założyłem nowe zegary do mojego golfiacza. (1.3 pelny wtrysk). Jest to licznik z obrotomierzem. ale z indeksem 950. dlatego tez zrobiłem przeszczep iw sadziłem swoj predkosciomierz(pisało duzo osob ze to wsytarczy). Wszystko sie udało. Po podłaczeniu wszystkiego niedziała obrotomierz(eh jak zawsze piszą ze podłanczasz i działa a u mnie zawsze lipa -.-)....paliwo,temp,predkosc,zegarek, kontrolki działaja...a obrotek nie. Po wł/wyl zaplonu wskazowka lekko sie wzdryga wiec na cos reaguje. Ale niemam pojęcia o co chodzi. Macie jakieś pomysły? Dodam że dolutowałem niebeiskie diodki (tasme) w te 2 styki co sie wpina zaroweczke. Mam tez odciecie cewki na pstryczek...czy ktores z tych 2 rzeczy może robic problem? Może musze coś jeszcze zrobić w cewce czy cos żeby obrotek załapał? Z góry dziekuje za pomoc.



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Obrotomierz

Post autor: marcinek84 » śr cze 05, 2013 20:52

Może to odcięcie ale raczej wątpię, chyba że sygnał jest za słaby przez to odcięcie.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Radnaro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 17:01
Lokalizacja: Łódź

Obrotomierz

Post autor: Radnaro » czw cze 06, 2013 14:46

Jezdziłem dzisiaj i jest nowa poszlaka. Temp tez nie działa. znaczy wskazowka idzie do 1 kreski i juz tak zostaje. Miałem identycznie to samo w swoich starych zegarach. liczyłem że wymiana zegarow pomoze. a tu tu problem ten sam + niedziała obrotek. Mozliwe jest ze ktos cos popeirdzielił w kablach? a jesli tak to gdzie zaczac szukac posuzkiwania itd? Mozliwe jest zeby ktos tak pozmienial ze wskaznik temp dostaje impils od cewki a obrotek impuls od czujnika temp? czy cos...zgłupiałem teraz :/ prosze pomożcie :(



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Obrotomierz

Post autor: marcinek84 » czw cze 06, 2013 20:11

Z tą temperatura jak miałeś wcześniej to podejrzewam czujnik, bo temperatura i paliwo są zasilane ze stabilizatora napięcia na 10V. Jak by były zamienione przewody to by wskaźnik poszedł od razu na max. W nowej skrzynce sygnał dla obrotomierza powinien iść zielonym przewodem w kostce licznika, na tej foli co są ścieżki powinno pisać KLEME 1 lub KL1 ewentualnie coś z (+) po zapłonie kleme 15 nie wiem jaki kolor bo nie mam dobrego schematu nowej instalacji.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Radnaro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 17:01
Lokalizacja: Łódź

Obrotomierz

Post autor: Radnaro » czw cze 06, 2013 22:57

Znaczy czujnik ja bym raczej wykluczył bo był zmieniany, pozatym jak czujnik wogole odlacze i wtyczka wisi to nadal wskazowka idzie na pierwsza kreske ( i to jest ciekawe ;/) a obrotek to niewiem..jak patrzłem to syg z cewki idzie normalnie do skrzynki..niema przerwy. chyba że ze skrzynki..ale tam jest tyle kabli ze nieznajde teraz calej drogi od skrzynki do licznika ; /...prad napewno dostaje obrotek bo wzdryga jak pisalem przy wl/wyl zaplon..chyba ze tak niepowinien.



Awatar użytkownika
Radnaro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 17:01
Lokalizacja: Łódź

Obrotomierz

Post autor: Radnaro » pn lip 08, 2013 22:28

Problem mniej więcej rozwiązany. Jak jest cewka to od str jak sie patrzy miałem 2 czarne kable (plusy) i ten od syg obrotomierza. z tyłu mialem tylko ten kabel co idzie do komputera/modułu. Kiedy wypiąłem ten kabel czerwony i wpiąłem tam z tylu obrotomierz zaczął działac i wszystko super.....prawie...jak jechałem to w momencie jak dałem powyzej 2tys obrotów nagle zaswiecila sie kontrolka oleju i bzyczek...no to sie zdziwiłem...zatrzymałem polukałem..nic.. pojechałem i znowu...odłaczyłem oba czujniki oleju...nadal to samo.dopiero jak odłączyłem kabel od syg obrotomeirza to wruciło do normy...i kit wie....wyczytałem że czujnik wys cisnienia załacza kontrolki jesli powyzej 2tys obrotow czujnik niezałaczy masy (zewrze sie)...wiec moja teoria jest taka że kable od czujnikow oleju maja dzies zwarcie badz kabel od obrotomierza robi to zwarcie....i przez to zwarcie czujnik niezwiera sie/niezalacza masy....na chwile obecna wypiąłem kabel z czujnika i zmasowałem. Po odpaleniu niby dawałem mu 4tys obrotów i nic sie niezałaczyło..wiec chyba jest to jakiś trop...chyba że podczas jazdy sie załaczy....Co o tym sądzicie? Ja myśle że chyba najlepiej będzie dać nowy kabel z cewki do licznika...i obejść moment zwarcia...czy macie lepszy pomysł?



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Obrotomierz

Post autor: marcinek84 » śr lip 10, 2013 18:42

Warto spróbować pociągnąć przewód. A może jak podłączyłeś ten przewód i obrotomierz zaczął działać to kontrolka i brzęczyk załapały bo dostały sygnał jak obrotomierz? Bo obrotomierz i ten układ mają z tego samego miejsca sygnał.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Radnaro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 17:01
Lokalizacja: Łódź

Obrotomierz

Post autor: Radnaro » śr lip 10, 2013 21:52

Jak zmasowałem ten zolty kabelek to jest git. brzeczyk sie nie załacza i wszystko cacy. A to ze sygnal maja ten sam to sugerujesz ze teraz jak jest obrotek to pokazuje mi złe cisnienie(w sensie ze wczensiej niepokazywał awari a teraz tak) ? Chyba nie bo przeciez to tez powinno chodzic jak niema obrotka bo takto te czujniki sensu by niemiały. A zwarcie ma sens bo wskaznik temp tez mi pokazuje do 1 kreski i to jak wł swiatła. Wiec tez zwarcie albo masy mu brakuje...ale dalem mu 2 mase i nic...tak wiec cos ma popierdzielone w tej elektryce.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości