wysokie spalanie i głupoty na Vag-u

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marivsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 29, 2007 15:40
Lokalizacja: czyżów szl
Kontakt:

wysokie spalanie i głupoty na Vag-u

Post autor: marivsz » pn mar 11, 2013 11:23

Witam
Od niedawna stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem VW Golf III Variant 1.6 GT, 101 KM wersja Jachting- spalanie ok 10-14 litr Pb (nia ma gazu). W okresie zimowym czyt. mrożnym temperatury wogóle nie pokazywał max dochodziło do 5 kreski na zegarku. Po dwukrotnej wymianie czujnika temperatury i braku reakcji pojechałem na VAG-a. I tu zamiast odpowiedzi dostałem w mordę. temperatura silnika wyswietlana na ekranie zmieniała się od około minus 70 stopni C do ok plus 240 stopni C w sposób chaotyczny. Na innych czujnikach to samo, po odpięciu czujnika to samo. Pasuje teraz sprawdzić instalację czy nie jest przerwany obwód albo nie ma zwarcia ale przydał by się jakiś schemat i mniej więcej sposób jak to sprawdzić. W mechanice sobie powoli radzę ale kabelki do mnie nie przemawiają. Proszę o podpowiedź na co ustawić miernik (dosyć rozbudowane urządzenie )przy badaniu stanu kabla no i jak to mierzyć (Może się to wydawać śmieszne ale pomóżcie laikowi). pozdrawiam
Marivsz : :banghead:



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

wysokie spalanie i głupoty na Vag-u

Post autor: Haki » pn mar 11, 2013 15:09

Cytat z jednej z zaprzyjaźnionych stronek

czujnik sprawdź tak na zimnym silniku zdejmij wtyczkę od czujnika i najprostszym miernikiem uniwersalnym od ruskich zmierz opór na pinie 1 i 3 czujnika(numery są chyba na wtyczce) powinno być 2 000 - 3 000 omów / 20 °C jeśli będzie mniejszy to znaczy że coś z nim jest nie tak i podaje wyższą temperaturę i nie masz "ssania" przy odpalaniu...tym sposobem wydasz 20 zł na miernik - coś co Ci się jeszcze może przydac przy samochodzie i upewnisz się co do czujnika a jak będzie zły to kup orginał w ASO

bzy_mar pisałeś kiedyś na forum że sam chcesz się zająć swoim autkiem wiec to też Ci się przyda przy sprawdzaniu czujnika ... może ktoś jeszcze skorzysta ;-)

napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.


:bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

wysokie spalanie i głupoty na Vag-u

Post autor: norek111 » pn mar 11, 2013 15:42

sprawdź instalacje (przejście) między
pin 12 sterownika silnika -> pin 3 wtyczki czujnika
pin 1 wtyczki czujnika -> masa pojazdu


pozdrawiam Mariusz.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

marivsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 29, 2007 15:40
Lokalizacja: czyżów szl
Kontakt:

Re: wysokie spalanie i głupoty na Vag-u

Post autor: marivsz » wt kwie 02, 2013 07:52

witam
Długo nie odpowiadałem, ale jak się nie ma garażu a na zewnątrz zima to nie ma się ochoty na żadne prace. Ale napiszę co zrobiem. Przejrzałem i poprawiłem wszystkie kable mas (odkręcone, oczyszczone). wymieniłem czujnik temperatury i termostat. teraz temperatura podnosi sie juz po kilkuset metrach. Spalanie po osiągnięciu temperatury 90 stopni spada do ok 9 litr na 100 km. I teraz moje pytanie. Na jakiej zasadzie ten komputer działa. Czy pokazuje on chwilowe zużycie tzn w ciągu ostatnich 30 sekund bądź innym krótkim czasie, czy też pokazuje średnie zużycie od czasu rozpoczęcia danej podróży. przyznaje nie robię długich tras max 15-20 km i spalanie nie spadło jeszcze poniżej 8,7 litra- tak pokazuje MFA.
pozdrawiam
Marivsz



marivsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 29, 2007 15:40
Lokalizacja: czyżów szl
Kontakt:

wysokie spalanie i głupoty na Vag-u

Post autor: marivsz » pn maja 27, 2013 09:20

Witam
Zamykam temat, trochę to trwało :bajer: spalanie w zależności od stylu jazdy 6 do 9 litr/100. Wymiana termostatu i płynu chyba pomogła.
pozdrawiam
i dziękuję wszytkim którzy pomagali.
marivsz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości