Witam. Pacjent to ABF.
Nurtuje mnie pewna zagadka.. wiem, że ogólna teoria głosi, że czujnik TPS daje sygnał do sterownika jak bardzo odchylona jest przepustnica od położenia "zerowego".. ale u mnie przy wpiętym i podłączonym tym czujniku auto ciężko pali, ma nierówne obroty, gaśnie.. natomiast gdy całkiem go wykręce i odłącze wtyczke to pali elegancko.. tylko przy odpalaniu trzeba dodac troche gazu.
Natomiast gdy czujnik jest wykręcony ale podpięty pod kostke to po odpaleniu aby wyrównać obroty musze delikatnie przekręcić to gniazdo w środku czujnika i jest elegancko.
Więc po co tak naprawde jest ten czujnik i czy można ze spokojną głową jeździć bez niego ??
Jaką role spełnia cz. poł. przepustnicy ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaką role spełnia cz. poł. przepustnicy ??
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaką role spełnia cz. poł. przepustnicy ??
Możesz bez niego jeździć, ale
1. spalanie może wzrosnąć
2. Moc maksymalna może być niższa od tej, ajką dysponowałby, gdyby podłączony był sprawny TPS
3. Może łapać błedy.
TPS jest zbudowany na zasadzie potencjometra. Opór zmienia się w zależności od otwarcia przepustnicy. Na podstawie tego komputer odmierza idealną dawkę paliwa, tak, żeby motor miał zawsze odpowiednią moc. Jeśli odepniesz TPS, albo go wykręcisz i ustawisz w jednym położeniu, to komputer dostaje błędne informacje i nie pracuje tak jak powien. Dla świętego spokoju lepiej zmienić czujnik, bo zbyt bogata lub uboga mieszanka na dłuższą metę może zniszczyć silnik.
1. spalanie może wzrosnąć
2. Moc maksymalna może być niższa od tej, ajką dysponowałby, gdyby podłączony był sprawny TPS
3. Może łapać błedy.
TPS jest zbudowany na zasadzie potencjometra. Opór zmienia się w zależności od otwarcia przepustnicy. Na podstawie tego komputer odmierza idealną dawkę paliwa, tak, żeby motor miał zawsze odpowiednią moc. Jeśli odepniesz TPS, albo go wykręcisz i ustawisz w jednym położeniu, to komputer dostaje błędne informacje i nie pracuje tak jak powien. Dla świętego spokoju lepiej zmienić czujnik, bo zbyt bogata lub uboga mieszanka na dłuższą metę może zniszczyć silnik.
Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości